Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش دمای هوا غالب نقاط کشور طی ۲۴ ساعت آتی خبر داد و گفت: دمای هوای غالب نقاط کشور طی ۲۴ ساعت آینده (روز عاشورا) بین ۴ تا ۸ درجه افزایش می‌یابد.

به گزارش قدس آنلاین، امیرحسین نقشینه درباره وضعیت جوی روز‌های آینده کشور اظهار کرد: گذر موج بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود رفته رفته از کشورمان خارج شده و جوی نسبتاً پایدار در غالب نقاط حکمفرما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از اواخر وقت امروز و طی ۲۴ ساعت آتی که مصادف با روز عاشورا خواهد بود، دمای هوای غالب نقاط کشور افزایش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: این افزایش ۴ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در روز عاشورا غالب نقاط کشور را در بر می‌گیرد، که این گرمای هوا نیز در نیمه شمالی کشور تا اواخر وقت فردا (یکشنبه) پایدار می‌ماند.

نقشینه با بیان این که جریانات خنک شمالی از اواخر وقت فردا (یکشنبه) وارد کشور خواهد شد، گفت: این جریانات خنک شمالی سواحل دریای خزر و استان‌های گیلان، اردبیل، آذربایجان‌ها، زنجان و قزوین را در بر می‌گیرد، که موجب افزایش ابر، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد و کاهش دما در مناطق ذکر شده خواهد شد.

وی افزود: شدت بارش‌ها در روز دوشنبه برای استان‌های گیلان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود که البته بارش‌های پراکنده در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه غالب نقاط نیمه شمالی کشور را هم در بر می‌گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: با نفوذ جریانات خنک شمالی به کشور، دمای هوا که افزایش یافته بود رفته رفته به سمت خنک‌تر شدن پیش می‌رود. بر همین اساس دمای هوا از روز دوشنبه به بعد در نیمه شمالی حدود ۲ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

نقشینه اظهار کرد: دمای هوای استان تهران نیز با توجه به ورود جریانات شمالی کاهش می‌یابد و نخستین بارش باران پاییزی نیز در روز چهارشنبه در پایتخت به وقوع می‌پیوندد.

وی همچنین از وزش باد شدید در استان‌های ایلام و خوزستان طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خبر داد و گفت: وزش باد شدید در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه استان‌های ایلام و خوزستان را در بر می گیرد که احتمال گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی سراب و فریمان با یک درجه بالاصفر را خنک‌ترین و امیدیه و آبادان با ۴۳ درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران نیز امروز در گرم‌ترین لحظات به ۲۵ درجه بالای صفر رسید که طی ۲۴ ساعت آتی شاهد افزایش ۴ درجه‌ای دما در پایتخت خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران آخر هفته بارانی می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین، برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی روزهای آینده آسمان کمی ابری همراه با افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه) علاوه بر افزایش ابر، وزش باد شدید، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان مورد انتظار است.

شایان ذکر است طی روز پنجشنبه کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید به با حداقل دمای ۲۰  و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق،  در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر
  • بارش ۲۵ میلی‌متر باران در تویسرکان/ سامانه بارشی تا شنبه فعال است
  • هوای همدان تا شنبه بارانی است
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • بارش‌های بهاره آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ بارش باران در این استان‌ها طی دو روز آینده
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد