Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) امروز، همزمان با تاسوعای حسینی با حضور گسترده مردم عزادار، هیات ها و دسته های عزاداری در سراسر استان همدان در حال برگزاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، آیین عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) امروز، همزمان با تاسوعای حسینی با حضور گسترده مردم عزادار، هیات ها و دسته های عزاداری در سراسر استان همدان در حال برگزاری است و مردم سیاه پوش و سوگوار با فریادهای یا یاحسین و یا اباالفضل در حال عزاداری اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شور و شعور حسینی همدانی ها در روز تاسوعا

مردم شهر دارالمونین همدان همچون سایر شهر های ایران با برپایی دسته های عزاداری و اجتماع در میدان امامزاده عبدالله(ع) این شهر عشق و ارادت خود به سید و سالار شهیدان را به نمایش گذاشتند.

سفره های اطعام حسینی در جای جای شهرستان رزن پذیرای عزاداران پر شور حسینی

تاسوعای حسینی در نقاط مختلف شهرستان رزن غرق در شور و شعور خاصی است.

همه ی مساجد،تکایا و حسینیه ها در سه شهر شهرستان و همه ی روستاها و دهستانها مملو از جمعیتها و دسته های عزاداری است که با توجه رسومات و سنتهای خاص منطقه در سوگ عزای سید و سالار شهیدان به سوگ نشسته اند.

سفره های نذری و اطعام حسینی نیز در جای جای شهرستان پذیرای مهمانان و عزاداران پر شور حسینی است.

در شهر دمق شهر شور و شعور حسینی ایستگاه انتقال خون در حال جمع آوری نذورات عزادارن حسینی است.

در رزن مساجد بزرگ شهر مملو از جمعیت است و دسته های عزاداری در داخل مساجد به خدمت گذاری عزاداران مشغولند.

در قروه درجزین نیز مجالس سخنرانی در نقاط مختلف بخش در ظهر تاسوعای حسینی در حال برگزاری است.

انبوه عزاداران حسینی در مرکز انتقال خون شهر سادات دمق

دسته عزاداری عاشقان حسینی اسدآباد در روز تاسوعا

در روز تاسوعای حسینی عاشقان حضرت ابوالفضل (ع) و امام حسین(ع) در شهر اسدآباد با برپایی دسته‌های عزاداری به سوگواری این ایام پرداختند.

در این دسته‌های عزاداری که از پیرو جوان، کودک و نوجوان حضور داشتند، با سینه‌زنی و زنجیرزنی به سوگ علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع ) نشستند.

از اوایل صبح امروز صدای طبل در آسمان شهر پیچیده بود و مردم با حضور در دسته‌های عزاداری در هیأت های مختلف اقدام به زنجیرزنی و سینه‌زنی کردند.

هرکسی در ای هیئت‌ها به‌گونه‌ای عشق و ارادت خود را به حضرت ابوالفضل عباس((ع) و امام حسین((ع) نشان می‌داد؛ یکی با سینه‌زنی و دیگری با زنجیر؛ آن‌یکی با پاشیدن گلاب بر روی مردم و دیگری با پخش چای و شیر بین عزاداران.

.

تجمع بزرگ عاشورائیان همزمان با سراسر کشور در ملایر برگزار شد

همزمان با صبح تاسوعای حسینی مردم ولایتمدار ملایر با حضور در میدان امام حسین(ع) این شهر به عزاداری علمدار کربلا پرداختند.

عزاداران ملایری با سر دادن شعار لبیک ی حسین(ع) بار دیگراعلام کردند که همواره پیرو خط شهادت امام سوم شیعیان خواهند بود و از این مسیر خارج نمی شوند.

تجمع بزرگ عزاداران حسینی در شهرستان بهار برگزار شد

تویسرکان در روز تاسوعا شور حسینی گرفت

تویسرکانی ها به بصیرت، ادب و وفای حضرت عباس(علیه السلام) در روز تاسوعا اقتدا کردند.

تویسرکان در تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزا شد و مردم مومن و ولایتمدار این شهرستان در سوگ سالار شهیدان به سوگواری و عزاداری پرداختند.

در تاسوعای حسینی مساجد و حسینیه های شهرستان تویسرکان مملو از عزاداران بود که در رثای شهادت شهدای مظلوم کربلا اشک ماتم ریختند.

حرکت دسته های زنجیر زنی، سینه زنی، نوحه خوانی از دیگر جلوه های با شکوه مراسم تاسوعای حسینی در تویسرکان بود.

در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی علاوه بر قشرهای مختلف مردم ، جوانان و نوجوانان حضوری گسترده داشتند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرگرد اکبر دهقانی فرمانده پاسگاه سی ریز شد

سرهنگ صمدالله ترابی فرماتده انتظامی شهرستان زرند درجلسه تودیع و معارفه فرماتده پاسگاه سی ریز گفت: سلام فرماندهی انتظامی استان کرمان سردارفرشید را ابلاغ می‌کنم و از سروان حسینی برادر شهید امنیت رسول حسینی که ۵ سال خدمت صادقانه انجام داده و تعامل خوبی با مردم داشته است تشکر می‌نمایم.

وی گفت:باخدمت به مردم وبارضایت مردم وانجام شرح وظایف می‌توانیم در جهت رشد و امنیت نقش موثری داشته باشیم.

وی همچنین بیان داشت: عزیزان زیادی از مادر نیروی انتظامی جهت امنیت به درجه شهادت رسیده اند واین یعنی نیروی انتظامی درسایه ولایت فقیه مقام معظم رهبری جهت امنیت مردم ایران اسلامی جان فشانی می‌نمایند.

وی دربحث این روز‌ها که مقوله ححاب است گفت: مقام معظم رهبری فرمودند علیه حجاب خیلی کار شد؛ چه کسی ایستادگی کرد در مقابل این تلاش‌ها و فراخوان‌ها؟ خود زنها؛ زن‌ها ایستادگی کردند. آنها امیدشان به همین زن‌هایی بود که شما به آنها میگویید بدحجاب؛ امیدشان به این‌ها بود، اینها امیدشان این بود که همین‌هایی که حجاب نیمه‌کاره دارند بکلّی کشف حجاب کنند، ولی نکردند؛ یعنی زدند تو دهن آن تبلیغ کننده بد حجابی و مانیز دراین مسئولیت خطیر که ایشان فرمودنداطاعت امرمی کنیم.

در پایان از زحمات سروان حسینی تقدیر و سرگرد اکبردهقانی به سمت فرمانده پاسگاه سی ریزمعرفی شد.

شهرسی ریز از توابع بخش یزدان آباد مرز شهرستان بافق در استان یزد است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • فیلم| فریاد‌های این زن به خاطر ۴۰۰ هزار تومان، مشهد را لرزاند
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در دلفان
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است
  • سرگرد اکبر دهقانی فرمانده پاسگاه سی ریز شد