Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@10:07:40 GMT

از لحاظ قانونی به مجلس پاسخگو نیستیم

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۰۶۷۰۷

از لحاظ قانونی به مجلس پاسخگو نیستیم

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «امام محمد وریماچ»، رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات می گوید اعضای ارشد این کمیسیون از لحاظ قانونی به مجلس نمایندگان پاسخگو نیستند.

نشست استیضاح اعضای کمیسیون مستقل انتخابات که در برنامه روز گذشته مجلس در نظر گرفته شده بود به دلیل عدم حضور اعضای ارشد کمیسیون انتخابات برگزار نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عدم حضور اعضای ارشد کمیسیون انتخابات در نشست استجوابی مجلس با واکنش تند رئیس و اعضای مجلس روبرو گردید.

«امام محمد وریماچ»، رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات از لحاظ قانونی در برابر پارلمان افغانستان پاسخگو نیستند.

آقای وریماچ افزود که اعضای مجلس نمایندگان از آمدن اصلاحات در کمیسیون مستقل انتخابات نگران شده اند، به همین منظور شماری از این نمایندگان تلاش دارند تا به نحوی در انتخابات پیش رو در این کمیسیون مداخله کنند.

وی به صراحت گفت که روابط مجلس نمایندگان با مردم افغانستان کم شده است و نیاز است تا اعضای این مجلس مردمی تر برخورد کنند.

وریماچ عنوان کرد که تعرض و رفتارهای غیرقانونی اعضای مجلس نمایندگان با کمیسیون مستقل انتخابات نشان می‌دهد که شماری از وکلای مردم در حالت بی برنامگی به سر می‌برند و دیده می‌شود که آن‌ها در جامعه اعتبارشان را از دست داده اند، به همین منظور، تلاش دارند تا کمیشنرهای کمیسیون مستقل انتخابات را زیر فشار قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس

نمایندگان مجلس جدول مربوط به مصارف استانی در بودجه سال ۱۴۰۳ را تصویب کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۱۰ – ج مربوط به مصارف استان‌ها را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تغییری در جدول شماره ۱۰ مربوط به استان‌ها به وجود نیاورده است و فقط چهار ستون به آن اضافه کرده که مربوط به توازن در توزیع می‌شود.

حاجی بابایی گفت: در این جدول ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای کارهای جهادی آمده که بین همه استان‌ها تقسیم می‌شود و هر استان ۵۰ میلیارد تومان برای گروه‌های جهادی دارد. کمیسیون تلفیق هیچ‌گونه اعمال نظری درباره بودجه‌های استانی نکرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم