Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@04:59:23 GMT

مردم کاشان در عزای سقای دشت کربلا به سوگ نشستند

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۰۲۰۵۰

مردم کاشان در عزای سقای دشت کربلا به سوگ نشستند

مردم کاشان در عزای سقای دشت کربلا همزمان در سراسر کشور با زنجیرزنی، دمام‌زنی، سینه‌زنی ابراز ارادت خود را به حضرت ابوالفضل (ع) به سوگ نشستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، مردم کاشان در عزای سقای دشت کربلا همزمان در سراسر کشور با زنجیرزنی، دمام‌زنی، سینه‌زنی ابراز ارادت خود را به حضرت ابوالفضل (ع) به سوگ نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم کاشان، پیر و جوان، زن و مرد هر کدام به نحوی ابراز ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل (ع) سقای دشت کربلا نشان دادند و گریه کردند.

حجت الاسلام علی اصغر قائمی در مراسم تاسوعای حسینی (ع) با بیان اینکه هرکس در هز زمان باید امام زمان خود را بشناسد اظهار داشت: عبودیت یکی از ویژگی‌های بارز حضرت ابوالفضل(ع) بوده که این ویژگی خاص است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت ابوالفضل (ع) به بصیرت در دین رسیده بود، افزود: بصیرت سه ویژگی دارد که نخستین ویژگی آن است که بشنویم و تفکر داشته باشیم، نگاه کنیم و بینا شویم و از حوادث روزگار عبرت بگیریم.

قائمی ضمن اشاره به آیاتی در مورد انسان‌های با بصیرت خاطرنشان کرد: تمام کمال در سه چیز است که اولین آن تفقه در دین، صبر در سختی‌ها و میانه روی در امور زندگی است زیرا مثل انسان مثل میوه به درخت است و تا زمانی که در دنیا هستیم باید به کمال برسیم و در غیر آن امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه در تاریخ کربلا آنان که بصیرت نداشتند، جا ماندند، تصریح کرد: امروز در منطقه وضع سختی حاکم است اما یاران با بصیرت امام خامنه‌ای طومار داعش که به غده سرطانی تبدیل شده بود در هم پیچیدند.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن انقاد از سخنان برخی افراد مبنی بر سرمایه‌گذاری در منطقه ابراز داشت: امروز عاشورایی در کشور ایجاد شد و خیل عظیم جمعیت در تشییع پیکر شهید محسن حججی حضور داشتند.

انتهای پیام/

R7845/P1357/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، امروز دوشنبه در جلسه استانی ستاد گرامیداشت دهه کرامت که در استانداری لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی ارادت ویژه‌ای به آقا و ولی‌نعمت خود حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) دارند و دهه کرامت بهترین زمان برای ابراز ارادت و ادای احترام به ساحت اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: در دهه کرامت امسال تمامی مساجد استان میزبان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و با محوریت خود مردم خواهند بود و برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از دختران موفق و نام‌آور در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سطح استان برگزار خواهد شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: پرداختن به فریضه عفاف و حجاب از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در این دهه موردتوجه و بازشناسی جدی قرار گیرد.

کد خبر 6090799

دیگر خبرها

  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • ویژگی‌های «عملیات وعده صادق» چه بود؟
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین