Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرزمین آفتاب با اقامه عزای حسینی در استان مرکزی در عزای حضرت خورشید غرق در عزا و ماتم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، همزمان با فرارسیدن عاشورای حسینی استان مرکزی سرزمین آفتاب در عزای سرور وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) یکپارچه غرق غم و اندوه است.

امروز نیز در همه مساجد، بقاع متبرک، امامزادگان، حسینیه‌ها، مساجد و تکایای شهر تبریز این آئین‌های سوگواری ادامه دارد و برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در جای‌جای استان و پذیرایی از عاشقان و عزاداری آقا اباعبدالله الحسین (ع) و احسان چای، شیر و اطعام عزاداران در منازل از سوگواران و عزاداران ازجمله کارهایی است که مردم استان مرکزی در روز عاشورا انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش های ارسالی خبرنگاران تسنیم از شهرستان های استان مرکزی، دیگر شهرها و روستاهای استان از خمین زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تا محلات قطب گل ایران و دلیجان سرزمین کار و تلاش، تا ساوه سرزمین یاقوت‌های سرخ و زرندیه و فراهان و تفرش سرزمین کهن بزرگان و مفاخر، از کمیجان سرسبز تا شازند و خنداب قطب بکر گردشگری طبیعی استان نیز در روز عاشورای حسینی داغدار بوده و مردم این مناطق در تکایا و مساجد با پخش نذری و عزاداری در قالب دسته‌های غم مشغول عزاداری هستند.

فضای شهرهای استان مرکزی در عاشورای حسینی دل‌های آماده مردم ولایت‌مدار این استان را به کربلای معلی می‌کشاند و در این روز دل‌های عاشقان و ارادتمندان اهل بیت (ع) به همراه اشک و شیون لحظه‌ای آرام ندارد و اشک ماتم از چهره دلسوختگان روان است.

برگزاری مراسم تعزیه در شهرهای مختلف استان مرکزی

تعزیه امام حسین (ع) یکی از آداب عزاداری مردم استان مرکزی است که از قدیم در تمام شهرستان‌های این استان برگزار می‌شود و از این پس نیز ادامه دارد.

این هنر نمایشی سوگواری امام حسین (ع) از ماه محرم در شهرستان‌های مختلف آغاز و در اواخر ماه صفر مصادف با ایام وفات پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن(ع) رونق بیشتری پیدا می‌کند.

هنر تعزیه در استان مرکزی جایگاهی ویژه دارد و از اوایل صبح امروز تعزیه خوانان به برپایی تعزیه عاشورا همت گمارده و در ساعات ظهر واقعه شهادت سیدالشهدا را اجرا کرده‌اند.

تجمع بزرگ عزاداران حسینی در استان مرکزی

دسته‌جات مختلف عزاداری از سراسر نقاط استان مرکزی از ابتدای صبح عزاداری و مراسم‌های خود را آغاز کرده اند و در نهایت خود را به مصلاهای اصلی شهر رسانده و باتجمع عاشورایی خود در این مکان تاریخی به عزاداری خود ادامه می‌دهند و پس از آن با اقامه نماز ظهر عاشورا یک بار دیگر همدلی خود را به نمایش می‌گذارند.

برگزاری مراسم روز عاشورا با اقامه نماز ادامه پیدا می‌کند و پس از آن مراسم سنگین‌تر و باشکوه‌تر در خیابان‌ها و تکایا و مصالاهای شهرهای مختلف استان مرکزی ادامه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، دسته‌جات عزاداری مراسم شام غریبان سیدوسالار شهیدان را از غروب آفتاب امروز با حضور مردم مومن استان در بقاع متبرکه، مصلاها و تکایا و مساجد برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

R41371/P1492/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عصر امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان نخستین مراسم سالگرد درگذشت مرحوم سردار صفارزاده در بهشت حضرت معصومه (س) شهر مقدس قم برگزار شد.

‌در این مراسم سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، سردار آذرنوش مشاور فرهنگی وزیر، غفور کارگری رییس و سید محمد پولادگر نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک و جمع دیگری از مدیران ورزشی و فرهنگی حضور داشتند و با قرائت فاتحه یاد و نام این مدیر ارزشمند را گرامی داشتند.

وزیر ورزش و جوانان پیش از حضور در این مراسم، به زیارت آستان قدس حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت رفت.

کد خبر 6089255

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران
  • ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران
  • اعزام یک هزار و ۵۰۰ زائر در سه روز اول عملیات حج عمره
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد