Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آنچه رهبر انقلاب از مجلس خبرگان رهبرى مى‌خواهند مستلزم آن است که در مجموعه مجلس خبرگان و تحت اشراف علماى اين مجموعه و با راهنمايى فقهاى عظامى که در آن هستند، يک هيأت انديشه‌ورز براى نگاه راهبردى به تداوم انقلاب اسلامى تشکيل شود. به گزارش خبرگزاري تسنيم، مجلس خبرگان رهبرى ازجمله نهادهاى مبنايى و مهم نظام جمهورى اسلامى است که در عرصه‌هاى مختلف مى تواند نقش و اثرى تعيين‌کننده در ارکان نظام داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسات منظم دوره‌اى اين مجلس و ديدارهاى اعضاى محترم آن با رهبر معظم انقلاب و مجموعه‌ى مباحثى که در جلسات اين مجلس مطرح مى‌شود و بيانات رهبرى در جمع اعضاى اين مجلس از اهميت ويژه‌اى برخوردار است. رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار اخير خود با اعضاى مجلس خبرگان رهبرى نکات و مطالبى را مطرح کردند که شايسته توجه و دقت نظر است. بيانات رهبر معظم انقلاب در اين ديدار شامل سه بخش بود که در يک بخش رهبرى به جايگاه مجلس خبرگان و انتظاراتى که از اين مجلس‌ مي‌رود پرداختند و در بخش ديگرى به مسائل روز کشور و در بخش سوم به مسائل بين‌المللى وارد شدند. متن حاضر به اختصار به بخش اول اين سخنان و انتظاراتى که از مجلس خبرگان رهبرى در ايفاى نقش اساسى خود در عرصه انقلاب اسلامى وجود دارد، مى‌پردازد.
* مجلس خبرگان يک مجلس‌بى‌نظير
نکته‌ى مهمى که بايد به آن توجه داشت اين است که نبايد کار مجلس خبرگان با توان عظيم و جايگاه مهمى که دارد را فقط به تعيين رهبر و ايفاى نقش خود در انجام اصول قانون اساسى در مورد تعيين رهبرى و نظارت بر شرايط رهبرى دانست. اين البته از وظايف اين مجلس است اما اين تصور که چنين مجلس عظيم و مهمى که از برترين خبرگان روحانى و فقهاى شيعه و علماى اسلام تشکيل مى‌شود و کار آن صرفا اين است که در موضوعى بحث کند که شايد هر چند ده سال يک بار نياز به تصميم‌گيرى داشته باشد، تصور درستى نيست. مجلس خبرگان يک مجلس‌ بى‌نظير و يک ظرفيت عظيم و يک توان قابل توجه است. خبرگان مورد اعتماد ملت و فقهاى برجسته‌اى در آن عضو هستند که مى‌توانند کارآيى‌هايى بسيار بيشتر از اين داشته باشند و اثرگذارى آن‌ها بسيار گسترده‌تر و جدى‌تر باشد. ازاين‌روست که رهبر معظم انقلاب در اولين نکته‌اى که در باب مجلس خبرگان رهبرى بيان داشتند، خاطرنشان کردند که «اين مجلس حقيقتاً يک مجلس استثنائى و بى‌نظيرى است از لحاظ ترکيب، از لحاظ وظايف، از لحاظ کارکرد در اين سالهاى گذشته تا امروز؛ و به نظر بنده مى‌توان به اين مجلس اميد بست براى يک کار مهمّ ديگر در کنار اين کارهايى که تاکنون انجام داده است و مى‌دهد، و آن عبارت است از نگاهِ کلان و راهبردى به انقلاب و مسير انقلاب.»
* مرکزى براى اداره‌ى راهبردى انقلاب اسلامى
نقاط قوت و توانايى‌هاى مجلس خبرگان رهبرى باعث شده است که رهبرى از اين مجلس بخواهند که در مسأله اداره کلان و راهبردى انقلاب اسلامى به کمک و همراهى رهبرى انقلاب وارد شوند. مجلس خبرگان رهبرى نبايد محدود در يک انتخاب هر چند ده ساله قرار بگيرد و بايد از اين ظرفيت استفاده بيشتر و جدى‌تر بشود و يک راه استفاده جدى‌تر اين است که اين مجموعه عظيم فکرى و علمى در اداره‌ى راهبردى انقلاب اسلامى به کار گرفته شود. البته اين امر تعارضى با دستگاه‌هاى موجود کشور ندارد و جا را براى قواى سه‌گانه تنگ نمى‌کند بلکه کارى را بر عهده مى‌گيرد که قواى سه‌گانه به‌طور معمول از انجام آن فارغند و رهبرى معظم انقلاب نيز متواضعانه از مجلس خبرگان مى‌خواهند که در اين ماموريت خطير به ايشان کمک کنند. مشخص است که اداره‌ى راهبردى انقلاب اسلامى و توجه به خطوط کلان حرکت اين انقلاب عظيم، در ابتدا از وظايف و مسؤوليت‌هاى رهبرى معظم است و اين کمال حسن نيت و تواضع و دلسوزى رهبرى انقلاب را نشان مى‌دهد که از مجلس خبرگان رهبرى در انجام اين ماموريت کمک و همکارى مى‌طلبند تا ان‌شاء‌الله با همکارى اين توان عظيم در آينده نيز خطرى و تهديدى متوجه اين عرصه نباشد. در طول سالهاى بعد از پيروزى انقلاب، امام راحل عظيم‌الشأن و پس از ايشان رهبر معظم انقلاب اسلامى به‌خوبى اين وظيفه کلان را انجام داده‌اند و پيشرفتهاى چشم‌گير انقلاب اسلامى در خطوط کلان خود نيز شاهدى بر صدق اين مدعاست. اکنون رهبرى انقلاب از مجلس خبرگان رهبرى مى‌خواهند که در اين ماموريت وارد شوند و وظيفه‌ى خود را نسبت به انقلاب اسلامى در اين امر خطير ايفا کنند. رهبر معظم انقلاب به‌صراحت بيان مى‌دارند که هرچند دستگاه‌هاى اجرايى و تقنينى کشور موظف به دفاع از انقلاب و پيشبرد انقلاب هستند اما براى اين وظيفه‌ى مشخص طراحى نشده‌اند: «ما اين‌را در دستگاه‌هايمان نداريم؛ دستگاهى براى اين کار نداريم. البتّه جزو وظايف رهبرى است و تا حدّ ممکن -حالا با نقصهايى که وجود دارد در اين حقير- تلاش شده که اين کار انجام بگيرد، لکن دستگاهى براى اين کار نداريم. قواى سه‌گانه مأمور اداره‌ى کشورند و کشور را بايد اداره کنند؛ هرکدام در يک بخشى و به يک نحوى. البتّه اداره‌ى انقلابى بايد بکنند، شکّى نيست، امّا نگاهشان به‌طور طبيعى به همين راهى است که دارند مى‌روند، به همين مسيرى که دارند مي‌روند؛ و نگاه کلان و راهبردى به مجموعه‌ى انقلاب در طول اين 3سال گذشته و در طول دَه‌ها سال آينده قاعدتاً نيست؛ يک مرکزى لازم است که اين نگاه را داشته باشد.»
* لزوم تشکيل هيأت انديشه‌ورز براى نگاه راهبردى به تداوم انقلاب‌
آنچه رهبر انقلاب از مجلس خبرگان رهبرى مى‌خواهند مستلزم آن است که در مجموعه مجلس خبرگان و تحت اشراف علماى اين مجموعه و با راهنمايى فقهاى عظامى که در آن هستند، يک هيأت انديشه‌ورز براى نگاه راهبردى به تداوم انقلاب اسلامى تشکيل شود. البته تشکيل اين هيأت انديشه‌ورز کل کار و همه‌ى اين وظيفه نيست، بلکه آغاز و ابتداى آن است: «حالا اين يعنى چه؟ يک قدرى بيشتر توضيح بدهم؛ يعنى در اين مجموعه‌ى مجلس خبرگان مى‌توان يک هيأت انديشه‌ورزى را تصوّر کرد -چون بحمدالله اشخاص صاحب انديشه، صاحب فکر در اين مجموعه‌ى هفتاد هشتاد نفرى کم نيستند- که وظيفه‌ى اين هيأت انديشه‌ورز اين باشد که يک نگاه کلانى بکند به مسير انقلاب از اوّل تا امروز. خب، اين انقلاب يک اهدافى داشته است، يک حرکتى شروع شده است به سمت اهداف؛ نگاه کنند تا ببينيم که به اين اهداف چقدر نزديک شده‌ايم، به کدامش نزديک شده‌ايم، در مورد کدام هدف توقّف داشته‌ايم، در مورد کدام هدف پس‌رفت داشته‌ايم - چون مواردى هم ممکن است اين‌جورى باشد که فرض کنيم در اوايل انقلاب نسبت به اين هدف، تحرّک و پيشرفتى وجود داشته، بعد نه‌اين‌که توقّف، بلکه پس‌رفت حاصل شده- اين‌ها را بشناسيم. و اگر چنان‌چه درمواردى يک چنين چيزهايى را مشاهده کرديم، اين مجلس مطالبات خودش را بر اساس آن تنظيم کند. صحبت از مطالبات شد که در بيانات آقايان و نطقهاى آقايان در اجلاسيه هم بوده، آقايان هم که حالا اينجا افاده فرمودند و اشاره کردند، بنده هم قبلاً عرض کرده‌ام که مجلس خبرگان بايستى مطالباتى داشته باشد از دستگاه‌هاى مختلف؛ اين مطالبات مى‌تواند بر اساس اين مطالعه تنظيم بشود.»
بنابراين وظيفه آن هيأت انديشه‌ورز اين خواهد بود که به‌صورت پژوهش‌شده و با دقت نظر کافى بررسى نمايد که در ابعاد مختلف و ماموريت‌هاى متفاوت انقلاب اسلامى در جهت اهداف خويش به پيش مى‌رود يا خير.
* لزوم مطالبه بر اساس نتايج پژوهش‌هاى هيأت انديشه‌ورز
مشخص است که اگر اين پژوهش‌ها و بررسى‌ها صرفا در حد يک بررسى باقى بماند و به مطالبه‌ى جدى مجلس خبرگان تبديل نشود، اين پژوهش‌ها کارآيى لازم را نخواهند داشت. بايد راه‌کارهايى ايجاد شود در خود مجلس خبرگان که نتايج اين تحقيقات به‌صورت مطالبات مجلس خبرگان رهبرى از دستگاه‌هاى مختلف درآيد. به‌عنوان مثال اگر نتيجه‌ى بررسى نشان داد که هدفى از اهداف انقلاب نيازمند همت و تلاش بيشتر است و اين همت و تلاش بيشتر متوجه يک دستگاه خاص اجرايى يا غير آن است، بايد راهى باشد که مجلس خبرگان رهبرى آن پژوهش و بررسى صورت‌گرفته را به‌صورت يک مطالبه از آن دستگاه خاص درآورد.
هم‌چنين بايد راه‌کارهايى انديشيده شود که آن مطالبات از حالت يک توصيه‌ى خاص مجلس خبرگان رهبرى به يک نهاد خارج شده و حالت الزام‌آور پيدا کند و آن دستگاه خاص موظف شود که به مطالبه‌ى مجلس خبرگان رهبرى به‌عنوان يک نهاد عالى در نظام جمهورى اسلامى پاسخ‌گو شود. به‌عنوان مثال اگر مجلس خبرگان رهبرى در بررسى اهداف انقلاب و آرمان‌هاى آن به اين نتيجه رسيد که مثلا يک وزارتخانه بايد در انجام ماموريت کلان خويش اقدامى را به جديت در پيش بگيرد، بايد راهکارى باشد که مجلس خبرگان نظر و خواسته و مطالبه‌ى خود را به آن دستگاه ابلاغ کند و از آن دستگاه بخواهد و نيز بايد ضمانت اجرايى وجود داشته باشد که نهادهاى مختلف موظف به پاسخگويى و تمکين به مطالبات مجلس خبرگان رهبرى شوند.
* مطالبه گرى مجلس خبرگان با وظايف ذاتى دستگاه‌ها تعارض ندارد
هم‌چنين بايد توجه داشت که اين وظيفه کلان و راهبردى مجلس خبرگان رهبرى با وظايف خرد و روزمره دستگاه‌ها يکى پنداشته نشود و به تعبيرى در انجام اين وظيفه که دفاع از انقلاب و تداوم راهبردهاى کلان انقلاب است، مجلس خبرگان رهبرى ورود در جزئيات وظايف و اقدامات ديگر دستگاه‌ها مثل مجلس شوراى اسلامى و يا مجمع تشخيص مصلحت نظام و يا ديگر دستگاه‌هاى سياست‌گذار و يا مجرى قانون نکند. البته مشخص است که اين ماموريتى که رهبرى انقلاب به مجلس خبرگان واگذار مى‌کنند ماهيتا ماموريتى متفاوت از وظيفه تقنينى مجلس و يا وظايف خاص مجمع تشخيص است اما در عمل نيز بايد مراقبت شود که چنين اشکالى ايجاد نشود. به عبارت ديگر مطالبه‌گرى مجلس خبرگان با وظايف ذاتى دستگاه‌هاى ديگر تعارض ندارد و در عمل نيز مى‌توان به گونه‌اى عمل کرد که چنين تشابهى ايجاد اشکال نکند. به‌عنوان مثال رهبرى معظم انقلاب در توضيح اين ماموريت فرمودند: «فرض کنيد يکى از عناوين مهمّ اين انقلاب، انقلابِ «نه شرقى، نه غربى» بود؛ امروز شرق وجود ندارد، ولى غرب وجود دارد با کمال قوّت و قدرت. «نه غربى» يعنى چه؟ يعنى ما مجذوب غرب نباشيم، تحت تأثير غرب نباشيم، پذيراى فرهنگ غربى نباشيم، پالوده‌سازى کنيم کشور را و فرهنگ را از آميختگى با فرهنگ منحطّ غرب؛ در زمينه‌ى سياسى تحت تأثير غرب نباشيم، ملحق به غرب نباشيم، مطيع و مُنقاد نسبت به غرب نباشيم. «نه غربى» يعنى اين؛ البتّه معناى «نه شرقى» هم همين است، لکن امروز ديگر بلوک شرقى نيست. غرب، کجا است؟ آمريکا است، اروپا است؛ خب دولتهاى اروپايى يک فرهنگى دارند، يک سياستى دارند، يک نقشه‌ى راه طولانى و کلانى دارند؛ و ما به‌عنوان جمهورى اسلامى وظيفه داريم خودمان را از اين‌که بيفتيم در مسير مورد خواست غرب نجات بدهيم؛ اين يک وظيفه است. آيا اين وظيفه را تا حالا انجام داده‌ايم يا نه؟ چقدر انجام داده‌ايم؟ کجاها انجام داده‌ايم؟ اگر در مواردى انجام نگرفته است، مشکل کجا است؟ بر اساس شناخت آن مشکل، مطالبه براى اين مجلس به‌وجود مى‌آيد. اين مطالبه ممکن است از اين حقير باشد، ممکن است از دولت باشد، ممکن است از قوّه‌ى قضائيّه باشد، ممکن است از سپاه باشد، ممکن است از مجلس باشد يک مطالبه‌اى بر اين اساس به‌وجود مى‌آيد. اين يک مثال است.»
رهبرى معظم انقلاب در اين‌زمينه مثالهاى ديگرى نيز مطرح کردند که مخاطبان گرامى شايسته است به متن کامل بيانات ايشان مراجعه نمايند.
* اصلاح کج‌فهمى‌ها در مسائل اصلى و خطوط کلى انقلاب از وظايف اين مجموعه است‌
يک نکته بسيار مهم ديگر که رهبرى با مثال‌هايى آن‌را روشن کردند اين است که گاهى در فهم وظايف و مسائل اصلى و خطوط کلى حکومت در اسلام و نظام اسلامى کج‌فهمى‌ها و اشکالاتى پيدا مى‌شود که اين کج‌فهمى‌ها يا اشکالات مى تواند به عمل نظام و دستگاه‌هاى مختلف صدمه وارد کند و مانع دستيابى به آن هدف شود. به‌عنوان مثال در اين‌باره رهبرى معظم دو مسأله حفظ و حراست از روحيه انقلابى و مسأله بردن مردم به بهشت را مطرح کردند. در مسأله اول افرادى‌ انگيزه و روحيه انقلابى را با افراط اشتباه مى‌گيرند و در مسأله دوم برخى با اين تصور غلط و مغالطه‌آميز که «ما مردم را نمي‌خواهيم به‌زور به بهشت ببريم» باعث ايجاد کژى در ماموريت‌هاى نظام اسلامى مى‌شوند. اين وظيفه همين نهاد است که ذيل مجلس خبرگان رهبرى چنين اشکالاتى را برطرف سازد. رهبر معظم انقلاب در توضيح اين دو مسأله خاطرنشان کردند: «فرض بفرماييد حفظ و حراست از انگيزه‌هاى انقلابى. شرط دوام حيات جمهورى اسلامى وجود انگيزه‌هاى انقلابى و وجود روحيه‌ى انقلابى است. اگر روحيه‌ى انقلابى نباشد، جمهورى اسلامى نخواهد بود؛ بله، يک حکومتى سرِ کار خواهد