Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:53:08 GMT

شهر مقدس قم در شام غریبان حسینی گریست

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۱۱۴۷۰

شهر مقدس قم در شام غریبان حسینی گریست

قم - ایرنا - مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) یکشنبه شب در شام غریبان حسینی یکپارچه بر غربت و اسارت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گریستند.

به گزارش ایرنا، در شام عاشورای حسینی مردم شهر مقدس قم، آیین شام غریبان را با دلی پر از غم و اندوه برگزار کردند و با حضور در خیابان های اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به یاد امام حسین(ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم با برپایی دسته های عزاداری یاد حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش را گرامی داشتند و با روشن کردن شمع، ویژه برنامه های این شب را برگزار کردند و به یاد مصیبت های حضرت زینب کبری(س) گریستند.
همچنین برخی از دسته های عزاداری برای عرض تسلیت به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت کردند و به عزاداری پرداختند.
امشب قم شاهد جلوه های بی بدیلی از عشق و ارادت به امام حسین(ع) و یاران باوفایش می باشد، به طوری که شور حسینی در جای جای این شهر مقدس به چشم می خورد و ندای «امشب شام غریبان است» درقم طنین انداز شده است.
عزاداران حسینی که طی روزهای گذشته از راه های دور و نزدیک خود را به شهر مقدس قم رسانده و در مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی شرکت کرده اند، در شام غریبان حسینی نیز به یاد مصیبت های حضرت زینب(س) و کودکان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ناله سردادند و اشک ماتم ریختند.
حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بقعه های امامزادگان(ع) استان قم، و نیز مردم در بخش ها و روستاهای استان، در شام غریبان حسینی غرق در عزا و ماتم شده اند و گروه کثیری از ارادتمندان، شیفتگان و دلسوختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مشغول عزاداری هستند.
امام حسین(ع) و یاران با وفایش روز دهم محرم (عاشورا) در حالی که بیش از 72 تن نبودند با دلاورمردی و رشادت با عزت و آزادگی با دشمنان دین اسلام جنگیدند و به شهادت رسیدند.
مرقد مطهر این امام معصوم و حضرت ابوالفضل عباس(ع) و یارانش در شهر کربلای عراق است.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۱۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم

دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) همزمان با شب رحلت این محدث والامقام از میدان شهرری به سمت سیدالکریم (ع) حرکت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، همزمان با شب رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) دسته عزاداری خادمان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) از میدان شهرری به سمت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) حرکت کردند.

خدام آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با نوحه‌خوانی برای ادای احترام به سیدالکریم (ع) همراه با مردم ولایتمدار شهرری روانه حرم شدند.

برنامه‌های رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) تشریح شد

همچنین به مناسبت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) امروز بعد از نماز مغرب و عشاء، زیارتنامه آن حضرت در اعتاب مقدسه و مساجد کشور به صورت سراسری قرائت می‌شود.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • فیلم| ظهر بارانی در حرم مطهر امام رضا (ع)
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد