Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@19:06:17 GMT

در آتش سوختن تالاب گری بلمک پلدختر

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۱۰۵۷۰

در آتش سوختن تالاب گری بلمک پلدختر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی محمد مسئول واحد آتش نشانی شهرداری پلدختر یعقوبی با اشاره به آتش سوزی در تالاب گری بلمک پلدختر اظهار داشت: این آتش سوزی امروز به جان نیزار‌ها و مراتع حاشیه تالاب‌های گری بلمک پلدختر افتاد و به علت گستردگی آن همچنان ادامه دارد.

وی افزود: نیرو‌های واحد آتش نشانی شهرداری پلدختر و منابع طبیعی برای مهار آتش به موقع اعزام شدند، ولی گستردگی آتش، باد شدید و گرمای هوا عملیات اطفای حریق را با مشکل مواجه ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول واحد آتش نشانی شهرداری پلدختر گفت: برای مهار آتش نیرو‌های مستقر در محل وقوع حادثه کافی نیست و به نیرو و امکانات بیشتر نیاز است.

وی عامل آتش سوزی را عامل انسانی دانست و افزود: علت و میزان خسارات وارده به منطقه تا کنون مشخص نیست و باید برای این منظور تا مهار آتش به طور کامل باید صبر کرد.

پلدختر دارای تالاب‌های فصلی و دائمی همچون گری بلمک، گری جمجمه، کانه، لفانه، کبودو زردابه است که تالاب گری بلمک با بیش از ۵۰۰ هکتار وسعت بزرگترین آن‌ها است.

این تالاب‌ها محل زیستگاه پرندگانی همچون چنگر، کشیم، حواصیل خاکستری، اردک ارده ای و اردک سر سبز است و گیاهانی همچون سرخس آبزی، پونه، یونجه، شبدر، جلبک سبز، شقایق و خار شتر است.

انتهای پیام/م

تالاب گری بلمک پلدختر دچار آتش‌سوزی شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۰۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حریق در یک انباری ۲۰ متری واقع در خبابان لاله‌زار خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در یک انباری کوچک به مساحت حدود ۲۰ مترمربع که در طبقه دوم یک واحد صنفی قرار داشت رخ داده است. داخل این انبار لوازم و قطعات فلزی مربوط به لوستر و ... نگهداری می‌شد که آتش‌نشانان بلافاصله برای اطفاء حریق وارد عمل شده و موفق شدند تا شعله‌های آتش را در عرض چند دقیقه مهار و به طورکامل اطفاء کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه درپی این حریق دود زیادی به آسمان بلند شده بود، اظهارکرد: همچنین با توجه به عرض کم خیابان لاله‌زار ترافیکی نیز در این مسیر ایجاد شده بود که همین موضوع موجب حساسیت کسبه و برخی از شهروندان شده بود، اما خوشبختانه این حریق بسیار جزئی بود و هیچگونه خسارت جانی به دنبال نداشت.

به گفته ملکی، آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه بازگشتند. کارشناسان آتش‌نشانی هم علت این حادثه را بررسی و اعلام خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • روز یادبود آتش‌نشانان ۱۴۰۳ +تاریخچه و پوستر Firefighters’ Memorial Day
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی درگرگان
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در گرگان