بود، امّا آن حکومت، ديگر جمهورى اسلامى نيست. اين حرکت مردم، اين خونهايى که دادند، اين زحماتى که کشيدند براى احياء اسلام، براى احياء شريعت اسلامى، براى اين بوده؛ اين‌ها از بين خواهد رفت، لگدمال خواهد شد. بنابراين، انگيزه‌ى انقلابى براى حفظ جمهورى اسلامى حتماً لازم است. اين‌انگيزه در چه وضعى است؛ آيا کم شده، آيا زياد شده، آيا ادامه پيدا کرده، چه مقابله‌ها و مبارزه‌هايى با اين‌انگيزه انجام مى‌گيرد، راه مقابله‌ى با آن‌ها چيست؛ و بر اساس آن، مطالبه تنظيم کنيم. فرض بفرماييد بنده که در صحبتهاى مختلف مدام مى‌گويم که به بچّه‌هاى انقلابى و حزب‌اللهى کمک کنيد، معنايش همين است؛ يعنى اين يک مطالبه است بر اساس نگاه به حرکت انقلابى کشور. البتّه در اين‌زمينه خوشبختانه کشور عقب که نرفته هيچ، پيش هم رفته؛ اين‌هم قابل اثبات و مسلّم است. يا فرض بفرماييد مسأله‌ى تديّن مردم؛ خب ما مى‌خواهيم مردم متديّن بشوند. اين حرف گاهى تکرار شده که «ما مردم را نمي‌خواهيم به زور به بهشت ببريم»؛ خب اين به نظر ما يک تعبير صحيحى نيست، تعبير مغالطه‌آميزى است. هيچ‌کس به زور کسى را به بهشت نمي‌خواهد ببرد امّا بايستى ما راه بهشت را به روى مردم باز کنيم، مردم را تشويق کنيم. اصلاً پيغمبران براى اين آمدند؛ آمدند که مردم را به بهشت ببرند، نگذارند مردم به جهنّم بروند؛ اصلاً تمام ارسال رسل و انزال کتب و اين‌همه زحمت و مجاهدت براى اين بوده که نگذارند مردم دچار جهنّم بشوند. اين وظيفه‌ى ما است، بايد اين‌کار را انجام بدهيم، مردم بايد متديّن بشوند؛ در اين شکّى نيست. البتّه از طريق درست و به شکل درست. اين‌هم که حالا کسى بگويد «در اسلام در اين‌زمينه زور وجود ندارد» حرف درستى نيست؛ پس اين حدود شرعيّه چيست؟ اين «فَاجْلِدُوا... مِائَةَ جَلدَة» يا «فَاجلِدوهُم ثَمانينَ جَلدَة» پس چيست؟ اين‌ها همان زور است.»
«پس بنابراين اين‌ها مطالعات راهبردى است؛ يعنى وقتى هيأت انديشه‌ورز شما نشست و يک نگاهى کرد به مسير انقلاب، به اين مجموعه در طول اين 3سال، هر يک از اين موارد -و ده مورد ديگر يا پانزده مورد مهمّ ديگر را که مي‌شود شمرد- در نظر گرفت و ديد که ما در اين قسمت مثلاً پيشرفت داشتيم، خب اين پيشرفت مايه‌ى تشويق است؛ يک کارهايى بايد کرد که اين پيشرفت را ادامه بدهيم و حفظ بشود، چون مسلّماً اين پيشرفت معارضين و مخالفينى دارد؛ يا يک جاهايى متوقّف مانديم، يک جاهايى عقب‌رفت داشتيم؛ ببينيم در مقابل اين‌ها بايستى چه‌کار کرد. اين، مطالبه ايجاد مى‌کند؛ يعنى مطالباتى که لازم است، خيلى فراتر از مطالبات جزئى و اجرائى است که مثلاً فلان استان يا فلان شهر چه مشکلى دارد. آن‌ها هم البتّه مشکلات است و نمي‌خواهيم آن‌ها را نفى کنيم، منتها شأن مجلس خبرگان شأن رسيدگى به آن‌جور مسائل است. اين به نظر من يکى از کارهاى اساسى و مهمّى است که اين مجلس مى‌تواند انجام بدهد.»
اميد است که مجلس خبرگان رهبرى و دبيرخانه اين مجموعه با جدى گرفتن اين ماموريت حياتى و سنگين که از سوى رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، بتواند گام‌هايى جدى در انجام آن بردارد. ان شاءالله.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، امروز صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.این گزارش تصویری در حال تکمیل است... به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078246 واژه های کاربردی مرتبط معلمان معلم امام خامنه‌ای رهبر انقلاب پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • اینفوگرافیک/محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند
  • دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب
  • معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب