Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آنچه که صورت دین را احیا و تضمین کرد عاشورا بود، همه ویژگی‌های سیر و سلوک انسان به حق در عاشورا نقش بسته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی دقایقی پیش در مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: عاشورا نقطه عطفی در تاریخ حیات انسان است که اگر نبود از دین جز صورت و شکلی باقی نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه که صورت دین را احیا و تضمین کرد عاشورا بود، همه ویژگی‌های سیر و سلوک انسان به حق در عاشورا نقش بسته است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) افراد بسیاری را هدایت کردند، متذکر شد: نقش ائمه اطهار(ع) هدایت مردم است.

رئیسی با بیان اینکه توجه به زندگی، معشیت و ویژگی‌های اخلاقی مردم در میان ائمه اطهار(ع) موج می‌زند، اضافه کرد: ابی‌عبدالله برای بشر در استکبارستیزی، مقاومت، صبر و ایستادگی مقابل دشمنان الگو محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دشمن، دشمن است و امام حسین(ع) درس دشمن‌ستیزی به مردم می‌دهند.

تولیت آستان قدس رضوی عاشورا را درس دشمن‌ستیزی برشمرد و یادآور شد: پیام عاشورا برای احیای دین و بشر معاصر است.

رئیسی با تاکید بر اینکه عاشورا به مردم پیام ایستادگی مقابل دشمنان را می‌دهد، اظهار داشت: خدا را شکر که انقلاب اسلامی با محوریت عاشورا بود.

وی خطاب به خادمان حرم مطهر رضوی گفت: مهم‌ترین خدمت به حرم مطهر قرب به امام رضا(ع) است، بر این اساس، چرا مردم خادمان حرم مطهر را می‌بینند از آنها درخواست می‌کنند، حاجتشان را به امام رضا(ع) منتقل کنند؟.

لازم به ذکر است؛ آیین خطبه خوانی شب عاشورا همزمان با غروب نهم محرم پس از اقامه نماز مغرب و عشا در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) با حضور آیت الله رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان؛ استاندار خراسان رضوی، سید مرتضی بختیاری؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی و خدام بارگاه منور رضوی آغاز شد.


در این مراسم خادمان حرم منور رضوی در حالی که لاله‌ شمع‌های روشن در دست داشتند، گرداگرد صحن انقلاب اسلامی حلقه زدند و با نوحه‌خوانی و مرثیه‎سرایی، شهادت حضرت امام حسین(ع) را به فرزندشان حضرت ثامن‌الائمه(ع) تسلیت گفتند.


در ادامه این مراسم، خطبه شب عاشورا شامل شهادت به یگانگی ذات اقدس الهی، حمد و ستایش پروردگار یکتا و درود و رحمت بر رسول اکرم(ص) و هم چنین سلام و درود بر ائمه معصومین(ع)، شهدا و امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری قرائت شد.


بعد از قرائت این خطبه خادمان بارگاه ثامن الحجج(ع) در رثای حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) و 72 یار باوفای آن حضرت، همنوا با ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)؛ احمدواعظی و جعفر ملائکه عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی

دریافت 44 MB

تصویربردار: کبری رضایی

کد خبر 6088024

دیگر خبرها

  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات