Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@14:39:18 GMT

طولانی‌ترین رودخانه سرپوشیده جهان + فیلم

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۱۱۷۱۸

طولانی‌ترین رودخانه سرپوشیده جهان + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طولانی‌ترین رودخانه سرپوشیده جهان به طول 8.2 کیلومتر، به‌طور رسمی در سال 2012 به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان معرفی شد. منطقه‌ای بکر در کشور فیلیپین که در پارک ملی با همین نام قرار گرفته و محلی‌ها آن را پی پی می‌نامند.

حدود هفت سال پیش ( 2010 ) میلادی زمین شناسان بر فراز رودخانه پورتو دو چاله عمیق مملو از آب کشف کردند؛ چاله‌هایی که به گفته آنها تامین‌کننده آب کل رودخانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گردشگران پس از چند ساعت پیاده روی از میان جنگل های انبوه به غار می‌رسند و پس از 4 ساعت بلم سواری فضای داخلی ر را طی می‌کنند. مجموعه از چندین غار کوچکتر تشکیل شده و سقف همه آنها مملو از سنگ‌های آهکی است و براحتی آب را از خود عبور می‌دهد. جریان آب از بین غارهای کوچک و بزرگ، آبشارهای زیبایی را ایجاد می‌کند ( ازتفاع کانال‌های پیچ در پیچ غار گاه به 300 متر می‌رسد ).

در برخی نقاط غارها به‌قدری باریک می‌شوند که فاقد اکسیژن می‌شوند و عبور از آنها ممکن نیست و محل زندگی خفاش‌ها شده است. بزرگترین غار 360 متر طول و مساحتی معادل 2.5 میلیون متر مکعب دارد و به نام غار ایتالیایی شناخته می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/ سفر دیدنی به طولانی‌ترین غار زیرزمینی جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۱۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه سفر حج بسیار سنگین است / مشکلات حج با تدبیر رفع شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت، مشکلات حج را زیاد ولی قابل حل دانست و گفت: حج سفر بسیار پربرکتی است، اما متاسفانه سال به سال مشکل‌تر می‌شود، که لازم است با تدبیر مشکلات را برطرف کرد.

معظم له یکی از مشکلات را طولانی شدن سفر حج عنوان کرد و افزود: طولانی شدن سفر حج تا چهل روز و یا بیشتر باعث بروز مشکلاتی می‌شود که باید به آن توجه کرد.

وی با تأکید بر کاهش هزینه‌های حج، اظهار کرد: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده و این مسأله باعث شده کسانی که سالیان طولانی در نوبت بوده اند، اکنون به علت گرانی متأسفانه از استطاعت خارج شده و نتوانند به حج مشرف شوند.

آیت الله مکارم شیرازی فلسفه حضور بعثه‌های مراجع عظام تقلید در حج را خدمت رسانی به حجاج دانسته و تصریح کرد: چنانچه بعثه‌های مراجع نباشند، حاجیان در مناسک حج دچار مشکل می‌شوند، لذا شایسته است زمینۀ حضور آنان تسهیل شود.

وی با تأکید بر انتخاب روحانیون آموزش دیده برای کاروان ها، بیان کرد: روحانیون کاروان‌ها وظیفه راهنمایی و آموزش معارف و مناسک حج را بر عهده دارند و باید برای این امر توانا باشند و حجاج را به درستی راهنمایی کنند.

در ابتدای این دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت، گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حج ۱۴۰۳ ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی
  • همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است
  • هزینه سفر حج بسیار سنگین است / مشکلات حج با تدبیر رفع شود
  • (ویدئو) طغیان کم‌سابقه رودخانه سرباز
  • ایران در جایگاه بیست و پنجم طولانی‌ترین ساعات کاری در جهان
  • طولانی‌ترین ساعات کاری در جهان
  • ایران در جایگاه بیست و پنجم طولانی‌ترین ساعات کاری در جهان (اینفوگرافی)