Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) امروز شنبه مصادف با روز تاسوعای حسینی در جای جای استان شهید پرور همدان هیات های سینه زنی و زنجیرزنی به راه انداخته و با شور حسینی، شعور دینی و مذهبی خود را به نمایش گذاشته اند.
امروز تمامی مناطق استان همدان سیاهپوش است و عاشقان اهل بیت(ع) در این دیار علاوه بر حضور پرشور در هیات های عزاداری اوج ارادت و عشق خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق اعلام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان آیین های مذهبی در تاسوعا و عاشورا و تجمع رهروان زینبی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان همدان در شهرستان های مختلف با حضور عزاداران حسینی و شیفتگان اهل بیت(ع) برگزار می شود.
بر این اساس در شهر همدان با توجه به فعالیت های عمرانی در میدان امام خمینی(ره) ، امامزاده عبدالله شهر همدان به عنوان نقطه تجمع هیات های حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا انتخاب شده است و نماز ظهر عاشورا نیز در این مکان مقدس اقامه می شود.
** برپایی 20 خیمه معرفت در بقاع متبرکه استان همدان
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: 20 خیمه معرفت در سطح بقاع متبرکه استان در ایام ماه محرم و صفر برپا شده است.
حجت الاسلام سیدحسن رضوی افزود: همزمان با ایام محرم در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی خیمه‌های معرفت در سطح بقاع متبرکه و امامزاده‌ های شاخص استان همدان برپا شده است.
وی افزود: خیمه های معرفت به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی جوانان و خانواده‌ها، دایرکردن ایستگاه‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، عفاف و حجاب، ختم قرآن کریم و برپایی محافل انس با قرآن کریم، اطعام و پذیرایی از عزاداران حسینی برپا شده است.
وی تصریح کرد: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و تکایای استان همدان از اول محرم تا آخر ماه صفر برگزار می شود.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار کرد: این طرح با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان مرتبط با موضوع روضه خوانی، تعزیه داری و اطعام عزاداران حسینی برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام رضوی، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع)، همایش احلی من العسل، برگزاری مراسم عصر تاسوعا، اقامه نماز ظهر عاشورا و شام غریبان را از مهمترین ویژه برنامه های بصیرت عاشورایی در استان همدان عنوان کرد.
وی گفت: برپایی چنین برنامه ‌هایی در ایام محرم و صفر شناخت ما را نسبت به فلسفه نهضت عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افزایش می‌ دهد و این فرصت را برای ما ایجاد می‌کند که با الگو گرفتن از خاندان رسالت، مسیر زندگی خود را ترسیم کنیم.
**برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان همدان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام محرم و صفر در بقاع متبرکه استان همدان گفت: آیین عزاداری با حضور عزاداران و دلسوختگان اهل بیت (ع) در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان همدان برگزار می شود.
حجت الاسلام محمد کاروند با بیان اینکه این سوگواره از 31 شهریورماه آغاز شده و تا 28 آبان ادامه دارد گفت: این مراسم معنوی با هدف اجرای نیات واقفین خیر اندیش، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: قیام عاشورا پیامدهای مهمی در برداشت که نتایج ثمربخش آن تا قیامت، به‌عنوان حماسه‌ای بزرگ و جاوید، باقی خواهد ماند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ابراز کرد: ارتقای سطح بصیرتی و معرفتی جوانان، اقامه عزای امام حسین‌ (ع) و تبیین درس‌ها و عبرت‌های عاشورا از دیگر اهداف برنامه سوگواره بصیرتی عاشورایی در آستان مقدس امامزادگان است.
**حضور 105 مبلغ دینی در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان استان همدان
حجت الاسلام کاروند با اشاره به اعزام 55 مبلغ دینی در سطح بقاع متبرکه استان همدان گفت: همچنین 50 مبلغ بومی در ایام محرم و صفر در آستان مقدس امامزادگان استان مستقر هستند.
وی گفت: برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه، اجرای برنامه‌های سخنرانی و بیان احکام شرعی، تبیین قیام عاشورا از جمله فعالیت مبلغان است.
وی افزود: ماه محرم فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ عاشورا در جامعه است و بنابراین نهادینه کردن آن در بین نوجوانان و جوانان امری ضروری تلقی می شود.
نظیر چنین مراسمی همزمان در سراسر نقاط استان همدان و در شهرستان های ملایر، تویسرکان ، نهاوند،رزن، بهار، کبودراهنگ، اسدآباد و فامنین در حال برگزاری است.
1181/2087
گزارش از: الهام تدین** انتشار دهنده:زهرا پیرنیا

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۰۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز ۸ شوال، مصادف است با سالروز تخریب قبرستان بقیع، اتفاقی که در سال ۱۳۴۴ هجری قمری توسط وهابیت رخ داد.

این روز در تاریخ به «یوم الهدم» معروف است اتفاقی که به نوعی از غم‌انگیزترین وقایع تاریخ اسلام محسوب می‌شود و از روزهای تلخ شیعیان است، روزی که در حقیقت از نمادهای مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) محسوب می‌شود.

بسیاری از هیأت‌های عزاداری در این روز به یاد این فاجعه عزاداری می‌کنند. یکی از معروف‌ترین عزاداری‌های مخصوص این روز آئین تکیه‌خوانی و علم کشی است که در محدوده شمیرانات تهران برگزار می‌شود. 

تکیه‌خوانی از سنت‌های عزاداری منطقه شمیرانات تهران است که در آن هیأت‌های عزاداری با دسته‌روی و علم‌کشی به تکایا می‌روند.

امسال نیز این مراسم با حضور چشمگیری از دوستداران اهل بیت و با مداحی محمدحسین پویانفر برگزار شد. 

در ادامه عکس‌ها و کلیپی از این مراسم را تماشا کنید. 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو .

.

.

.

.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهپیمایی اهالی دیار هگمتانه در حمایت از عملیات «وعده صادق»
  • راهپیمایی اهالی دیار هگمتانه در حمایت از عملیات وعده صادق
  • تصویر عزاداری زن فلسطینی، عکس خبری برگزیده سال شد
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی