Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- نتیجه مطالعه ای جدید نشان می دهد که بدرفتاری و تنبیه بدنی کودکان، بر عملکرد تحصیلی آنها تاثیر می گذارد.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس دیلی، محققان دانشگاه ویرجینیا در آمریکا در این مطالعه با بررسی 650 کودک در سه حوزه تنبیه بدنی خفیف و شدید و بدرفتاری فیزیکی متوجه شدند که بدرفتاری فیزیکی کودکان با کاهش عملکرد شناختی آنها و تنبیه بدنی بدون دشنام با کاهش مشارکت در فعالیت های مدرسه و افزایش انزوا و دوری از همسالان آنها ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سارا فونت استاد جامعه شناسی و 'جیم کیج' استاد دانشگاه ویرجینیا متوجه شدند عملکرد تحصیلی کودکان و مشارکت آنها در کلاس درس به میزان قابل توجهی تحت تاثیر تنبیه بدنی متوسط تا شدید همراه با دشنام از سوی اعضای خانواده قرار دارد.
پیش از این نیز ارتباط تنبیه بدنی و بدرفتاری فیزیکی کودکان با کاهش تکامل شناختی و دستاوردهای تحصیلی آنها ثابت شده بود اما این مطالعه یکی از معدود مطالعاتی است که به طور همزمان به بررسی تاثیر تنبیه دشنامی و تنبیه غیردشنامی بدنی بر کودکان می پردازد.
این مطالعه نشان داد که حتی اگر تنبیه بدنی به جراحت جدی بدنی منجر نشود، کودکان دچار ترس و اضطراب می شوند و این استرس تاثیر منفی بر ساختار، تکامل و در مجموع سلامت مغز دارد.
به گفته محققان، شیوه تنبیه بدنی به این معنی است که با اعمال درد جزئی کودک برای پیشگیری از تنبیه آتی، رفتار خود را تغییر دهد اما فرصتی به کودک برای فراگیری نحوه رفتار مناسب از طریق توضیح و استدلال داده نمی شود.
وی ادامه داد: این مطالعه نشان داد که تمام اشکال تنبیه و بدرفتاری های فیزیکی با کاهش مشارکت در فعالیت های مدرسه ارتباط دارد و تنها بدرفتاری فیزیکی تاثیر منفی قابل توجهی بر عملکرد شناختی دارد و تنبیه شدید بدنی باعث افزایش انزوا از همسالان کودکان می شود.
این مطالعه نشان می دهد که پیشگیری از بدرفتاری های فیزیکی می تواند باعث تقویت عملکرد شناختی کودک شود اما ممکن است برای مشارکت دادن کودک در فعالیت های مدرسه و سازگار کردن وی با محیط مدرسه کافی نباشد.
این مطالعه در نشریه Child Abuse and Neglect منتشر شده است.
علمی**2038**1834
مترجم: درنا محمدیان ** انتشار: ناهید شفیعی
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۲۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی

ایسنا/هرمزگان رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس از جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ امروز (هشتم اردیبهشت ماه) رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان