Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک- ایرنا- 11مقام خارجی در نیویورک همزمان با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در هفتادو دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با وی دیدار کردند که پیام اصلی آن ها تاکید بر ارتقای روابط دوجانبه و انتخاب همکاری با ایران بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مدت چهار روز حضور در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل، دیدارهای متعددی با مقامات کشورها و مجامع بین المللی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاکید بر تقویت همکاری با ایران، مبارزه با تروریسم، حمایت از برجام و مسایل منطقه ای محور گفت و گوهای روسای جمهوری، نخست وزیران و دبیرکل سازمان ملل با رئیس جمهوری ایران بود.

**مورالس:دعوت برای حضور در اوپک گازی/اتحاد در برابر استکبار
اوو مورالس رئیس جمهوری بولیوی نخستین رئیس دولت آن هم از آمریکای لاتین بود که به دیدار رئیس جمهوری ایران آمد.
وی در این دیدار از ایران به عنوان یک کشور دوست نام برد و تاکید کرد: بولیوی مصمم به توسعه و تعمیق همکاری های خود با جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها است.
رئیس جمهوری بولیوی با تکرار دعوت خود از دکتر روحانی برای شرکت در اجلاس سران کشورهای تولید کننده گاز در کشورش افزود: حضور شما در اجلاس اوپک گازی، حاوی این پیام بسیار مهم خواهد بود که دوستان مستقل در کنار هم هستند و نیز نشانگر تقویت همکاری های تنگاتنک ایران و بولیوی است.
مورالس با قدردانی از فعالیت و دستاوردهای شرکت های ایرانی در بولیوی اظهار داشت: ما از حضور و فعالیت شرکت های ایرانی برای کمک به توسعه صنایع پتروشیمی و پایین دستی استقبال می کنیم.
رئیس جمهوری بولیوی همچنین به تشریح سیاست های خصمانه آمریکا در جهان به ویژه در آمریکای لاتین پرداخت و با بیان اینکه استکبار به دنبال جدایی ملت های همسو است، گفت: کشورهای مستقل در شرایط کنونی جهان باید پیش از پیش به یکدیگر نزدیک شده و متحد عمل کنند.

**گوترش:همه باید از برجام حفاظت کنند/آماده همکاری با ایران برای تقویت صلح در منطقه هستیم
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد دیگر شخصیتی بود که با روحانی دیدار کرد. وی با ابراز خرسندی از دیدار و گفت وگو با رئیس جمهوری اسلامی ایران، به ضرورت اجرای کامل و دقیق برجام از سوی همه طرف ها تاکید کرد.
وی افزود: حقیقت این است که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده است. برجام گام مهمی در تقویت صلح است و معتقدم همه باید از آن حفاظت کنند.
دبیرکل سازمان ملل با اشاره به شرایط کنونی سوریه و یمن اظهار داشت: سازمان ملل خواهان همکاری بسیار نزدیک با ایران برای حل و فصل سیاسی مشکلات در کشورها است.
گوترش همچنین به موضوع همه پرسی در کردستان عراق اشاره کرد و ضمن حمایت قاطع از قانون اساسی و تمامیت ارضی آن کشور، گفت: ما معتقدیم حل مشکلات کنونی در سوریه و عراق در گرو پیگیری راه حل های سیاسی و مذاکره همه طرف ها است؛ همانند آنچه که اکنون با مشارکت ایران، روسیه و ترکیه در آستانه و از سوی سازمان ملل در ژنو در جریان است.
وی افزود: هر گونه تجزیه عراق یا سوریه نفعی برای ثبات منطقه ندارد و ما آماده همکاری با ایران در تقویت پایه های صلح و امنیت در منطقه هستیم.

