Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر صدر اعظم آلمان سیاست‌های پناهندگان حزب سوسیال دموکرات را عامل موفقیت چشمگیر حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در نوزدهمین انتخابات پارلمانی کشورش دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه آلمانی اوزنابروکر سایتونگ، پیتر آلتمایر رئیس دفتر صدر اعظم آلمان مارتین شولتز رئیس حزب سوسیال دموکرات و زیگمار گابریل وزیر امور خارجه کشورش از این حزب را مسئول پیروزی چشمگیر حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در انتخابات پارلمانی دانسته و گفت: آن ها مبارزات انتخاباتی عدالت محور خود را با مسئله پناهندگان مرتبط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در گفت‌وگو با نشریه فوکوس سخن می گفت تصریح کرد که مارتین شولتز، طرح کنونی برای مسئله پناهندگان در دولت ائتلافی را رد کرده و گابریل هم این تصور را در بین شهروندان ایجاد کرد که ما برای پناهندگان همه اقدامات را انجام داده ایم اما برای آلمانی ها هیچ.

آلتمایر همچنین تاکید کرد که این بحث ها آب به آسیاب حزب افراطی جایگزینی برای آلمان می ریخت.

مارتین شولتز، اواخر جولای با دیدار از پناهندگان در ایتالیا سعی کرد بر خط و مشی های خود در سیاست پناهندگی تاکید کند. وی همچنین خواستار در نظر گرفتن تحریم های مالی برای کشورهایی مانند مجارستان شد که در طرح تقسیم عادلانه پناهندگان در اتحادیه اروپا شرکت نمی کنند.

گابریل هم از اوایل سال 2016 در این باره هشدار می داد که سیاست هایی را در پیش بگیریم که بومیان را در برابر پناهندگان قرار دهیم. وی خواستار اقدامات بیشتر دولت برای آلمانی های نیازمند بود.

بر اساس نتایج رسمی موقتی انتخابات پارلمانی آلمان که روز یکشنبه گذشته برگزار شد بعد از شمارش همه آراء 299 حوزه احزاب متحد مسیحی آلمان (حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی) با ریزش آراء شدید نسبت به دور قبلی انتخابات 33 درصد آراء، حزب سوسیال دموکرات، 20.5 درصد آراء و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم با کسب 12.6 درصد آراء سومین حزب قدرتمند آلمان شد.

به این ترتیب اتحادیه احزاب متحد مسیحی بعد از شمارش آراء همه حوزه‌های اخذ رأی با وجود ریزش آراء قابل توجهی که نسبت به دور قبلی انتخابات پارلمانی داشت قدرتمندین حزب در انتخابات پارلمانی سال 2017 شد.

حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم با کسب 12.6 درصد آراء برای اولین بار به پارلمان آلمان راه یافت.

حزب لیبرال دموکرات آلمان هم بعد از شکست در دور قبلی انتخابات پارلمانی و عبور نکردن از مانع 5درصدی برای ورود به پارلمان، این بار با کسب 10.7 درصد آراء دوباره به پارلمان راه یافت. حزب چپ هم 9.2 درصد آراء و سبزها نیز 8.9 درصد آراء شهروندان را در این دور انتخابات کسب کردند.

مشارکت شهروندان در این دور انتخابات 75 درصد و بالاتر از دور قبلی انتخابات پارلمانی در سال 2013 بود.

انتهای پیام/

R31356/P36447/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از افراطی ترین یگان رژیم صهیونیستی چه می دانیم؟

دریافت 70 MB کد خبر 6097914

دیگر خبرها

  • اکثر دموکرات های آمریکا معتقدند اسرائیل در حال نسل‌کشی است
  • واکنش شولتز به حملات علیه سیاستمداران آلمانی
  • نماینده اصلح باید شناخت کافی از دغدغه‌های مردم داشته باشد
  • تضارب آراء در سیاست‌های ارزی طبیعی است
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • از افراطی ترین یگان رژیم صهیونیستی چه می دانیم؟
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا