Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس اسپانیا برای جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی جدایی کاتالونیا، که امروز برگزار می‌شود، با استقرار گسترده در این منطقه، بیشتر حوزه‌های رای‌گیری را بسته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «رویترز»، در حالی‌که دولت اسپانیا مانع از برگزاری همه‌پرسی استقلال منطقه کاتالونیا می‌شود، کاتالان‌ها در حال تشکیل صف‌هایی مقابل مراکز اخذ رای برای همه‌پرسی استقلال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز- یکشنبه- قرار است همه‌پرسی برای استقلال کاتالونیا برگزار شود. با این حال مشخص نیست که آیا مراکز رای‌گیری، در سایه استقرار هزاران نیروی امنیتی اسپانیا که تلاش می‌کنند مانع از پیشبرد این همه‌پرسی شوند، باز خواهند شد یا خیر.

شاهدان عینی اعلام کردند که حدود 30 خودروی زرهی و نظامی بندر «بارسلون» را برای استقرار گسترده در مناطقی، که همه‌پرسی در آنها برگزار می‌‌شود، ترک کرده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود ده‌ها هزار کاتالان با شرکت در این همه‌پرسی، دولت اسپانیا را به چالش بکشند، همین امر نگرانی‌ها را درباره بروز آشوب و ناامنی در این منطقه ثروتمند، که در شمال شرق اسپانیا واقع است، برانگیخته است.

در حالی‌که دولت اسپانیا گفته است که درصد کوچکی از مدارس و نیز حدود 1300 مرکز اختصاص‌یافته برای رای‌گیری را بسته است.

پلیس اسپانیا در تلاش برای جلوگیری از برگزاری این همه‌پرسی، مدارسی را که به‌عنوان مراکز رای‌گیری در نظر گرفته شده‌اند را تحت کنترل دارد و بر مرکز مخابرات وابسته به دولت محلی کاتالونیا سیطره یافته است.

وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد که بیشتر اماکن و ساختمان‌های عمومی، که برای برگزاری این همه‌پرسی در نظر گرفته شده‌ بودند را بسته است.

در بیانیه وزارت کشور اسپانیا آمده است، «برخی» از مراکز رای‌گیری احتمالی همچنان در محاصره افرادی هستند که درصددند در مسیر تلاش‌های پلیس برای اجرای حکم قضایی مبنی بر ممنوع کردن استفاده از اماکن عمومی در همه‌پرسی سنگ‌اندازی کنند.

کاتالونیا یک منطقه ثروتمند است با جمعیت 7.5 میلیون نفری در شمال شرقی اسپانیا است. این منطقه دارای فرهنگ و زبان خودش است و از میزان خودمختاری بالایی برخوردار است ولی تحت قانون اساسی اسپانیا به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته نمی‌شود.

انتهای پیام/

R1016196/P36447/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۶۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ جود به چالش وینی: گلزن اول رئال منم!‏

به گزارش "ورزش سه"، جود بلینگام از زمانی که امروز به عنوان یار ‏تعویضی برای رئال وارد زمین شد برای گلزنی تنها به 180 ثانیه زمان ‏داشت. ‏

گل بلینگام نتیجه بازی را 2-0 کرد تا خیال رئال بابت پیروزی راحت ‏شود. آنها در وقتهای اضافه توسط خوسلو به گل سوم هم رسیدند. ‏رئال حالا با 87 امتیاز در صدر جدول نشسته و منتظر است در صورت ‏پیروز نشدن بارسا مقابل ختافه قهرمانی‌اش را جشن بگیرد. ‏

بلینگام با این گل آمار گلهای این فصلش را به عدد 22 رساند و به این ‏ترتیب او حالا گلزن اول رئال مادرید است. وینیسیوس جونیور ‏چهارشنبه هفته گذشته با دو گلی که وارد دروازه رئال مادرید کرد به ‏رکورد گلزنی بلینگام رسید ولی جود امروز بار دیگر از او عبور کرد.

بلینگام با این گل حالا همچنان در کورس رسیدن به پی‌چی‌چی به ‏عنوان گلزن فصل لالیگا با دوبیک و لواندوفسکی رقابت می‌کند. ‏

از این فصل برای رئال مادرید تنها چهار بازی در لالیگا و یک یا دو بازی ‏در لیگ قهرمانان باقی مانده. بلینگام و وینیسیوس در این پنج یا ‏شش مسابقه برای به دست آوردن عنوان گلزن اول رئال رقابت ‏خواهند کرد. ‏

دیگر خبرها

  • پلی به گذشته - تساوی 2-2 بارسلونا و رئال مادرید در نیوکمپ (لالیگا اسپانیا - 6 می 2018) / فیلم
  • آمار می‌گوید: پرسپولیس «تخت گاز» به دنبال پایین کشیدن استقلال
  • متئو لاهوز: به خاطر زدن تونل افتخار برای رئال مادرید، محروم شدم!
  • شکست سنگین بارسا؛ امضای کاتالان‌ها پای حکم قهرمانی کهکشانی‌ها
  • ناکامی بزرگ بلوگرانا؛ بارسلونا فصل را بدون جام به پایان می‌رساند!
  • قهرمانی رئال مادرید در اسپانیا/ تاج گذاری کهکشانی ها لالیگا
  • شکست سنگین بارسلونا / امضای کاتالان‌ها پای حکم قهرمانی کهکشانی‌ها
  • پرافتخارترین بازیکنان تاریخ رئال مادرید؛ ناچو و مودریچ به صدر رسیدند
  • پاسخ جود به چالش وینی: گلزن اول رئال منم!‏
  • ساعت پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز + پخش آنلاین