**استفان لوون: لغو محدودیت های تجارت با ایران/تراژدی وضعیت مسلمانان میانمار
نخست وزیر سوئد که پیش از این در ایران با دکتر روحانی دیدار داشت، این بار هم به دیدار رئیس جمهوری ایران آمد.
استفان لوون در این دیدار خواهان اجرای سریعتر تمامی توافقات میان دو کشور شد و گفت: اطمینان می دهم که هیچ محدودیتی برای توسعه همکاری های اقتصادی میان دو کشور وجود ندارد و ما از رفع مشکلات بانکی حمایت می کنیم.
وی با بیان اینکه 'برجام نباید تضعیف شود' بر ضرورت اجرای کامل برجام و لغو محدودیت ها برای تجارت با ایران تاکید کرد و افزود: ما خرسندیم که ایران طبق گزارش های آژانس به تمامی تعهداتش در قبال برجام عمل کرده و همه طرف ها نیز باید به انجام تعهداتشان پایبند باشند.
لوون همچنین وضعیت مسلمانان میانمار را یک تراژدی خواند و افزود: سوئد به عنوان یک کشور مستقل هر کمکی که بتواند در این زمینه انجام خواهد داد و در همین ارتباط ما در شورای امنیت سازمان ملل متحد موضوع را مطرح کردیم و به تلاش های خود برای پایان دادن به این تراژدی ادامه می دهیم.

**مکرون:مذاکره مجدد در برجام بی معنا است/گفت و گو درباره موضوعات منطقه ای
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه هم به محل اقامت حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی آمد.
او با تاکید بر عزم کشورش برای گسترش و تعمیق روابط با تهران گفت: دوره پسابرجام فرصت مناسبی برای گسترش همکاریهای مشترک ایجاد کرده و پاریس به برجام متعهد است و از آن حمایت می کند.
رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد: فرانسه خواستار اجرای کامل برجام است و هر گونه مذاکره مجدد درباره آن را بی معنا می داند.
مکرون درباره همه پرسی در اقلیم کردستان عراق نیز اظهارداشت: باید کردهای عراق در مورد جایگاه خود در ساختار قانونی قدرت در عراق ترغیب شوند.
وی همچنین تشکیل گروه تماسی را متشکل از همه گروههای درگیر و قدرتهای منطقه، سازمان ملل و اعضای ثابت شورای امنیت برای پایان دادن به درگیری ها در سوریه پیشنهاد داد و البته در عین حال تاکید کرد که هدف از تشکیل چنین گروه تماسی تعطیلی و نقص روند آستانه نیست، بلکه مکمل آن است.
روسای جمهوری دو کشور در این دیدار همچنین درباره طیف گسترده ای از موضوعات دوجانبه، منطقه ای و جهانی گفت و گو و تبادل نظر کردند.

**فان در بلن: آمارهای امیدوار کننده اقتصاد ایران
'آلکساندر فان در بلن' رئیس جمهوری اتریش بلافاصله پس از مکرون به دیدار روحانی آمد و خواهان گسترش و تعمیق همکاری های تهران و وین در همه عرصه ها شد.
وی گفت: ما علاقه مند به روابط خوب و سرمایه گذاری مستقیم در ایران هستیم.
فان در بلن همچنین به آمارهای امیدوار کننده در ارتباط با اقتصاد ایران در عرصه جهانی اشاره کرد و افزود: این آمارها بسیار امیدوارکننده است و شرکت های اروپایی و اتریشی را بیش از پیش برای مشارکت در بازار ایران تشویق می کند.

**آبه: ایران محور خاورمیانه است/شتاب در اجرای پروژه ها
شینزو آبه نخستین مقام آسیایی بود که در اتاق ملاقات های رئیس جمهوری ایران حضور یافت و با دکتر حسن روحانی گفت و گو کرد.
وی در این دیدار تاکید کرد دولت ژاپن خواستار توسعه روابط خود با ایران در همه زمینه های مورد علاقه است و ما از فعالیت شرکت های ژاپنی در ایران حمایت می کنیم.
آبه با اشاره به خط اعتباری ژاپن به ایران، گفت: امیدوارم به زودی این مذاکرات به نتیجه برسد و اجرای پروژه های مرتبط با انرژی را شتاب بخشد.
وی همچنین با بیان اینکه همکاری ژاپن و ایران در پزشکی و محیط زیست از جمله احیای دریاچه ارومیه و آب و هوا پیشرفت داشته است، اظهار داشت: آماده ایم در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری روابط را هر چه بیشتر توسعه دهیم.
نخست وزیر ژاپن با حمایت مجدد از توافق برجام تصریح کرد: ایران محور خاورمیانه است و ما خواستار پایبندی همه طرف ها به برجام هستیم.
شینزو آبه با نکوهش پرتاب موشک دوربرد کره شمالی و عبور آن از آسمان کشورش گفت: شورای امنیت و جامعه جهانی باید یکپارچه این اقدام پیونگ یانگ را محکوم و این کشور را برای تغییر روش ، تحت فشار قرار دهد.
نخست وزیر ژاپن اظهار امیدواری کرد که در آینده و فرصت مناسب به ایران سفر کند.

**رادف: پرواز مستقیم بین صوفیه-تهران/ارتقای همکاری ها
رومن رادف رئیس جمهوری بلغارستان هم از فرصت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد استفاده کرد و به دیدار حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران آمد تا روابط دیرینه با ایران را به سطح مطلوبی برساند.
وی با ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس جمهوری ایران، روابط دیپلماتیک دو کشور را دارای قدمتی 120 ساله بیان کرد و گفت: ایران و بلغارستان در طول این سال‌ها روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بسیار خوبی با یکدیگر داشته‌اند و اعتماد بسیار بالایی میان دو کشور حاکم بوده است.
رئیس جمهوری بلغارستان با اشاره به ضرورت توسعه و تقویت روابط و همکاری‌ها میان ایران و بلغارستان، افزود: سیاست‌های ثبات‌آفرین و موفقیت‌آمیز ایران در منطقه موجب شده تا امروز بتوانیم روابط فی‌مابین را در بخش‌های مختلف تعمیق و گسترش دهیم.
رادف با بیان اینکه بخش خصوصی بلغارستان علاقه مند به سرمایه گذاری‌های مشترک در پروژه‌های گوناگون، حمل و نقل و انرژی است، گفت: باید تلاش کنیم سطح مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور بیش از پیش ارتقا یابد.
وی تعاملات فرهنگی دو ملت را بسیار حائز اهمیت دانست و با تاکید بر ضرورت حمایت از توسعه مناسبات فرهنگی و علمی دو کشور، افزود: برقراری پرواز مستقیم میان تهران و صوفیه موجب تشویق مردم برای گسترش روابط و تعاملات فرهنگی و علمی خواهد بود.
رئیس جمهوری بلغارستان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان ایران و بلغارستان در بخش‌های مختلف بر ضرورت استفاده از این پتانسیل‌ها در راستای توسعه همه جانبه مناسبات دو طرف تاکید کرد.

**شاهد خاقان عباسی:همکاری های اقتصادی و امنیتی پایه مناسبات مشترک
شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان همسایه جنوب شرقی ایران نیز دیدار با رئیس جمهوری ایران را در برنامه های خود گذاشته بود تا از این فرصت برای رایزنی های منطقه ای و دوجانبه بهره ببرد.
وی در این دیدار با بیان اینکه ایران کشوری بسیار مهم و به قلب ما بسیار نزدیک است، خواهان توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه حوزه ها شد.
نخست وزیر پاکستان همچنین همکاری های اقتصادی، امنیتی و منطقه ای را تقویت کننده پایه مناسبات مشترک دانست و گفت: ما پیگیر نگرانی ها شما در مورد مرزها هستیم و ارتش را برای محافظت مرز، مستقر کرده ایم.
عباسی، سخنان رئیس جمهوری ایران در نشست گروه تماس سازمان همکاری اسلامی درباره میانمار را حکیمانه خواند و اظهار داشت: ما خواستار همکاری در جهت حل مشکلات جهان اسلام هستیم.
وی همچنین گفت کشورش به دنبال راه حل های مسالمت آمیز و ایجاد صلح در افغانستان است.

**سولبرگ: مصمم برای سرمایه گذاری در ایران/ضرورت مبارزه با تروریسم
خانم «ارنا سولبرگ» نخست وزیر نروژ نهمین مقام بلندپایه ای بود که در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی درباره روابط دوجانبه و مسایل منطقه ای به تبادل نظر پرداخت.
وی نیز در این دیدار با استقبال از گسترش روابط نروژ با جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: نروژ به برجام متعهد است و گزارش‌ها حاکی از آن است که تهران به تعهدات خود پایبند بوده است، لذا زمینه همکاری با جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه‌ها گشایش یافته است.
نخست وزیر نروژ با تأکید بر لزوم توسعه حجم روابط تهران – اسلو در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله نفت، گاز، انرژی، شیلات و بازرگانی، اظهار داشت: نروژ مصمم است از فرصت‌هایی که برای سرمایه‌گذاری مشترک در ایران وجود دارد، استفاده کند و در این راستا برای رفع موانع بانکی به طور جدی در حال تلاش هستیم.
سولبرگ همچنین بر ضرورت مبارزه با تروریسم و نیز ارسال کمک‌های بشردوستانه به آوارگان جنگی تاکید کرد.

**چارلز میشل: دعوت از روحانی برای سفر به بروکسل/انتخاب ما همکاری با ایران است
چارلز میشل نخست وزیر بلژیک هم با رئیس جمهوری ایران در حاشیه هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفت و گو کرد.
وی برجام را فرصت بزرگی برای تقویت روابط ایران و بلژیک دانست و گفت: انتخاب ما، همکاری با تهران است
و معتقدیم برجام می تواند افق بلندی برای همکاری ایجاد کند و من نیز این پیام را به همه همکارانم در اروپا خواهم فرستاد.
میشل همچنین گفت کشورش خواهان توسعه روابط همه جانبه با ایران است و شرکت های بلژیکی علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران هستند. همزمان باید همکاری های علمی و دانشگاهی دو کشور گسترش یابد و ما تداوم این فرایند را تشویق می کنیم.
وی همچنین از رئیس جمهوری برای سفر رسمی به بروکسل دعوت کرد و اظهارداشت: این سفر نشانه خوبی برای همکاری با 27 کشور اروپا خواهد بود.

**ترزا می: برجام نباید تهدید شود/تعمیق روابط در دوران جدید
ترزا می نخست وزیر انگلستان هم آخرین مقام بلند پایه ای بود که درباره روابط دوجانبه، منطقه و بین الملل با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت و گو کرد.
وی در این دیدار خواهان گسترش روابط تهران – لندن و جست وجوی راه های جدید برای تعمیق این روابط در دوران جدید شد.
می همچنین با حمایت قاطع از برجام تصریح کرد: من صراحتا در سازمان ملل گفتم که برجام توافق بسیار مهمی است؛ ما مصمم به ادامه آن هستیم و باید اطمینان پیدا کنیم اقداماتی برای تهدید آن انجام نگیرد و ترتیبات پیش بینی شده در برجام به طور کامل ادامه یابد.
وی خواهان عمل همه طرف ها از جمله آمریکا به تعهداتش در قبال برجام شد.
نخست وزیر انگلستان روابط بانکی را برای توسعه همکاری های اقتصادی مهم برشمرد و تاکید کرد که اقدامات گسترده ای که در رفع مشکلات بانکی پیگیری شده، تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه می یابد.
خانم 'می ' با اشاره به مسائل جاری منطقه خاورمیانه گفت، انگلستان در مشکلات منطقه ای راه حل سیاسی را مورد تاکید قرار می دهد.
وی همچنین به موضوع عراق اشاره و گفت: ما می خواهیم در عراق همه اقلیت ها و گروه ها در دولت عراق کنار هم زندگی کرده و نماینده داشته باشند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی از 25 شهریور ماه امسال برای حضور در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد و در بیست و هشتم شهریور ماه پس از سخنرانی در مجمع عمومی و نشست خبری با رسانه های حاضر در نیویورک به کشور بازگشت.
محسن طاهرزاده*شبس*1613/*انتشار دهنده: عدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود

سید عزت‌الله ضرغامی امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیدار با لیلا بنت احمد بن عواد النجار وزیر توسعه اجتماعی عمان که در محل دفتر وزیر میراث‌فرهنگی برگزار شد، با اشاره به اهمیت تقویت روابط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بین دو کشور ایران و عمان، اظهار کرد: شما یک وزیر زن هستند. از این که یک خانم مسلمان مسئولیتی بزرگ دارد، برای جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت است و من از این بابت بسیار خوشحال هستم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، افزود: همکاری بین دانشگاهی بین ایران و عمان می‌تواند تقویت شود. با توجه به وجود دانشگاه الزهرا در عمان و نیز دانشگاهی به همین نام در ایران می‌توان راهکار‌های تقویت همکاری‌های دانشگاهی را بررسی کرد چرا که تبلیغات جهانی برخی از رسانه‌های مختلف منفی است و این گونه وانمود می‌کنند که حجاب مانع کسب علم است. اما این اقدامات مدیریتی توسط خانم‌ها می‌تواند باعث شود تا این تبلیغات منفی خنثی شود.

