Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@14:47:48 GMT

بررسی قیمت غلات در سال های اخیر + نمودار

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۰۸۲۶۳

بررسی قیمت غلات در سال های اخیر + نمودار

قیمت انواع محصولات کشاورزی از جمله غلات شامل گندم، جو در سال های اخیر با تغییراتی همراه بوده است به طوری که قیمت فروش آزاد هر کیلوگرم گندم در سه ماهه نخست سال 96 در کل کشور هزار و 231 تومان بوده است.
به گزارش میزان، کشاورزی از دیرباز اهمیت بسزایی داشته است، زیرا از یک سو مواد غذایی مورد نیاز جامعه از فعالیت این بخش حاصل می شود و از سوی دیگر مهمترین منبع تامین مواد اولیه صنایع غذایی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از جهت اشتغال نیز سهم قابل توجهی از نیروی انسانی جامعه در رده‌های مختلف به فعالیت در بخش های مختلف کشاورزی مشغول هستند و درحال حاضر کشاورزی درکشور محور توسعه اقتصادی قرار گرفته وتوجه مسئولان و برنامه ریزان به آن معطوف شده است.
در این میان قیمت انواع محصولات کشاورزی از جمله غلات شامل گندم، جو در چند سال اخیر با تغییراتی همراه بوده است که در فصل بهار سال 96 قیمت فروش آزاد هر کیلوگرم گندم در کل کشور هزار و 231 تومان بوده است.
همچنین قیمت گندم در استان بوشهر با قیمت هزار و 465 تومان، بیشترین و استان قم با رقم هزار و 200 تومان کمترین قیمت فروش آزاد را در کل کشور داشته‌ است.
قیمت فروش به دولت این محصول در کل کشور هزار و 306 تومان بوده است که در نتیجه متوسط قیمت‌های فروش به دولت و آزاد آن به رقم هزار و 295 دلار رسیده است به طوریکه قیمت فروش این محصول نسبت به بهار 95 افزایش 3.4 درصدی داشته است.

گفتنی است در سه ماهه اول سال 96 قیمت فروش هر کیلوگرم جو در کل کشور معادل 978 تومان بوده است.
در این بین استان سیستان و بلوچستان با رقم هزار و 191 تومان بیشترین قیمت جو و استان کردستان با 789 تومان کمترین قیمت فروش را داشته‌اند و این درحالی است که قیمت فروش این محصول معادل 11.2 درصد نسبت به فصل بهار 95 افزایش داشته است.


پسندیدم 0 برچسب ها قیمت غلات

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۸۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تمامی قطارهای فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد

با توجه به پیش فروش بلیت‌ قطارهای فوق العاده ای که شرکت راه آهن برای بازه زمانی تعطیلات پایانی هفته و به مناسبت شهادت امام جعفر صادق ع گذاشته شده بودند طبق بررسی‌ها صورت گرفته پیش فروش تمامی بلیت ها به اتمام رسیده و ظرفیت قطارها در تمامی سایت های اینترنتی فروش  بلیت تکمیل شده است.

این در حالی است که شب گذشته در دقایق پایانی ۱۰ اردیبهشت ماه شرکت راه آهن در یک توییتی اعلام کرد که سه رام قطار فوق العاده با توجه به افزایش تقاضای برای زیارت مشهد همزمان با شهادت امام جعفر صادق ع قرار داده است و پیش فروش این قطارها از ساعت ۹ صبح آغاز می شود.

اما بررسی ها حاکی از پر شدن ظرفیت قطارها و صندلی های عرضه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • ببینید | گزارش جالب یک فرش‌فروش خوش‌ذوق از بررسی کیفیت فرش توسط دو گربه!
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • ظرفیت تمامی قطارهای فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر