Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امورخارجه آمریکا گفت: سیاست این کشور همچنان خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و نه تغییر رژیم حاکم بر آن است و واشنگتن همچنان تمایل به اتخاذ مسیر دیپلماسی دارد. به نقل از تارنمای خبری سی‌بی‌اس، تیلرسون مدعی شد که آثار تحریم‌های بین‌المللی روی اقتصاد کره شمالی به تدریج در حال نمایان شدن است و پکن فعالانه برای افزایش فشار‌ها با واشنگتن همکاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر امورخارجه آمریکا گفت: سیاست این کشور همچنان خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و نه تغییر رژیم حاکم بر آن است و واشنگتن همچنان تمایل به اتخاذ مسیر دیپلماسی دارد.

وی با این حال تاکید کرد: هنوز هیچ تصمیمی در خصوص گفت‌وگوی مستقیم با پیونگ یانگ گرفته نشده است. حتی هنوز آنقدر پیشرفت نداشته‌ایم که ببینیم باید درباره چه مسائلی صحبت کنیم.
وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: اگر کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) دست از شلیک موشک بردارد، کمک کننده است. اما اگر کره شمالی هسته‌ای شود، آخرین کشور هسته‌ای منطقه نخواهد بود.
وی بار دیگر تاکید کرد: واشنگتن سه راه ارتباطی مستقیم با پیونگ یانگ دارد و از آن‌ها برای هماهنگی در خصوص مذاکرات احتمالی استفاده خواهد کرد.
تیلرسون ادامه داد: اگر به یک توافق هسته‌ای با کره شمالی دست یابیم، توافق سستی مانند برجام نخواهد بود.
جنگ لفظی میان سران آمریکا و کره شمالی از ماه‌ها پیش شدت گرفته است. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در یکی از آخرین نطق‌های خود ترامپ را «پیر دیوانه» خطاب کرد و رئیس جمهوری آمریکا هم در سخنرانی اخیرش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد کیم را «مرد موشکی» خواند.
پیونگ یانگ به تازگی ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و موشک‌هایی را شلیک کرد که برای نخستین بار در سال‌های گذشته از حریم هوایی ژاپن گذشت.
این موضوع زنگ خطر را برای ژاپن، کره جنوبی و دیگر متحدان واشنگتن در منطقه به صدا درآورد و تنش‌ها را افزایش داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشور‌های اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشور‌های اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشور‌های خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد، اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد، تنها قدرت هسته‌ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهور فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • کمپ دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کارولینای شمالی و آریزونا برپا شد