گردشگری مسئولیت اجتماعی ماست

او سپس به حوزه گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: ما حدود ۳۰ حوزه گردشگری داریم که عمانی‌ها از گردشگری سلامت استقبال کردند و ۳۰ درصد گردشگران عمانی که به ایران سفر می‌کنند گردشگران سلامت هستند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: سیاست دولت آقای دکتر رئیسی بر این است که گردشگران ایرانی نیز به عمان سفر کنند و روابط گردشگری دو کشور تقویت شود. سیاست ایران این است که عمان را در حوزه گردشگری در اولویت قرار بدهیم.

او در ادامه صحبت‌های خود به سابقه تاریخی و تمدنی ایران اشاره کرد و افزود: ما با عمان اشتراکات زیادی داریم. تمایل داریم روابط بین ملت‌ها تقویت شود و شما به‌عنوان وزیر توسعه اجتماعی عمان می‌توانید نقش مهمی در تقویت و ارتباط این روابط اجتماعی ایفا کنید.

گردشگری دریایی ایران و عمان تقویت می‌شود

ضرغامی سپس به مرز دریایی ایران و عمان اشاره کرد و افزود: گردشگری دریایی یکی از ظرفیت‌های مهم بین ایران و عمان در حوزه توسعه گردشگری است. با این حال متأسفانه گردشگری دریایی ایران و عمان در وضعیت خوبی قرار ندارد. اگر گردشگری دریایی تقویت شود به طور حتم باعث تحکیم و تقویت روابط اجتماعی بین دو کشور خواهد شد.

همکاری در حوزه میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سپس به اهمیت مشارکت دو کشور در حوزه مرمت آثار تاریخی اشاره کرد و افزود: آمادگی داریم در پروژه‌های مرمتی در عمان مشارکت داشته باشیم.

ضرغامی افزود: صنایع‌دستی ایران جایگاه اول را در سطح جهان دارد و در ۳۰۰ رشته صنایع‌دستی فعال هستیم. در این باره نیز آماده همکاری با عمان هستیم و امید داریم مسئولان عمانی درباره حضور هنرمندان صنایع‌دستی و برگزاری نمایشگاه‌ها همکاری کنند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت حضور بانوان در دستگاه‌های مختلف به عنوان مشاور و مدیر اشاره کرد و افزود: بانوان ما در دستگاه‌های مختلف در سطوح مدیریتی مختلف حضور دارند. این که یک مشاور امور بانوان مسائل مرتبط با زنان را به طور ویژه ارتقا دهد، اهمیت دارد.

پیشنهاد برپایی نمایشگاه‌های مشترک صنایع‌دستی

لیلا بنت احمد بن عواد النجار وزیر توسعه اجتماعی عمان نیز در این نشست با ابراز خرسندی از توسعه گردشگری بین ایران و عمان، گفت: یک کنفرانس به زودی قرار است در حوزه تخصصی گردشگری با حضور وزیر گردشگری عمان برگزار شود و از شما نیز برای حضور در این کنفرانس دعوت می‌کنیم.

او به حوزه صنایع دستی و اهمیت همکاری‌ها در این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه صنایع‌دستی نیز ۹۰ درصد فعالان صنایع دستی در عمان را بانوان تشکیل می‌دهند. در این باره آماده و علاقه‌مندی برای همکاری در حوزه صنایع‌دستی هستیم. از این رو پیشنهاد می‌دهیم نمایشگاه‌های مشترک برای فروش صنایع‌دستی برپا کنیم.

این مسئول عمانی در ادامه به حضور بانوان در دستگاه‌های مختلف به عنوان مشاور اشاره کرد و افزود: در ایران دستگاه‌های مختلف از بانوان به عنوان مشاور استفاده می‌کنند و نیز مشاور امور خانواده و بانوان دارند و این بسیار کار ارزشمندی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو