Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روي تمام آيفون ها، يک حالت «Low Power» يا «کم مصرف» وجود دارد که مي توان هنگام پايين آمدن سطح باتري به زير 20 درصد، آن را فعال کرد. البته با روشن کردن اين ويژگي پيش از اين ميزان نيز مشکلي براي فعاليت هاي موبايل پيش نمي آيد و به کمک آن امکان دسترسي به طول عمر باتري بيش تر فراهم مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خوشبختانه اين ويژگي در iOS 11 از قلب تنظيمات آيفون ها نيز بيرون کشيده شد و حالا کاربران مي توانند در کنترل سنتر موبايل هايشان خيلي سريع تر به حالت کم مصرف دست پيدا کنند.
به نوعي حالت کم مصرف با متوقف کردن برخي از فعاليت هاي آيفون، مانند «هي سيري» و «سرويس هاي پس زمينه ايميل» امکان ذخيره باتري بيشتر را فراهم مي کند و مي توان براي مدت زمان بيشتري موبايل هاي شرکت اپل را فعال نگه داشت.
اما اينکه اين ويژگي چطور کار مي کند و چه امکاناتي در اختيارمان مي گذارد، موضوعي است که در اين مطلب مي خواهيم در مورد آن صحبت کنيم. پس در ادامه با ديجياتو همراه باشيد تا از نحوه فعال کردن و ويژگي هاي حالت کم مصرف بيشتر با خبر شويد.
چگونه حالت کم مصرف را فعال کنيمزماني که سطح باتري باقي مانده آيفون به زير 20 درصد کاهش پيدا کند، پنجره حالت کم مصرف روي صفحه نمايان مي شود. آيفون ها با انجام اين کار، از فعاليت هايي که حين استفاده از حالت کم مصرف متوقف مي شوند براي کاربران مي گويند.
کاربران هم در صورت نياز، مي توانند با انتخاب کليد «Continue» اين حالت را به صورت آني فعال کنند و کمي بيشتر باتري موبايلشان را زنده نگه دارند. بر اساس گزارشات به کمک حالت کم مصرف، مي توان بسته به شرايط به حداقل يک و حداکثر سه ساعت شارژ بيشتر روي آيفون ها دست پيدا کرد.
اين ميزان در برخي مواقع که امکان شارژ موبايل فراهم نيست، مي تواند به شدت کاربردي و حتي تاثير گذار باشد. از سوي ديگر استفاده از اين ويژگي با شارژ کامل هم مي تواند مزيت هاي خاص خودش را داشته باشد.
فرض کنيد که يک روز کاري طولاني داريد و براي انجام امور نياز مبرم به تلفن هوشمندتان داريد. در اين صورت، استفاده از حالت کم مصرف، ميزان عمر باتري آيفون شما را افزايش مي دهد و بدون نياز به شارژ مجدد، امکان استفاده بيشتر از آن نيز مهيا مي شود.
اما براي دسترسي به اين ويژگي بايد چه کار کنيم؟ براي روشن کردن حالت کم مصرف، ابتدا بايد به تنظيمات آيفون برويد. سپس وارد تنظيمات «Battery» بشويد و از طريق اين منو حالت «Low Power Mode» را فعال کنيد.

حالا اگر به نماد باتري آيفون نگاه کنيد، مي بينيد که رنگ آن به زرد تغيير پيدا کرده. اين موضوع نشان دهنده آن است که آيفون وارد حالت کم مصرف شده و حالا باتري موبايل با سرعت کمتري مصرف مي شود.
البته فعال کردن اين ويژگي در iOS 11 بسيار ساده تر شده و کاربران به وسيله کنترل سنتر جديد آيفون مي توانند تلفن هوشمند خود را به حالت کم مصرف ببرند. اما براي دسترسي سريع به حالت کم مصرف ابتدا بايد از طريق تنظيمات آن را به ليست کنترل سنتر اضافه کنيد.
براي اين موضوع، به تنظيمات برويد و از طريق «Control Center»، وارد منو «Customize Controls» شويد. حالا از بخش «More Controls»، حالت «Low Power» را پيدا کنيد. تنها با يک لمس کوتاه و سريع روي کليد سبز رنگ «+»، ميانبر حالت کم مصرف به ليست کنترل سنتر آيفون اضافه مي شود.

