Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، تغذیه یکی از ارکان اصلی زندگی سالم و پیشگیری از بیماری ها محسوب می شود. در حقیقت، مواد غذایی مصرفی می توانند شرایط سلامت شما را شکل دهند.

چه در تلاش برای کاهش اندازه دور کمر و میزان چربی بدن خود باشید یا تنها دنبال کردن یک زندگی سالم‌تر هدف اصلی شما باشد، این ستون های تغذیه خوب می توانند کمک حال شما در تحقق اهدافتان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها ستون فقرات یک طرح غذایی جامع و سالم هستند. با پیروی از آنها می توانید غذاهای مصرفی خود را مدیریت کرده و ساده‌تر از آنچه فکر می کنید به هدف زندگی سالم دست یابید.

شش وعده در روز غذا بخورید

سوخت مورد نیاز بدن خود را می توانید با وعده های غذایی کوچک و میان وعده ها در طول روز تامین کنید تا سطوح قند خون زیر کنترل قرار داشته و سوخت و ساز شما پایدار باشد. این شرایط به تحریک ایجاد عضلات جدید کمک خواهد کرد.

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

غذاهای فرآوری شده به طور معمول از ارزش غذایی پایینی برخوردار هستند و می توانند به سلامت شما آسیب وارد کنند. این گزینه های با کالری بالا و فاقد مواد مغذی را از زندگی خود کنار بگذارید، زیرا می توانند پیروی از برنامه های کاهش وزن یا عضله سازی را دشوار سازند.

آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنید

برای این که بدن بهترین عملکرد خود را در شرایط مختلف، به ویژه هنگام انجام فعالیت های سنگین مانند تمرینات قدرتی ارائه کند، مصرف آب و نوشیدنی های بدون کالری دیگر را فراموش نکنید. از نوشیدنی های حاوی قند پرهیز کنید، زیرا موجب افزایش اندازه دور کمر می شوند و سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی بدن شما را تخریب می کنند.

در طول روز پروتئین بدون چربی مصرف کنید

برای رشد عضلانی در شرایطی که ترشح هورمون های چربی سوز را تحریک می کنید، هر چند ساعت یک بار بدن خود را با پروتئین بدون چربی تغذیه کنید. بهترین منابع شامل گوشت گاو بدون چربی، مرغ، و ماهی، لبنیات کم چرب، و سویا می شوند.

به مصرف کربوهیدارت ها توجه داشته باشید

کربوهیدارت ها به دو شکل گزینه های نشاسته ای، با عملکرد سریع مانند برنج، نان، و پاستا که قند خون را به سرعت افزایش می دهند؛ و گزینه های غیر نشاسته ای مانند میوه ها، سبزیجات، و غلات کامل موجود هستند، که از محتوای فیبر بالا سود برده و قند خون را به تدریج افزایش می دهند.

کربوهیدارت های غیر نشاسته ای به ندرت مشکل آفرین هستند و می توانید از مصرف آنها لذت ببرید. در مقابل، زمان مصرف کربوهیدارت های نشاسته ای عاملی کلیدی در کسب بدنی عضلانی و بدون چربی است. آنها را به عنوان نخستین غذای مصرفی هنگام صبح یا درست پس از انجام تمرینات ورزشی مصرف کنید، زیرا بدن به احتمال زیاد از آنها برای کمک به تامین سوخت ذخایر انرژی استفاده خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۶۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟

 به گزارش تابناک، فریدون عباسی در ارزیابی این پیشنهاد اظهار داشت: بنده کلا نسبت به طرح‌ها نظر مثبتی ندارم. بنزین ماده‌ای است که در خودرو استفاده می‌شود، چرا باید به افراد بنزین داده شود؟ در هیچ جای دنیا مشکلی بنزین ندارند، سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد و مردم مصرف می‌کنند، چون هزینه‌ها در کشور‌های دیگر واقعی است سوخت هم مثل بقیه کالا‌ها است در کشور ما بیش از حد به این موضوع پرداخته می‌شود، بنزین نباید ابزاری برای بهم زدن آرامش مردم شود.

وی با بیان اینکه تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو در راستای اعطای یارانه بیشتر به اقشار کم‌درآمد نیست، افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهتر است به اصلاح نظام حقوق و دستمزد بپردازیم و ارجح‌تر است که ارزش پول ملی را حفظ و تورم را کنترل کنیم و نسبت به افزایش درآمد کسانی که درآمد ثابت دارند و حقوق‌بگیر هستند اقدام کنیم تا میزان حقوق دریافتی این افراد با تورم سازگار باشد نه اینکه هر سال کمتر از میزان تورم افزایش دستمزد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشکل کشور در سهمیه‌بندی بنزین نیست، بنزین نباید سهمیه‌بندی شود جز در موارد بحران مثل زمان جنگ آشکار؛ اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بنزین با کارت سوخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ما باید همین شیوه تخصیص بنزین با کارت را درست اجرا کنیم یعنی هر شخصی با کارت شخصی سوخت را دریافت کند، قیمت هم مشخص باشد و اگر کسی بخواهد بنزین بیشتری مصرف کند باتوجه به اینکه کشور امکان تولید بنزین به میزان تقاضا را ندارد بنزین را با نرخ وارداتی دریافت کند.

عباسی خاطرنشان کرد: واردات بنزین ارزبر است بنابراین هر شخصی بخواهد بنزین بیشتری به مصرف برساند باید قیمت وارداتی یعنی هزینه واردات، حمل نقل و هزینه جایگاه باید در این نرخ گنجانده شده و قمیت واقعی را پرداخت کند و کسی هم مصرف کمتری دارد بنزین تولید داخل را با نرخ یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته دریافت کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر خبرها

  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • اختلاف در ارکان رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • معمای بنزین در ایران
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال