Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفسنجان - دبیر ستاد گرامیداشت سالروز ثبت ملی آیین جوش زنی هرمزآباد گفت: آئین جوش زنی هرمزآباد با سابقه ۲۰۰ ساله از نیاکان و بزرگان ما به ارث رسیده و به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضوی مقدم صبح یکشنبه در مراسم سومین سالروز ثبت ملی آیین جوش زنی هرمزآباد اظهار داشت: آیین جوش زنی هرمزآباد سه سال پیش با شماره ۵۴۴ در ردیف آثار ناملموس ایران به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جوش زنی برآمدن جوش از دل ما است. حلقه ای تشکیل شده و دستها به کمر یکدیگر به نشانه اتحاد حلقه می شود و سینه زنی شور، رعب و وحشت را به دل دشمنان امام حسین(ع) می اندازد.

وی تصریح کرد: این آیین در شهرهای دیگر استان و استانهای همجوار نیز برگزار می شود و آئین جوش زنی هرمزآباد با سابقه ۲۰۰ ساله از نیاکان و بزرگان ما به ارث رسیده و به ثبت ملی رسیده است.

دبیر ستاد گرامیداشت سالروز ثبت ملی آیین جوش زنی هرمزآباد اظهار کرد: چنین اتفاق فرهنگی در این روستا باید بزرگ داشته شود چرا که اتفاقی مهم برای ما است و تفاوتی نمی کند که این آیین کجا باشد مهم اتحاد بین مسلمانان و عزاداران حسینی است.

به گفته وی در سال ۹۵ تمبر پستی آیین جوش زنی هرمزآباد در اداره پست کرمان به ثبت رسید و پارسال مراسم رونمایی از آن انجام شد.

رضوی مقدم با بیان اینکه روستای هرمزآباد با دو هزار و ۴۷۰ نفر جمعیت، ۲۴ شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است، اضافه کرد: این روستا دارای ظرفیتهای مهمی است که یکی از این ظرفیت ها مسئولیای هستند که از این روستا برخاسته و در سمت های مهمی در کشور نقش آفرینی کرده اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گرامیداشت ۵ اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، این مراسم هم اکنون با حضور سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور، سردار مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا (ع)، مسئولان اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا بویژه همسر شهید محمد منتظر قائم تنها شهید این حادثه، فعالان فرهنگی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

اجرای سرود حماسی استکبارستیزی، خاطره گویی شاهدان عینی این حادثه، بازدید از محل سقوط بالگرد‌ها از جمله ویژه برنامه‌های درنظر گرفته شده این مراسم است.

دیگر خبرها

  • بارش بی سابقه باران در روستای قطرم بافق
  • بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • آغاز گرامیداشت ۵ اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در طبس
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • چهارم اردیبهشت سالروز تأسیس رادیو
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!