Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی صبح امروز در جمع عزاداران عاشورای حسینی در بارگاه منور رضوی اظهار داشت: روز عاشورا تنها روز عزا و مصیبت سیدالشهدا(ع) و یارانش نیست بلکه روز عاشورا برای دلدادگان حسینی روز تحول و جابه‌جا شدن و روز دگرگونی در عرصه عشق و دلدادگی و عبودیت پروردگار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید سعی کنیم در شرایطی که هستیم با تعمق کربلا را نگاه کنیم و با دقت به مسائل این روز بنگریم، نخستین مسئله در قضیه امروز کربلا این است که آیا امروز امام حسین(ع) بعد از این درگیری‌ها پیروز شد؟ همه می‌خواهند عنوان کنند امام حسین(ع) در رویارویی با یک جریان کفرمدار پیروز شد اما پیروزی را باید در کجا جستجو کرد؟

علم‌الهدی افزود: مسئله اصلی این است که کربلا هنوز تمام نشده است و شکست و پیروزی نمی‌توان برای آن قائل شد تا زمانی که رویارویی ادامه دارد تعیین شکست خورده و پیروز غیرقابل قبول است، مسئله کربلا در سال 61 هجری یک واقعه و رویداد نبود که تمام شود و سپس ما به تحلیل آن بنشینیم، کربلا آغاز یک رویارویی بود.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ این جبهه بندی و رویارویی وجود دارد و امام رضا(ع) در حدیث طولانی خود که دستور عزاداری برای امام حسین(ع) را می‌دهند به این مهم اشاره کرده‌اند.

امام جمعه مشهد مقدس عنوان کرد: در عاشورا شاهد رویارویی دو جریان بودیم و رویارویی، مقابله شخصی و درگیری شخصی نبود و امروز نیز این رویارویی وجود دارد و هنوز ادامه دارد. کسانی که امام حسین(ع) را شهید کردند همه از بین رفته‌اند، پس ما قرار است با ظهور امام زمان(عج) از چه چیزی خونخواهی کنیم؟

علم‌الهدی گفت: بنابراین این جنگ، رویارویی دو جریان بوده است و آن جریان یزیدی همچنان ادامه دارد تا روزی که امام زمان(عج) ظهور کنند و از آن جریان انتقام بگیریم، هم جریان امام حسین(ع) ادامه دارد و هم جریان یزید ادامه دارد.

منبع:مهر

علم الهدی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۷۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کنگره حضرت رضا (ع) با شعار عدالت / دنیای امروز به درک عدل و ترسیم الگوی رضوی نیاز دارد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با حضور سعیدرضا عاملی دبیر کنگره جهانی، عبدالحمید طالبی رییس سازمان علمی فرهنگی استان قدس و زهره خوارزمی مسئول بخش بین الملل کنگره ظهر امروز، هجدهم اردیبهشت ماه در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد.

در ابتدای نشست، طالبی با ارائه کلیاتی از برنامه‌های دهه کرامت و اشاره به فرمایشات رهبری در ابتدای سال گفت: بارزترین فعالیت درعرصه علمی کنگره جهانی حضرت رضا (ع) است، سپس حرکتی مردمی هفده ساله کاروان زیرسایه خورشید در ۳۱استان و ۶۳هیئت شهری و بخشی با پرچم مقدس حضرت امام رضا(ع) خادمان حرکت و زیارتی از دور برای عاشقان فراهم می‌کنند. این هیئت‌ها در ۱۲کشور هم اعزام می‌شوند.

کنگره‌ای با قدمت ۴۰ ساله و توقفی ۳۰ ساله

وی افزود: اختتامیه جشنواره گنجینه مهر هم توسط موسسه آفرینش‌ها برگزار می‌شود. رونمایی از تازه‌های نشر رضوی توسط آستان قدس و به نشر همزمان با نمایشگاه کتاب انجام می‌شود و همینطور اهدای بیست هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های سراسر کشور و خدمت‌های دیگر تبلیغی و … مثل تجهیز ۵۵۰چاهک آبرسانی در سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.

در ادامه سعیدرضا عاملی عنوان کرد: این کنگره قدمت چهل ساله دارد، اما توقف سی ساله را برای اجرایش شاهد بودیم، خوشبختانه در این مدت یک سال و نیم موفق به برپایی چهل پیش نشست داخل و خارج ایران شدیم که سی کشور هم با ما آن را همراهی کردند.

وی با بیان اینکه عنوان کنگره پنجم و شش کنگره آینده دیدگاه‌ها و رویکرد تمدنی حضرت رضا (ع) به مسائل است، توضیح داد: اولین کنگره با موضوع «عدالت برای همه و ظلم به هیچکس» است که امروز اساسی‌ترین مسئله جهان معاصر است. امروز ما در غزه نزدیکترین جنایت و کشتار علیه انسانیت را می‌بینیم، دنیا نیاز به آموزش در زمینه کشتار جمعی دارد و این ظلم امتدادش دیده می‌شود که در اروپا و آمریکا دانشجویان به پا خواستند. این بیداری محصول بیداری است.

عاملی اظهار داشت: از دیدگاه امام رضا به این موضوع مهم پرداخته شده و از نظر ایشان عدل اساس همه چیز هست. مطالعات نشان داده از ۱۸۲۰تا ۲۰۲۰میزان نابرابری اجتماعی از بیست درصد به هشتاد درصد رسیده است؛ لذا این کنگره تلاش دارد موضوع را با رویکرد معرفتی، جامعه شناختی، علوم سیاسی و روابط بین الملل به مسئله عدالت و ظلم بپردازد.

نگاه کنگره امام رضا (ع) به چالش های جهانی

وی با اشاره به چند شاخص غذا، آب، مسکن، آموزش، گفت: کنگره حضرت رضا ناظر بر چالش‌های جهانی حرکت می‌کند و داعیه دارد تا از طریق سرمایه اجتماعی رضوی فضایی برای مبارزه با مظالم جهانی فراهم کند. کنار امام رضا که پرچم برافراشته همه مسلمانان جهان است، تلاش داریم کاری پیش ببریم.

وی افزود: ما در حاشیه یکی از پیش نشست‌ها در انگلیس دیدیم شیعیان معلم انگلیسی پیمایشی بین معلمان انجام دادند که مهمترین الگو برای تربیت کودکان چیست و ۷۶درصد عنوان کردند که با تعالیم امام رضا می‌توانند فرزند تربیت کنند.

خوارزمی نیز در صحبت‌هایی گفت: ۲۰۰مقاله در سطح ملی و بین المللی برای کنگره دریافت شده است. در سطح بین الملل تلاش کردیم گفتمان سازی رضوی در مسیر زیست و گفتگو کردن رخ دهد. مخاطبین ما عموما شیعه هم نیستند در ابتدا ۱۱۶جلد کتاب در اختیار محققان قرار گرفت و استفاده کننده از اساتید دانشگاه‌های بزرگ جهان بودند.

وی با اشاره به اینکه از همه قاره‌ها تا نژاد‌ها و ادیان شرکت کننده دارند، گفت: یونان، رم، واتیکان، برزیل، عراق، بغداد، کویت، روسیه، امریکا، مراکش، لبنان و …. محفل گفتگو داشتیم. امام رضا هم اهل احتجاج و گفتگو با غیر بودند.

خوارزمی با تاکید بر اهمیت امتداد اجتماعی در این کنگره گفت: الان کتاب‌هایی در برخی کشور‌ها درباره امام رضا منتشر و در برخی مدارس کشور‌ها هم اتفاقاتی افتاده و الان از چندین کشور درخواست ارتباط رسانه‌ای داشتند. امیدواریم زمینه خوب فرهنگی در این عرصه بین همه دنیا ایجاد

در ادامه عاملی گفت: کنگره بیست و چهارم و بیست و پنجم اردیبهشت با پیام رهبر معظم انقلاب و سخنرانی رییس جمهور و سه مرجع آیت الله جوادی و ایت الله مکارم و آیت الله سبحانی سخنران خواهند بود و در اختتامیه هم با سخنرانی برخی مسئولین و اندیشمندان با برپایی بیست نشست در این دو روز در مشهد مقدس خواهد بود.

۳ شاخصه مهم پنجمین کنگره جهانی امام رضا (ع)

وی افزود: شاخصه‌های مهم این کنگره بین المللی بودن و ارتباط ادیان و صحبت درباره عدالت است. صد مقاله کامل منتشر و خلاصه مقالات هم منتشر می‌شود کنگره بدون کاغذ برای صرفه جویی خواهد بود همه چیز الکترونیک است و افراد با گرفتن کد با موبایل متون را دریافت می‌کنند تمتم اطلاعات بدون کاغذ است.

عاملی افزود: محل کنگره آستان قدس خواهد بود، اما نشست‌ها در بنیاد علمی فرهنگی آستان قدس برپا می‌شود.

دانشگاه تهران، شریف، حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی با ما مشارکت داشتند .

عاملی در پاسخ به سوال خبرنگار انا درباره انتشار مقالات برگزیده گفت: تمام مقالات بطور کامل و خلاصه ها انتشار الکترونیک پیدا می کند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار انا مبنی بر ادامه یافتن ارتباطات بین المللی گفت: این یک تدبیر مهم است که با همفکری تولیت آستان قدس قرار شده فرهنگستان علوم رضوی چنین کاری را انجام دهدو از دل کار دانشمندان برجسته بیرون بیایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جوان: پیرمرد هتاک بخشی از جریان‌سازی علیه زنان بود
  • شعار ثبت نام؛ ثبت‌نام مطلوب و خانواده مداری است
  • اسفندیار: هیچ رقیبی برای خودم نمی‌بینم
  • برپایی کنگره حضرت رضا (ع) با شعار عدالت / دنیای امروز به درک عدل و ترسیم الگوی رضوی نیاز دارد
  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • جلوی بی‌حجابی را با همراهی مردم می‌توان گرفت
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • رویارویی استقلال با تیمِ دوچهره و ادامه مأموریت تعقیب سرخ‌ها
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • یادواره شهدای عملیات سیدالشهدا