Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون خدمات شهري شهرداري تهران از اکران بيش از 1800 متر مربع فضاسازي فرهنگي ويژه ايام محرم بر روي سازه هاي فرهنگي، بيلبوردها و... ، نصب 50 المان نوري يا زينب (س) در سطح شهر،اکران بيش از 10هزار عدد پرچم ويژه ايام محرم بر روي پل هاي سواره رو، پاکسازي، نظافت و رفت و روب اطراف هيئات، تکايا و مساجد به صورت مستمر، آماده‌باش سازمان آتش نشاني در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني در سطح شهر تهران و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل معاونت خدمات شهري شهرداري تهران،مجتبي يزداني با اعلام اين مطلب ضمن عرض تسليت به مناسبت ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان اباعبدالله الحسين(ع) به تشريح برنامه هاي اين معاونت در ايام محرم پرداخت و گفت: بيش از 1800 متر مربع فضاسازي فرهنگي ويژه ايام محرم بر روي سازه هاي فرهنگي، بيلبوردها و... اکران شده است.يزداني در ادامه با بيان اين که 50 المان نوري يا زينب(س) نيز در سطح شهر نصب شده است، گفت: اين المان هاي نوري مزين به نام حضرت زينب (س) در بزرگراه ها،پل هاي سواره و... نصب شده است.وي اضافه کرد:در کنار تبليغات فرهنگي، بيش از 10هزار عدد پرچم ويژه ايام محرم نيز بر روي پل هاي سواره رو تهران اکران شده است.يزداني در ادامه به برنامه هاي سازمان مديريت پسماند شهر تهران براي حفظ نظافت و پاکيزگي شهر در اين ايام اشاره کرد و گفت:همچون سنوات گذشته کليه مناطق 22گانه و نواحي 123 گانه شهرداري تهران اقدام به پاکسازي، نظافت، رفت و روب و نگهداشت اطراف هيئات، تکايا، مساجد و... به صورت مستمر مي کنند.وي در ادامه افزود: همچنين در اين ايام کليه نيروها در امر بازيافت و رفت و روب؛ در آماده باش صدرصدي مي باشند و به خدمات رساني مي پردازند.يزداني اضافه کرد:همچنين در راستاي حفظ نظافت و پاکيزگي سطح شهر تهران با توجه به افزايش هيئات،ايستگاه هاي صلواتي و... مخازن 120 و 240 ليتري در اطراف هيئات،تکايا، مساجد و... استقرار داده شده است و کيسه هاي زباله نيز در مناطق؛ خصوصا مناطقي که حجم پسماند بيشتري در اين ايام دارند، توزيع شده است.همچنين با برنامه ريزي هاي انجام شده و در کمترين زمان ممکن ظروف حاصل از نذورات توزيع شده در بين عزاداران حسيني جمع آوري مي شود.معاون خدمات شهري شهرداري تهران تصريح کرد:سازمان آتش نشاني نيز در راستاي تامين ايمني هيئت ها در بازديد از مساجد و تکايا کپسول‌هاي خاموش کننده‌اي که در گذشته به هيئت‌ها اهداء شده‌اند بازرسي مي‌کنند و در صورت نياز به شارژ به صورت رايگان اين امر انجام مي شود.يزداني ادامه داد: در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني،‌ آتش‌نشانان به صورت گسترده در سطح شهر تهران در آماده ‌باش خواهند بود تا در صورت نياز خدمت‌رساني کنند.وي به ديگر اقدامات اين حوزه در اين ايام اشاره داشت و گفت: با توجه به ضرورت نهادينه ساختن الگوهاي فرهنگي حفاظت از محيط زيست در سطح جامعه، مرکز مديريت محيط زيست و توسعه پايدار با همراهي دبيران کانون هاي محيط زيست محلات شهر تهران، هيئات مذهبي، مساجد، تکايا و شهروندان محلات طرح داوطلبانه خادم هيئت (خدمتگذار افتخاري دوستدار محيط زيست) را در طول ايام عزاداري اباعبدالله الحسين(ع) برگزار مي کند.وي ادامه داد:در اين طرح آموزش هاي لازم توسط خادمين به عزاداران حسيني جهت جمع آوري پسماندهاي خشک و تر به صورت تفکيک شده بعد از مراسم،استفاده از ظروف يکبار مصرف گياهي و عدم استفاده از ظروف يکبار مصرف نامرغوب و غير استاندارد، کاهش مصرف آب و برق ،نظارت بر حسن اجراي طرح خادم در هر منطقه توسط واحد محيط زيست منطقه انجام خواهد شد.به گفته يزداني فضاسازي و سياهپوش نمودن بوستان هاي مناطق 22گانه متناسب با ايام عزاداري سيد و سالار شهيدان اباعبدالله الحسين(ع) در طول ايام ماه محرم و صفر و سياهپوش کردن تمامي ميادين و مجموعه هاي خدماتي از ديگر اقدامات اين حوزه در اين ايام مي باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق گفت: باید تدابیر لازم در کشور عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی (ع) صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدکاظم آل‌صادق امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در نشست مشترک با مشاور وزیر داخلی عراق اظهار کرد: با شکوه برگزار شدن مراسم اربعین‌حسینی سال گذشته مرهون تعامل و همدلی مسئولان دو کشور بود.

وی با تاکید بر اینکه تدابیر لازم در کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی صورت گیرد، افزود: مقرر شده خط‌مشی راه‌ها و نصب علائم بیشتر در مسیرها کار شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق اضافه کرد: با توجه به اینکه تردد زائران بیشتر در گذرگاه مهران است باید در ایام اربعین‌حسینی با هماهنگی دو کشور امکانات از جمله سرویس‌های بهداشتی، سوله‌های خنک‌کننده و منابع نگهداری آب و یخ فراهم شود.

کد خبر 751171

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه دهه کرامت
  • سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» فراخوان داد
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • شایگان: حسن یزدانی به بوداپست می‌رود، مگر آنکه آماده نباشد
  • برطرف شدن مصدومیت حسن یزدانی به شکل کامل؛ پادشاه آماده تاج گذاری!
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • عکس‌| تمرینات انفجاری «پادشاه» برای بازگشت!
  • تمرینات انفجاری«پادشاه» برای بازگشت!