Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنوان قهرمانی به الریاضی لبنان رسید، پتروشیمی چهارم شد



تیم بسکتبال پتروشیمی با شکست برابر نماینده قزاقستان، با یک پله سقوط و کسب مقام چهارم به کار خود در مسابقات باشگاه‌های آسیا پایان داد.
دیدار رده‌بندی بیست و ششمین دوره مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا روز شنبه میان دو تیم پتروشیمی بندر امام و آستانه قزاقستان در شنزو چین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این دیدار شاگردان مهران شاهین‌طبع مقابل حریف خود با نتیجه 78 بر 81 شکست خوردند.
با رقم خوردن این نتیجه در دیدار رده‌بندی مسابقات باشگاه‌های آسیا، تیم پتروشیمی در رده چهارم این رقابت‌ها ایستاد و با یک پله سقوط به کار خود در این دوره پایان داد. این تیم سال گذشته نیز نماینده کشورمان در مسابقات باشگاهی آسیا بود که از صعود به فینال باز ماند، اما در دیدار رده‌بندی با کسب پیروزی جایگاه سوم و مدال برنز را از آن خود کرد. پتروشیمی بندر امام در حالی در دیدار برابر آستانه قزاقستان شکست خورد که در روز نخست مسابقات نیز مقابل همین تیم نتیجه را واگذار کرده بود.
نماینده کشورمان بعد از شکست در اولین دیدار خود نمایندگان فلسطین، فیلیپین و تایلند را از پیش رو برداشت و به عنوان تیم دوم گروه اول راهی یک چهارم نهایی شد. پتروشیمی در این مرحله تایگرز چین‌تایپه را شکست داد، اما در مرحله نیمه نهایی مغلوب الریاضی لبنان شد و نتوانست به فینال صعود کند. پتروشیمی سال گذشته نیز در مسابقات باشگاه‌های آسیا مقابل الریاضی لبنان شکست خورده بود.
پیش از دیدار رده‌بندی مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا، دیدارهای تعیین رده‌بندی جایگاه پنجم تا هشتم مسابقات برگزار شد که طی آن تایگرز چین‌تایپه مقابل الاهلی امارات ۱۰۳ بر ۵۸ پیروز شد و در جایگاه هفتم ایستاد. همچنین چوکر توگو فیلیپین نیز مقابل مونو ومتایرز تایلند ۸۹ بر ۷۹ پیروز شد و به عنوان پنجم دست یافت.
عنوان قهرمانی به الریاضی لبنان رسید
اما دیدار نهایی بیست و ششمین دوره مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا میان دو تیم الریاضی لبنان و ژینجیانگ چین برگزار شد که طی آن نماینده لبنان حریف خود را با نتیجه ٨٨ بر ٥٩ شکست داد. با رقم خوردن این نتیجه الریاضی لبنان به عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها دست یافت و نماینده چین در جایگاه دوم ایستاد. رده‌بندی نهایی تیم‌های شرکت کننده در بیست و ششمین دوره مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا به شرح زیر است:
۱- الریاضی لبنان، ۲- ژینجیانگ چین، ۳- آستانه قزاقستان، ۴- پتروشیمی بندر امام ایران، ۵- چوگر توگو فیلیپین، ۶- مونو ومتایرز تایلند، ۷- تایگرز چین‌تایپه، ۸- الاهلی امارات، ۹- سریت رام‌الله فلسطین، ۱۰- ONGC هند.
لازم به یادآوری است که در پایان مسابقات‌، کمیته برگزارکننده این رقابت‌ها، بازیکنان برتر را معرفی کرد. بر این اساس ارسلان کاظمی ملی‌پوش کشورمان یکی از بازیکنانی بود که در جمع پنج بازیکن برتر قرار گرفت. ارسلان کاظمی به عنوان یار کمکی، پتروشیمی را در این رقابت‌ها همراهی کرده بود. در ترکیب پنج نفره برترین بازیکنان مسابقات باشگاه‌های آسیا، بازیکن چین به نام «آدامز» عنوان ارزشمندترین بازیکن را از آنِ خود کرد.
سقوط بسکتبال ایران در جدول مدالی
بر اساس نتایج حاصل از بیست و پنج دوره گذشته مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا، ایران صدرنشین جدول توزیع مدالی این رقابت‌ها بود. در این جدول بسکتبال ایران با مجموع ۸ مدال شامل ۵ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز صدرنشین بود. چین با مجموع ۹ مدال شامل ۴ طلا، ۴ نقره و یک برنز در رده دوم قرار داشت و لبنانی‌ها نیز با مجموع ۱۰ مدال شامل ۴ طلا، ۲ نقره و یک برنز در رده سوم ایستاده بود.
این در حالی است که با توجه به نتایج رقم خورده در بیست و ششمین دوره مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا و رده‌بندی نهایی تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها، بسکتبال ایران به خاطر ناکامی پتروشیمی از صعود به فینال و کسب عنوان قهرمانی صدر جدول توزیع مدالی را از دست داد.
این در حالی است که الریاضی لبنان در دیدار فینال برابر ژینجیانگ چین پیروز شد و عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کرد. الریاضی که سال گذشته نیز شکست را به پتروشیمی تحمیل کرده بود و در غرب آسیا نیز این تیم را با شکست مواجه کرد، به واسطه قهرمانی جدید خود باعث صعود دو رده‌ای بسکتبال باشگاهی کشورش در جدول توزیع مدال‌های این رقابت‌ها شد.
بر این اساس، لبنانی‌ها با قهرمانی خود صاحب پنجمین مدال طلا در بسکتبال باشگاهی آسیا شدند و از این حیث با ایران برابری کردند. تعداد مدال نقره بسکتبال باشگاهی دو کشور ایران و لبنان نیز در عدد دو مشابه است، اما لبنانی‌ها به واسطه تعداد مدال برنز و مجموع مدال بیشتر در صدر قرار گرفتند تا ایران یک پله سقوط کند و در رده دوم قرار بگیرد.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نماینده گرمسار به مراحل پایانی لیگ ملی بسکتبال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  دور رفت این مسابقات برای سه روز به میزبانی سالن دانشگاه آزاد سالامی واحد گرمسار برگزار شد و تیم بسکتبال گرمسار توانست نمایندگان تهران، کرج و اصفهان را مغلوب کند.
تیم بسکتبال شوان گروه پارسه ابتدا تیم نفت و پالایش اصفهان را شکست داد و سپس مقابل مهگل کرج نیز با پیروزی با اختلاف ۲۰ امتیاز برد و در بازی پایانی خود در دوره رفت توانست عقاب تهران را با نتیجه ۱۰۱ بر ۷۹ شکست دهد و به عنوان تیم صدرنشین گروه به رمحله یک هشتم نهایی مسابقات لیگ ملی بسکتبال راه پیدا کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مصاف جوانان ایران با میزبان در هاکی روی یخ قهرمانی آسیا
  • نماینده ایران رتبه دوم مسابقات «خیرالتلاوه» لبنان را کسب کرد
  • بدون مربی به مسابقات بدمینتون آسیا اعزام شدیم/ بدنمان خسته بود!
  • اسطوره یاریگر نماینده ایران می‌شود؟ هاشمی: از حدادی درخواست کمک کرده‌ایم
  • قضاوت دو داور ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • راهیابی نماینده گرمسار به مراحل پایانی لیگ ملی بسکتبال
  • قهرمانی اسنوکر جهان؛ نماینده ایران مغلوب ترامپ شد
  • حضور تیم والیبال جوانان ایران در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی
  • آغاز به کار «النی» با بسکتبال بانوان در مسابقات دیویژن B آسیا
  • نگاه رهبری به کشتی ریزبینانه و دقیق است/ هدف اصلی المپیک است