با به پايان رسيدن اين مراحل، در هر زماني که بخواهيد مي توانيد با بيرون کشيدن کنترل سنتر، آيکون باتري شکل را لمس نماييد و آيفون خود را وارد حالت کم مصرف کنيد. علاوه بر اين بايد به اين موضوع نيز اشاره کرد که حالت کم مصرف يک ويژگي موقتي است و نمي توان به صورت دائم از آن بهره برد.
به محض آنکه تلفن هوشمند خود را به شارژر متصل کنيد، اين حالت به طور خودکار غير فعال مي شود و در صورت تمايل پس از شارژ کامل مي توانيد آن دوباره فعال کنيد.
حالت کم مصرف چه کار مي کندگفتنيست که حالت کم مصرف براي ذخيره بيشتر انرژي کارهاي بسياري انجام مي دهد. اين ويژگي به طور خودکار با ايجاد تغيير در برخي سرويس هاي پس زمينه، طول عمر باتري را افزايش مي دهد.
به عنوان مثال، با روشن شدن حالت کم مصرف، ميزان روشنايي نمايشگر کاهش مي يابد و فعاليت سرويس هاي پس زمينه مرتبط با دريافت ايميل نيز غير فعال مي شود. همچنين به لطف حالت کم مصرف، صفحه آيفون زودتر از حالت عادي خاموش مي شود تا از اين طريق باتري بيشتري ذخيره گردد.
علاوه بر اين، هنگام روشن شدن حالت کم مصرف، ويژگي هاي پر مصرف و انيميشن هاي سنگين اپ ها نيز غير فعال مي شوند. به ليست تحت تعقيب هاي حالت کم مصرف، افکت هاي حرکتي و تصاوير پس زمينه متحرک را هم اضافه کنيد. چرا که به محض روشن شدن اين ويژگي، فعاليت تمامي آن ها نيز به صورت خودکار متوقف مي شوند.

لغو فعاليت هاي پس زمينه و شبکه نيز از جمله تغييراتي است که حالت کم مصرف موجب مي شود. لازم به ذکر است که هنگام روشن شدن اين ويژگي، راندمان کاري CPU و GPU نيز کاهش مي يابد.
اگر چه اين موضوع، طول عمر باتري را افزايش مي دهد اما در روند فعاليت هاي آيفون نيز خلال ايجاد مي کند و باعث کندي آن مي شود. بر اساس گزارشات با روشن شدن حالت کم مصرف، روند فعاليت آيفون ها با 40 درصد کندي رو به رو مي شود که رقم چندان کمي هم نيست.
به همين منظور است که روشن بودن دائمي حالت کم مصرف به هيچ وجه پيشنهاد نمي شود. درست است که به کمک اين ويژگي مي توان طول عمر باتري را کمي افزايش داد. اما به دليل کند شدن فعاليت هاي آيفون ها، نبايد به طور دائم آن را روشن گذاشت.
آيفون بدون حالت کم مصرفهمانطور که گفته شد، حالت کم مصرف آيفون ها يک ويژگي دائمي نيست. اما مي توان با ايجاد تغييراتي در تنظيمات آيفون، به بسياري از ويژگي هاي حالت کم مصرف به طور دائمي دست پيدا کرد.
همچنين به کمک تنظيمات باتري، مي توان اپ هاي پر مصرف را شناسايي کرد و از فعاليتشان جلوگيري به عمل آورد. اما در ادامه به معرفي چند سرويسي مي پردازيم که مي توان با غير فعال کردنشان بدون روشن کردن حالت کم مصرف، از طول عمر باتري بيشتري بهره مند شد.

