Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ احمد علیرضا بیگی درخصوص اهمیت سفر نخست وزیر ترکیه به تهران افزود: ایران و ترکیه دو قدرت بزرگ منطقه ای هستند و با دارا بودن مشترکات بسیار و تاریخ مشترک و ارتباطات کهن شاهد به نتیجه رسیدن بسیاری از فعالیت های خوب و با ارزش با یکدیگر بودند.

وی ادامه داد: به خصوص در عرصه اقتصاد و سرمایه گذاری اقتصادی و مبادلات اقتصادی همکاری خوبی بین دو کشور وجود دارد به گونه ای که ترکیه حجم مبادلات اقتصادی خود را به 30 میلیارد دلار رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه درمجلس گفت: در سال‌های گذشته اتفاقات خوبی در خصوص همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه رخ داده و باعث شده حجم مبادلات اقتصادی دو کشور نزدیک‌تر شود.

علیرضابیگی با بیان اینکه دو کشور ایران و ترکیه به جهت دارا بودن موقعیت ویژه و طمع کاری قدرت‌های بزرگ دارای سرنوشت مشترکی هستند، افزود: تلاش برای فرسایش و کاهش قدرت در ترکیه خودش را نشان می دهد و بهترین نماد آن نیز کودتایی بود که در ترکیه رخ داد و جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که کودتا را محکوم و از دولت قانونی ترکیه حمایت و پشتیبانی کرد.

وی ادامه داد: این پیوند استراتژیک در دوره‌های مختلف از جمله در دوره تحریم خودش را نشان داده است و در شرایط ناامنی منطقه همکاری دو کشور می‌تواند شرایط بسیار خوبی را در صلح و ثبات منطقه به دنبال داشته باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه درمجلس گفت: سفر نخست وزیر ترکیه به تهران با توجه به تحولات جدید منطقه دارای اهمیت است که از یک طرف داعش از صحنه منطقه برچیده می‌شود و یک وژن جدیدی از بی ثبات ساختن منطقه خودش را نشان می‌دهد که همان همه پرسی در اقلیم کردستان است.

علیرضابیگی افزود: این حادثه بر شرایط منطقه تاثیر خواهد داشت لذا باید با همکاری های منطقه ای بین همسایگان بتوانیم با اتخاذ موضع شفاف اطمینان خاطر بیشتری را برای ثبات منطقه ایجاد کنیم و از مرزهای بین المللی و شناخته شده برمبنای حقوق بین الملل به درستی مراقبت کنیم.

وی ادامه داد: قطعا همکاری‌های اقتصادی و امنیتی برای ثبات منطقه سبب نزدیکی مواضع دو کشور ایران و ترکیه در موضع گیری‌های بین‌المللی خواهد شد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه گفت: همه ما باید بپذیریم غرب به دنبال ایجاد چالش در غرب آسیا است و این سناریو را صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از گذشته دنبال می کنند و همکاری‌های دو کشور ایران و ترکیه سبب خواهد شد آن ها نتوانند به نیت شوم و پلید خود دست یابند.

علیرضابیگی تاکید کرد: ما با همکاری های منطقه ای و داشتن مواضع مشترک در مجامع بین‌المللی به خصوص در سازمان ملل می توانیم روند بی ثبات سازی منطقه و نقش اسرائیل و آمریکا را بیشتر برای افکار عمومی جهان روشن کنیم.

بنابراین گزارش؛ اردوغان نخست وزیر ترکیه 12 مهرماه به تهران سفر می‌کند.

منبع: ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۰۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال

کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی بعد از ۱۰ سال، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، به عنوان روسای ایرانی و اماراتی این کمیسیون در تاریخ سه شنبه و چهارشنبه (11 و 12 اردیبهشت ماه 1403) در ابوظبی؛ برگزار می‌شود.

این نشست پس از گذشت 10 سال، به منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار می‌شود. توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدور‌های ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالا‌های اماراتی به سمت کشور‌های آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

در حاشیه این اجلاس همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز برگزار خواهد شد. در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود بصورت رو در رو مذاکره خواهند نمود. همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب وکار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری و تجارت و فرایند‌های مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند نمود. پیش بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امارات متحده عربی یکی از شرکای اصلی کشورمان در تجارت است. تجارت ایران و امارات در سال گذشته حدود 27 میلیارد دلار بوده، که سهم صادراتمان به این کشور حدود 6.5 میلیارد دلار بود و سهم واردات کالا از این کشور هم به بیش از بیست میلیارد دلار رسید. این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • ساکا: نشان دادیم که از فصل گذشته درس گرفته‌ایم؛ منچسترسیتی بی نقص نیست
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه