Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار زنجان با بیان اینکه طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین-تهران، مهم ترین و اساسی‌ترین پروژه اقتصاد مقاومتی است ، گفت: بیش از 200 میلیارد تومان توسط پیمانکار برای اجرای این طرح، هزینه شده است.

به گزارش ایلنا از به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش امیری با بیان اینکه هم اکنون 50 درصد از روند اجرایی این طرح انجام شده است، اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون در 15 نقطه از طول مسیر، کارگاه های طرح مستقر و فعال بوده و اخیراً نیز با وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ملاقات هایی به منظور تسریع در روند کار صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان، نبود امکانات پروازی بین زنجان - تهران را یکی از ضروریات بهره برداری از طرح دوخطه کردن راه آهن زنجان-قزوین-تهران دانست و بیان کرد: هم اکنون در استان، بیش از 2 هزار واحد صنعتی فعال وجود دارد و همه این واحدها با داشتن مدیر عامل و هیات مدیره و همچنین با توجه به اینکه بیشتر این واحدها، دفاتر مرکزی شان در تهران وجود دارد و همواره در این مسیر، در حال رفت و آمد هستند؛ بنابراین نیازمند اجرای هرچه زودتر این طرح هستیم. همچنین وجود 60 هزار نفر دانشجو و 4 هزار نفر عضو هیات علمی که همواره و در طول سال در حال رفت و آمد به تهران هستند، یکی دیگر از دلایلی است که ضرورت اجرای این طرح را بیش از پیش می‌کند.

درویش امیری، با بیان اینکه در صورت اتمام این طرح، می‌توان مسیر چندساعته ریلی زنجان به تهران را در 1/5 الی 2 ساعت پیمود که البته این مهم وقتی محقق می شود که واگن های مخصوص برای ریل‌هایی که هم اکنون در این طرح مورد استفاده قرار می گیرد، اختصاص یابد. بنابراین می توان گفت به دلیل محدودیت های پروازی در استان، احتیاج مبرم به اتمام این طرح وجود دارد.

استاندار زنجان در خصوص رفع مشکلات پروژه پتروشیمی زنجان، گفت: این پروژه از جمله پروژه های مهم استان است که مسیر رفع موانع آن به گونه ای طی شده که تنها به یک مصوبه دیگر احتیاج دارد تا تسهیلات 306میلیون یورویی آن اختصاص یابد. در این راستا اخیراً با مدیرعامل بانک ملی صحبت‌هایی صورت گرفت و قول هایی گرفته شد مبنی بر اینکه طی روزهای آینده، این مصوبه نهایی شود که در این صورت و با توجه به موافقت صندوق توسعه ملی با تامین منابع ارزی پروژه، به نظر می رسد به زودی شاهد آغاز روند اجرایی آن خواهیم بود و بدین ترتیب، اتفاق بزرگی در استان رخ خواهد داد.

این مقام مسئول به مصوبه دولت مبنی بر اشتغال پایدار روستایی و توسعه پایدار در روستاها اشاره کرد و افزود: در این طرح مقرر شد 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی بدون سود بانکی برای اجرای این طرح در روستاها هزینه شود. در این راستا دولت تصمیم دیگری گرفت و در جلسه هیات وزیران، مقرر شد 5 هزار میلیارد تومان دیگر از محل منابع بانکی با سود 18 درصد به این طرح اختصاص یابد.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال «ائل داغی» به «آجی چای» در تبریز

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از آماده‌سازی و بهره‌برداری مسیر دسترسی «ائل داغی» به «آجی چای» ظرف یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سامان احمدزاده صبح امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ به همراه مدیرعامل سازمان عون بن علی و شهردار منطقه یک تبریز در بازدید از پروژه های عمرانی در دست اجرای این سازمان اظهار کرد: پروژه مسیر دسترسی ائل داغی به آجی چای در راستای اجرای دستور شهردار تبریز مبنی بر اتصال کوه عینالی (ائل داغی) به آجی چای و سپس جاده آناخاتون در حال احداث است.

وی با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی این پروژه تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران سازمان عون بن علی و استقرار ماشین آلات و اکیپ های عمرانی در این محل، امیدواریم طی یک ماه آینده شاهد اتمام این پروژه باشیم.

به گزارش ایمنا، پروژه مسیر دسترسی ائل داغی به آجی چای با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار و به طول سه کیلومتر، جاده پارک پیوند را به آجی چای و در نهایت جاده آناخاتون متصل می‌کند.

کد خبر 749612

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • اتصال «ائل داغی» به «آجی چای» در تبریز
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • نام استقلال تغییرناپذیر است