سرويس هاي پس زمينه ايميل: اگر ايميل آدرس خود را روي اپ ايميل تنظيم کرده باشيد، آيفون به طور پيوسته نامه هاي الکترونيکي تازه شما را بررسي و دانلود مي کند. اما انجام تمام اين کارها، انرژي نسبتا زيادي از موبايل تان مي گيرد. به همين منظور مي توانيد با ورود به تنظيمات ايميل از حالت «Push» کمک بگيريد تا کمي در مصرف باتري موبايل صرفه جويي کنيد. از طرفي هم مي توانيد اين سرويس ها را به طور کام متوقف نماييد و در ازاي آن طول عمر باتري آيفون را افزايش دهيد.ميزان روشنايي تصوير: حالت تنظيم خودکار روشنايي صفحه، علاوه بر اينکه ميزان نور نمايشگر را کنترل مي کند باعث کاهش مصرف باتري نيز مي شود. اين ويژگي ممکن است به طور پيش فرض روي موبايل تان فعال باشد. پس اگر اينطور بود بهتر است آن را غير فعال نکنيد. علاوه بر اين در صورت لزوم نيز مي توانيد از طريق منو دسترسي، ميزان نور نمايشگر موبايل خود را در هر زماني تغيير دهيد. البته بايد به اين موضوع اشاره کرد که نور زياد نمايشگر به منزله مصرف باتري بيشتر خواهد بود. پس براي ذخيره باتري بيشتر بهتر است نور نمايشگر آيفون خود را در پايين ترين ميزان نگه داريد.قفل خودکار: علاوه بر تمام اين ها، تنظيم قفل خودکار نيز مي تواند تا اندازه اي به صرفه جويي در مصرف باتري منجر شود. به نوعي با تنظيم قفل خودکار، نمايشگر آيفون بي وقفه روشن نمي ماند و پس از گذشت مدتي خاموش مي شود. کافيست به تنظيمات برويد و از طريق منو «Auto-Lock»، زمان قفل شدن خودکار را روي 30 ثانيه بگذاريد. با انجام اين مراحل، زماني که با آيفون خود کاري نداريد نمايشگر قفل و خاموش مي شود و طول عمر باتري افزايش مي يابد.متوقف کردن فعاليت مکرر اپ ها در پس زمينه: با دست بردن در تنظيمات آيفون، مي توانيد از فعاليت پس زمينه برخي اپ هاي بي استفاده جلوگيري کنيد. براي انجام اين کار، بايد به تنظيمات برويد و از طريق «General»، وارد منو «Background App Refresh» شويد. حالا با خاموش کردن گزينه «Background App Refresh» مي توانيد فعاليت مکرر تمامي اپ ها در پس زمينه را متوقف کنيد. از سوي ديگر مي توان اين کار را براي هر اپ به طور جداگانه نيز از طريق اين منو انجام داد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟

فرارو- گلکسی S24 اولترا نسخه یک ترابایت که در بدو ورود به بازار موبایل بیش از ۱۰۰ میلیون قیمت خورده بود، فعلا ۹۵ میلیون ارزش دارد.

گلکسی S24 اولترا نسخه ۲۵۶ گیگ را می‌شود با بودجه‌ای در حد و اندازه ۷۰ میلیون خرید، اما کف قیمت آیفون 13 معمولی که یکی از محبوب‌ترین مدل‌های سال‌های گذشته است، به ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

قیمت آیفون 13 نسخه ۱۲۸ گیگ با پارت‌نامبر CH در این محدوده قرار می‌گیرد و یکسری از فروشنده‌ها بابت فروش آیفون 13 پرو مکس نسخه یک ترابایت تا ۱۲۰ میلیون قیمت می‌گذارند.

ردمی A2 پلاس شیائومی در طرف مقابل یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های اقتصادی بازار است و این یکی با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قریب چهار میلیون تومان قیمت دارد.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار موبایل

مدل

قیمت

گلکسی A15 نسخه 128+4

شش میلیون تومان

گلکسی A05s نسخه 64+4

چهار میلیون و 850 هزار تومان

گلکسی A54 نسخه 256+8

16 میلیون و 800 هزار تومان

گلکسی A55 نسخه 256+8

22 میلیون و 500 هزار تومان

گلکسی A34 نسخه 128+8

11 میلیون تومان

گلکسی A35 نسخه 256+8

16 میلیون تومان

گلکسی S24 اولترا نسخه یک ترابایت

95 میلیون تومان

ردمی نوت 13 4G نسخه 256+8

هشت میلیون و 900 هزار تومان

ردمی نوت 13 پرو پلاس نسخه 512+16

23 میلیون تومان

ردمی A2 پلاس نسخه 64+3 گیگ

چهار میلیون تومان

ردمی  A3 نسخه نسخه 128+4

پنج میلیون و 400 هزار تومان

ردمی 13C نسخه 256+8

شش میلیون و 300 هزار تومان

پوکو X6 پرو نسخه نسخه 512+12

17 میلیون و 250 هزار تومان

آیفون 13 نسخه 128 گیگ پارت‌نامبر CH

41 میلیون و 500 هزار تومان

آیفون 13 پرو مکس نسخه یک ترابایت پارت‌نامبر ZZA

120 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • مقایسه کیفیت عکس پرتره آیفون 15 پرو مکس با سامسونگ اس 24 اولترا (عکس)
  • آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود، اما اجازه خرید جت شخصی داده می‌شود؟
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟
  • آموزش: ۸ نکته برای دوام بیشتر باتری ساعت هوشمند
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • ۱۰ دلیل برای اینکه جدیدترین مدل آیفون را نخریم!
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در مورد آن چه می گویند؟
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • ۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است
  • مشکل دوربین آیفون با صد میلیون حل می‌شود!