Web Analytics Made Easy - Statcounter

از بعد ازظهر روز گذشته تاکنون به علت عدم هرس نخیلات و خاموش نکردن آتش 620 اصله درخت خرمای بارور و پاجوش در شهر گشت و بخش جالق شهرستان سراوان طعمه حریق شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون، درخت خرما یکی از نعمت های الهی است که تعداد کثیری از مردم از آنها سود می برند این در حالی است که عدم توجه کشاورزان به هرس به موقع و خاموش نکردن آتش توسط مسافران در بخش جالق و شهر گشت شهرستان سراوان ا ز بعد ازظهر روز گذشته تا کنون 620 اصله درخت خرمای بارور و پاجوش را به کام مرگ کشانده است و خسارات جبران ناپذیری برای کشاورزان بوجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجم زیاد آتش سوزی ها در بخش جالق مشکوک است در این خصوص شاهمیری بخش دار جالق شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون از طعمه حرق شدن 350 اصله درخت خرمای بارور و پاجوش در روستای ناهوک خبر داد و تصریح کرد: این آتش سوزی ساعت 4 بعدازظهر روز گذشته رخ داده است. وی عدم هرس به موقع نخیلات، تجمع ضایعات آنها و کوتاهی برخی کشاورزان را علت عمده این آتش سوزی عنوان کرد و اذعان داشت: حجم زیاد آتش سوزی ها در بخش جالق مشکوک است و ما در حال بررسی این معضل هستیم. بخش دار بخش جالق شهرستان سراوان در ادامه از طعمه حریق شدن 200 اصله درخت خرما در جالق خبر داد و خاطر نشان کرد: این آتش سوزی ساعت 4 و 30 دقیقه صبح امروز رخ داده است که علت عمده آن عدم ارس نخیلات و معتادان هستند. وی با اشاره به اینکه این آتش سوزی با همکاری مردم و حضور به موقع نیروهای آتش نشانی تا ساعت 9 صبح مهار شده است، عنوان کرد: با خارج کردن ضایعات نخیلات از نخلستان ها می توان 60 درصد این آتش سوزی ها را کاهش داد. شاهمیری اظهار داشت: نخل داران از نخلستان های خود سرکشی کنند و اداره کشاورزی در ارس نخیلات امکانات لازم را جهت همکاری در اختیار کشاورزان قرار داد. سعید شیرخانی سرپرست شهرداری شهر گشت در این خصوص با بیان اینکه شب گذشته 70 اصله درخت خرما در شهر گشت طعمه حریق شده است، گفت: مسافران و گردشگران حتما آتش را خاموش کنند. وی عدم هرس نخیلات و خاموش کردن آتش را علت عمده این آتش سوزی دانست و خاطر نشان کرد: توصیه می کنیم که کشاورزان نخلستان های خود را به موقع هرس کنند تا از آتش سوزی ها جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۰۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،به گفته اهالی منطقه این تخلف به بهانه های مختلف از جمله توسعه ساخت و ساز توسط افراد سود جو انجام گرفته است.
این در حالی است که قطع هرگونه درخت بدون مجوز شهرداری، ممنوع و جرم محسوب می شود.
طبق ماده ۶ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز، قانونگذار مجازات و جزای نقدی را بر حسب نوع درخت در نظر گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عکس‌| استوری مشکوک بیرانوند در آستانه بازی با سپاهان
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • مرگ مشکوک دختری که با نامزدش به مهمانی رفت
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل