Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@17:33:55 GMT

چرا آبادان، آباد نشد؟

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۰۴۴۸۱

حالا سالیان سال از آن تاریخ می گذرد، تقریبا 36 سال از شکست حصر و 28 سال از پایان جنگ تحمیلی گذشت، حصر آبادان شکسته شد اما آبادان هیچ گاه آباد نشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب،14 آبان سال 59 در حسینیه جماران و در آستانه محرم وقتی امام گفت حصر آبادان باید شکسته شود کمتر از یک سال بعد در 5 مهر1360 این حصر شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا سالیان سال از آن تاریخ می گذرد، تقریبا 36 سال از شکست حصر و 28 سال از پایان جنگ تحمیلی گذشت، حصر آبادان شکسته شد اما آبادان هیچ گاه آباد نشد و امروز آبادان اینقدر مظلوم است که در سالرزو چنین رویداد بزرگی صدا و سیما ملی هم بجز یک تیزر کوچک چند دقیقه ای هیچ یادی از آبادان و دلاورمردان شهید آن نمی کند.

هر سال برخی مسولان آبادانی، غیرآبادانی و آبادانیزه آبادان در این تاریخ سخنرانی می کنند، جشن می گیرند که ما آبادان را آباد می کنیم و آبادان باید آباد شود، اما هنوز پس از سال ها اتفاقی نیافتاده است، دستاورد ها در این سال ها فقط این بود، نخل ها را که سرمایه این شهر بودند خشکانیدند، مراکز فرهنگی و سینماها نابود شدند ، امروز شهرک صنعتی تقریبا تعطیل است و این شهر رکورد دار بیشترین آمار بیکاری و افراد تحت پوشش بهزیستی است، براستی مشکل در کجاست؟ مشکل فقط در مسولان است یا درچیز دیگر. از خودمان هم انتقاد کنیم، یک طرف مشکل که شاید بخش اصلی آن باشد در ما و در مردمی است که به خواب رفتند، نا امیدشان کردند، دیگر مطالبه گر نیستند، مشکل درماست که هر مسئولی را از هرکجا آوردند زود تحویل اش گرفتیم، مشکل در عده ای است که با تز روشفکری خود هیچ گاه در انتخابات و فرآیند انتخاب مسولان شرکت نمی کنند، البته شاید هم مشکل در خود آبادان باشد، آب آبادان شور است اما نمک گیر نیست و کسی را نمک گیر نمی کند و این تنها محدود به آبادان نیست در کل استان همین است. طرف دیگر مشکل هم در برخی نمایندگانی است که تا لباس نمایندگی بر تن می کنند قول ها و وعده ها یادشان می رود هستند، آری مشکل در انتخاب و عکس العمل نادرست ما نسبت به تحولات شهری ست، مشکل درماست که برخی مسولان را انتخاب کردیم که از این شهر هیچ نمی دانند که چه خون ها برای آن رفته و هیچ هم نمی خوانند شاید هم خواندن بلد نیستند و حتی به حرف و پیشنهاد کسی هم گوش نمی دهند ظاهرا اینجا بجز ایام انتخابات گوش کسی بدهکار نیست، مردم هم که سخت درگیر تامین معاش خود هستند، حصر آبادان شکسته شد اما ای کاش امام در تتمه فتوا هم می گفت که سر هر مسولی را که کار نکرد هم باید شکسته شود تا شاید برخی هاشان تکانی بخورند، راستی زیاد حرف زدم باید یادم باشد حرفی نزنم که به مسولی بر بخورد و خاتمه می دهیم با آیه ای از قرآن مجید زیرا که زمان زود می گذرد و یکی وظایف ما تذکردادن است.

وَ ذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْری‏ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنینَ ( ذاریات 55)

و پیوسته تذکّر ده ، زیرا تذکّر مؤمنان را سود می بخشد. آیت االله مکارم شیرازی (حفظه الله)

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن یک سد در آفریقا جان ۴۲ نفر را گرفت (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: با روش ساده و قدیمی نیم کره انجام شد: صحرای سنگال سبز شد / جایی که سال‌‌ها هیچ گیاهی نروییده بود (فیلم) واکنش احساسی شهروند الجزایری هنگام دیدن رئیسی (فیلم) انفجار جایگاه سوخت در پایتخت کنیا (فیلم)

دیگر خبرها

  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • مدارس اروند مجازی شد
  • (ویدئو) اولین تصاویر از شکسته شدن سد در کنیا؛ کشف ۴۲ جسد
  • راه اندازی دوباره واحد پتروشیمی آبادان
  • شکسته شدن یک سد در آفریقا جان ۴۲ نفر را گرفت (فیلم)
  • کشف ۴۰ جسد با شکسته شدن سد در کنیا
  • شکسته شدن یک سد در آفریقا جان ۴۲ نفر را گرفت | ویدئو
  • ببینید | اولین تصاویر از شکسته شدن سد در کنیا؛ کشف ۴۲ جسد
  • فیلم/ ۴۲ کشته بر اثر شکسته شدن سد در کنیا
  • شکسته شدن سد در کنیا دستکم ۴۲ قربانی گرفت