Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش روبرو خواهد شد سرمایه گذاران بین المللی اعلام کرده اند که قیمت طلا در این مدت به روند نزولی اش ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده وضعیت ارزش دلار آمریکا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر ارزش دلار طی روزهای آینده با کاهش روبرو شود قیمت طلا با افزایش همراه می شود و بالعکس.

ارزش دلار در روزهای اخیر پس از اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر، با افزایش نسبی روبرو شده است.

در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز، 15 کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد 8 نفر معادل 53 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. 6 نفر معادل 40 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و یک نفر معادل 7 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا بدون تغییر خواهد بود.

در نظرسنجی آنلاین نیز 787 نفر شرکت کردند که 453 نفر معادل 58 درصد به کاهش قیمت طلا در روزهای آتی رای داده اند، 250 نفر معادل 32 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در این مدت کاهش خواهد یافت و 84 نفر معادل 11 درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا تغییری نخواهد کرد.

از ابتدای امسال تاکنون 62 درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی و 64 درصد پیش بینی های سرمایه گذاران بین المللی درباره قیمت طلا درست بوده است. در هفته ای که گذشت قیمت طلا با افت نسبی روبرو شده تا بدترین عملکرد طلا در ماه سپتامبر از ابتدای سال 2017 ثبت شود.

برخی کارشناسان پیش بینی می کنند که ارزش دلار در روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

البته گروه دیگری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که روند صعودی ارزش دلار در روزهای آینده متوقف خواهد شد و این بهترین عامل برای افزایش قیمت طلا خواهد بود. تشدید تنش های سیاسی در عرصه بین المللی می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا شود.

بالا رفتن احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۰۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده

آفتاب‌‌نیوز :

هواشناسی مازندران اعلام کرد در روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین آسمان استان صاف تا نیمه ابری، در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات با افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام هواشناسی مازندران در روزهای چهارشنبه ۲۹ تا جمعه ۳۱ فروردین آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش تدریجی و محسوس دما و در دامنه‌ها و ارتفاعات با وزش باد گرم پیش‌بینی شده است.

اما در روز شنبه یک اردیبهشت هوا صاف تا نیمه ابری همراه با تداوم هوای گرم، در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات با افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد اعلام می‌شود.

همچنین در روز یکشنبه ۲ اردیبهشت آسمان مازندران صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت
  • پیش‌بینی یک فعال اقتصادی: دلار به زودی به این عدد می‌رسد
  • پیش‌بینی جالب یک فعال اقتصادی درباره نرخ ارز
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده
  • قانون برنامه هفتم در روزهای آینده نهایی می‌شود
  • افزایش دمای هوای استان گلستان برای روزهای پایانی هفته
  • استقرار جوی پایدار در البرز/ روند افزایش دما پیش بینی می‌شود
  • کاهش قیمت دلار در پی پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل
  • پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه 28 فروردین  1403/ سکه بهار پرچمدار کاهش قیمت شد
  • روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار