Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- همسر شهید حججی گفت: شهید آتش به اختیار واقعی بوده و در کارهای فرهنگی فعالیت زیادی داشتند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در گلزار شهدای نجف‌آباد به مقام شامخ شهدای این شهر و شهید مدافع حرم محسن حججی ادای احترام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه شهید حججی خط امام حسین(ع) را تداوم داده است، اظهار کرد: شهید حججی نشان داده در زمانه‌ای که فاصله‌های زیادی با فرهنگ دینی و اسلامی پیدا شده می‌توان متدین، انقلابی و جهادی بود و زیست.

وزیر فرهنگ و اشاره اسلامی با اشاره به اینکه شهید حججی فرصتی تاریخی برای جوانان ماست، خاطرنشان کرد: این شهید نشان داد می‌توان در این زمانه همچنان انقلابی، مجاهد و متدین ماند و این پرچم را حفظ کرد. مرگ و شهادت فرصت‌های دوگانه‌ای است به این معنی که مرگ فرصتی است که سراغ انسان می‌آید و شهادت فرصتی است که انسان سراغ آن می‌رود و شهید محسن حججی از کسانی بود که پایان زندگی خود را به‌گونه‌ای که می‌خواست با آرامش و وقار انتخاب کرد.

وی افزود: شهید حججی مصداق آیه یا این‌ها النفس المطمئنه بود، اینکه انسان می‌تواند با اطمینان کامل به سراغ انتهای زندگی خود برود و اینکه انسان با آرامش روحی و وجودی به سراغ مرگ برود این نکته اندکی نیست و شهید حججی نشان داده هم می‌توان زندگی مؤمنانه داشت و هم پایان زندگی پرافتخار داشت.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با حضور در منزل شهید مدافع حرم محسن حججی با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

صالحی در این دیدار با بیان اینکه ایران اسلامی دو ماه است با نام شهید حججی زندگی می‌کند و رازهای زیادی در این شهید نهفته است، گفت: همسر شهید حججی سنبل مقاومت و ایثار و مصداق آیه و الطیبات للطیبین هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شهید حججی در خانواده محترمی رشد کرده و مصداق آیه فی بیوت اذن الله آن ترفع و یذکر فیه اسمه بوده که به این مقام نائل شده است.

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه شهید حججی با خون خود درخت اسلام را آبیاری کرد، اظهار کرد: خون شهید حججی نشاط تازه‌ای ایجاد کرده و این شهید بزرگوار افتخاری برای استان اصفهان، کشور و جهان اسلام است.

همسر شهید مدافع حرم محسن حججی نیز در این دیدار با بیان اینکه مهم‌ترین خصلت شهید حججی اخلاص ایشان بود، خاطرنشان کرد: شهید حججی متواضع بود و در کارهایش ریا نداشت و تا لحظات آخر بر احترام به والدین تأکید زیادی داشتند. ایشان آتش به اختیار واقعی بوده و در کارهای فرهنگی فعالیت زیادی داشتند.

وی افزود: اولین کتابی که شهید حججی مطالعه داشته مقتل امام حسین(ع) بود و ایشان عاشق امام حسین(ع) بودند و معامله‌ای با خدا کردند که به جز خدا کسی از آن اطلاع ندارد و امیدوارم ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار باشیم.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۲۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران /محسن هاشمی و عطریانفر آمدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صبح امروز پنجشنبه، جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران به ریاست محسن هاشمی به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.در تصاویر منتشر شده از این جلسه حسین مرعشی حضور ندارد.

پیشتر خبرهایی مبنی بر دوری چندماهه او از حزب منتشر شده بود.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896792

دیگر خبرها

  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران /محسن هاشمی و عطریانفر آمدند
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • حججی: پسرعموی شهید حججی هستم/ فدراسیون ترای اتلون هیئت محور است+فیلم
  • حججی: پسرعمومی شهید حججی هستم/ فدراسیون ترای اتلون هیئت محور است+فیلم
  • فیلم | ماجرای هدیه صدام به همسر وزیر ایران چه بود؟
  • حمله به فرهنگ از جنگ سخت خطرناک‌تر است
  • محسن مهرعلیزاده عزادار شد /پیام سیدمحمد خاتمی
  • پیام حسن روحانی درپی درگذشت همسر محسن مهرعلیزاده
  • تسلیت سیدمحمد خاتمی به محسن مهرعلیزاده