Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار استان سمنان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در کنار آموختن عزت و ذلت مرگ و حیات را هم نیز به ما آموختند، عنوان کرد: روش امام حسین(ع) به عنوان یک آموزگار بشریت برای همه قابل اطاعت و پیروی است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا خباز شامگاه گذشته در جمع عزاداران حسینی در محل هیات شهدا در کاشمر با اشاره به آثار و برکات نهضت امام حسین(ع) در جامعه بشری گفت: امام حسین(ع) نهضتی کاملا استثنایی داشت به طوریکه در طول تاریخ بشریت چنین نهضت و انقلابی را نمی بینیم که در یک فاصله زمانی کوتاه از صبح تا ظهر عاشورا اتفاق بیفتد ولی در کمترین مدت بیشترین اثر را در جامعه بشری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیشترین سهم را امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان سرلوحه کار خود کردند، اظهار کرد: امام حسین(ع) تمام تلاش و مساعی خود را به کار بردند تا یک الگوی درست زندگی کردن به ما ارائه بدهند.

خباز با اعلام اینکه بشر نه تنها الگوی صحیح زندگی کردن را در اختیار دارد بلکه الگوی درست مردن را نیز به ما آموختند، افزود: امام حسین(ع) به ما آموختند که با یک انتخاب درست می‌توان عزیز بود و با یک انتخاب نادرست ذلیل شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه امام حسین(ع) روشی را پیاده کردند که برای همه انسان‌ها و جوامع بشری قابل استفاده کردن و الگو گرفتن است، بیان کرد: امام حسین(ع) شهادت را بهترین نوع مردن می‌دانند.

وی با اعلام اینکه همچنین امام حسین(ع) زندگی با ستمگران و زیر بار ستم را بدترین نوع زندگی می‌دانند، گفت: ایشان زندگی با عزت را در مسیر شهادت انتخاب کردند.

خباز با اشاره به اینکه به رغم اینکه امروز بعد از 1377 سال مجدد لباس عزا پوشیده و در مراسم امام حسین(ع) شرکت می‌کنیم در صورتی که شاید برای مادر و پدر خود چند سالی سالگرد برگزار نکنیم، افزود: بدون شک اگر امام حسین(ع) زندگی درست در مسیر شهادت را انتخاب نمی کرد امروز شاهد برپایی چنین مراسم های باشکوهی نبودیم.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) به این نتیجه رسیده بودند که باید برای رسیدن به عزت ارتباط را از دنیا قطع کرد و از قدرتمندان فاصله گرفت، بیان کرد: اگر بخواهیم عزیز باشیم باید همان راه امام حسین(ع) را در پیش گرفت و با دل بریدن از دنیا خود را به پروردگار اتصال داد.

استاندار سمنان با اعلام اینکه اگر کسی از ذات اقدس الهی منقطع شد ذلیل نمی‌گردد، گفت: برای حسینی شدن باید از نیروهای مادی و قدرت‌‌های دنیوی ناامید بود و به دستورات خداوند متعال عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر بعد از 1377 سال در سراسر دنیا حتی غیر مسلمانان برای امام حسین(ع) به صحنه می‌آیند چون از مادیات دل بریده و به خداوند پیوسته بودند، اظهار کرد: امام حسین(ع) حتی در صحرای کربلا هم جزو عزیزترین انسان‌ها بودند.

خباز با بیان اینکه هرچند عده‌ای به دنبال عزت ظاهری هستند غافل از اینکه عزت واقعی همانند عزت امام حسین(ع) است، گفت: برخی مداحان و افرادی که می خواهند از امام حسین(ع) چهره‌ای را بسازند و برای اینکه اشک بیشتری را از مردم بگیرند ذلت و غربت را با یکدیگر مخلوط می‌کنند.

وی با اعلام اینکه امام حسین(ع) هیچ گاه ذلیل نبود بلکه آنچه ما به آن گریه می‌کنیم برای غربت ایشان است، اظهار کرد: اگر امام حسین(ع) می خواست ذلیل شود با یزید بیعت می‌کردند.

استاندار سمنان ادامه داد: اگر بعد از 1377 سال کسی چنین شخصیتی همانند امام حسین(ع) را در طول تاریخ بشریت سراغ ندارید به رغم اینکه جنگ های بسیاری در دنیا شد و خون های بسیاری ریخته شده چون به خدا پیوست.

وی با بیان اینکه اگر با همه وجود احساس کنیم که عزت دست خداوند است و به وظایف عمل کنیم پیرو امام حسین(ع) می شویم، ادامه داد: متاسفامه امروزه بیشتر به مسائل دنیوی وصل شده ایم و از این راه می خواهیم عزیز شویم در صورتیکه مسیری کاملا اشتباه است.

خباز با اعلام اینکه عده ای عزیز شدن را در ریاست و مقام می دانند در صورتیکه هیچ کدام ماندگار نیست، اظهار کرد: امام حسین(ع) تمام تلاش خود را به کار گرفت تا زمینه عزت جامعه اسلامی را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه همه امامان از نسل امام حسین(ع) هستند، افزود: به رغم اینکه از نظر فقه شیعه خوردن خاک حرام اعلام شده اما تنها خاک تربت امام حسین(ع) نه تنها حرام نیست بلکه شفا می‌دهد.

استاندار سمنان با بیان اینکه هرچند آب ها همه همانند هم هستند اما غسل کردن در آب فرات مستحب است و به حرمت امام حسین(ع) این آب شفا می دهد، اظهار کرد: به رغم اینکه از چهار فرسخی باید حرمت حرم الهی در مکه حفظ شود اما خداوند متعال تنها فرموده اند که حرمت حرم امام حسین(ع) باید از پنج فرسخی حفظ شود و این برای همان عزتی است که خداوند برای ایشان قائل شده است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا جامعه اسلامی را از گرفتاریها نجات دهند به شرط این که جامعه به دستورات دین عمل کند، افزود: فاصله گرفتن از فرهنگ امام حسین(ع) موجب شده که امروز شاهد نابسامانی هایی در جامعه باشیم.

خباز با بیان اینکه متاسفانه امیدمان را به مسائل مادی و رفع مشکلاتمان را به دست انسانهای دیگر می دانیم، گفت: باید از حرص و طمع جلوگیری کرد تا توانست ارتباط را با پروردگار افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه همه انسانها در برابر عظمت امام حسین(ع) سر تعظیم فرود آورد و الگویی برای جامعه بشری شده اند، اظهار کرد: امام حسین(ع) در طی مسیر و حرکت خود بسیاری را با نامه، پیغام و چهره به چهره هدایت می کردند.

استاندار سمنان با بیان اینکه درد امام حسین(ع) این بود که نگذارند هیچ کس حتی قاتل خودشان جهنمی شود، افزود: این عزت امام حسین(ع) موجب شد امروزه مهمترین حرکاتی که در طول تاریخ اتفاق می افتد برای ایشان باشد.

وی با اشاره به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی گفت: در این ایام 20 میلیون انسان با سختی و برای دفاع از فرهنگ امام حسین(ع) با شکوه و عظمت خاصی وارد صحنه می شوند.

خباز با اعلام اینکه عزیز بودن استیلای بر قلوب است نه بدن ها اظهار کرد: اگر کسی توانست بر قلب های انسانها حاکم شود عزیز خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تدریس 710 آموزگار جدید از ماه مهردر مدارس آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، علی مطهری افزود: از معلمان، مربیان و مشاوران نمونه بر اساس شاخص‌های معین شده در هفته معلم تجلیل می شود و معلمان نمونه استان به مرحله کشوری راه می‌یابند، اما امسال هیچ معلمی از آذربایجان‌غربی از بین ۷ نفر معرفی شده به مرحله کشوری جزو معلمان برتر قرار نگرفت.

او افزود: در سال‌جاری تحصیلی از ابتدا و تا انتها سهمیه‌های جذب معلمان پیگیری و ابلاغ شده و آزمون یکی از این پیگیری‌ها که آموزگاری است برگزار و نتیجه اعلام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: قبول‌شدگان تا روز یکشنبه می‌توانند مدارک خود را بارگذاری و از روز یکشنبه با مراجعه حضوری مقدمات کار برای ارزیابی تکمیلی انجام خواهد شد و از این طریق ۷۱۰ نفر سهمیه داریم که ۲.۶ برابر این رقم پذیرش انجام گرفته است.

مطهری اضافه کرد: ۱۱ گروه از فرهنگیان هم با استاندار آذربایجان‌غربی طی روز پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت دیدار خواهند داشت.

وی با اشاره به کمبود معلم در مدارس استان ادامه داد: با اضافه تدریس معلمان کنونی کمبود نیروی انسانی هم اکنون به چشم نمی‌آید و در اول مهر هم هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود.

مطهری افزود: هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان نیز از اول مهر وارد مدارس می‌شوند و از ظرفیت بازنشستگان با انجام ۳۰ سال خدمت نیز برای تدریس استفاده خواهیم کرد که شامل ۱۷۰۰ نفر از معلمان می‌شود.

او تصریح کرد: غبارروبی مزار شهدا فرهنگی، برپایی میز خدمت در نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، برگزاری مسابقات ورزشی و کتابخوانی ویژه فرهنگیان و خانواده‌هایشان و در در مجموع بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه در هفته گرامیداشت مقام معلم اجرا می شود.

 

دیگر خبرها

  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • آغاز تدریس 710 آموزگار جدید از ماه مهردر مدارس آذربایجان‌غربی
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • برگزاری تظاهرات در حمایت از غزه در استانبول
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • محمدجواد حسین‌ نژاد؛ بازگشت به آزادی با انگیزه انتقام
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند