Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > فناوری - ایلان ماسک، یکی از پیشروان صنایع موشکی و خودرو می‌گوید به زودی سفر بین شهری بین نقاط مختلف دنیا در عرض چند دقیقه انجام خواهد شد.

به گزارش بی‌بی‌سی،ایلان ماسک موسس و مدیرعامل شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا می‌گوید شرکت اسپیس ایکس از سال آینده ساخت سفینه‌ای را آغاز خواهد کرد تا در سال ۲۰۲۴ بتواند انسان را به کره مریخ ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای ماسک که در کنگره جهانی کیهان نوردی در آدلاید استرالیا سخنرانی می‌کرد گفت شرکت اسپیس ایکس اکنون قصد دارد تمام تمرکز خود را بر یک نوع سفینه به نام بی اف آر معطوف کند، سفینه‌ای که هم می‌تواند سفر از هر نقطه کره زمین به نقطه دیگر را به زیر یک ساعت برساند و هم برای سفر فضایی استفاده شود.
در ویدئوی تبلیغاتی بی اف آر عنوان شده که این سفینه می تواند فاصله بین هر شهر در کره زمین را زیر یک ساعت طی کند و بیشتر مسافرت‌های طولانی را به زیر نیم ساعت برساند. حداکثر سرعت بی اف آر به ۲۷ هزار کیلومتر در ساعت می‌رسد.

آقای ماسک سال پیش در همین کنگره برای اولین بار برنامه خود را برای سفر به مریخ مطرح کرد و امسال جزئیاتی بیشتری ار در این باره روشن کرد. به گفته آقای ماسک مهمترین نکته این بود که شرکت او راهی را برای تامین بودجه این پروژه پیدا کند. اکنون اسپیس ایکس می‌داند که باید چطور این کار را بکند، تجمیع تمام فعالیت‌های شرکت بر یک پروژه- پروژه‌ای که تمام نیازهای مشتریان را در قالب یک محصول عرضه کند.


به عبارت دیگر، بی اف آر، ماهواره در مدار قرار خواهد داد، محموله به ایستگاه فضایی خواهد برد- کاری که اکنون موشک‌های دراگون و فالکون ۹ انجام می‌دهند- و هم به ماه و مریخ مسافر خواهد برد و در کره زمین هم برای سفرهایی که به آن نام "نقطه به نقطه" داده‌اند استفاده خواهد شد.
آقای ماسک گفت: "آنچه بیشتر مردم به آن سفر طولانی می‌گویند در کمتر از یک ساعت انجام خواهد شد."
"بعضی از مشتریان ما محافظه‌کار هستند و می‌خواهند پیش از آنکه خود با بی اف آر سفر کنند چند بار سفرهای آن را ببینند."
"بنابراین برنامه ما ساخت ناوگانی از موشکهای فالکون ۹ و دراگون است تا اگر مشتریانی راحت بودند که با موشک و سفینه قدیمی سفر کنند بتوانند این کار را بکنند."
"اما تمام منابع ما به بی اف آر تخصیص خواهد یافت.

۵۴۵۴

کلید واژه‌ها : فضاپیما - گردشگر فضایی - فناوری فضایی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، آنها حدود ۹ ساعت قبل از ایستگاه فضایی تیانگونگ سفرشان به زمین را آغاز کرده بودند.

هر ۳ خدمه شنژو ۱۷ یعنی تانگ هونگبوُ تانگ شنگجی و جیانگ شینلین سالم و ایمن هستند. کپسول شنژو ۱۷ همراه یک موشک لانگ مارچ۲F در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی به فضا ارسال شد و ۶.۵ ساعت بعد به تیانگونگ رسید.

این دوازدهمین ماموریت ارسال فضانورد چین به فضا در کل و ششمین ماموریت سرنشین دار به تیانگونگ بود. علاوه بر آنچه گفته شد شنژو ۱۷ شامل جوانترین خدمه ای بودند که در ایستگاه تیانگونگ اقامت کردند.

خدمه ماموریت شنژو ۱۷ شش ماه پر ماجرا را در مدار پایین زمین گذراندند. آنها مجموعه ای از آزمایش های علمی انجام دادند و چند پیاده روی فضایی برای تعمیر پنل های خورشیدی تیانگونگ نیز انجام دادند که به دلیل برخورد زباله ها یا ریز سیارک ها آسیب دیده بود.

کد خبر 6093860 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد