Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرباقری کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) سابقه معرفت الهی دارد و ایشان در روز عاشورا بندگی خدا را به نمایش گذاشت، تاکید کرد: تسلیم، صبر و رضایت را می توان در قیام امام درک کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محسن میرباقری کارشناس مسائل مذهبی درباره فلسفه قیام عاشورا گفت: در آیه سوم آیت الکرسی خدا فرموده است که امامت نمادی از ولایت الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیغمبر غیر از نبوت ولی هم بودند خدا آیات خود را به قلب پیامبر نازل کرد که مردم را از ظلمت به سمت نورانیت هدایت کند. او افزود: اگر ولایت جامعه به معاویه رسید طبیعی است که جامعه را به ظلمت می برد چون وی با حس حسادتی که نسبت به بنی هاشم داشت سعی در نابودی آنها داشت. معاویه سعی داشت اسم پیغمبری حضرت محمد (ص) را نیز بردارد و این کار را به یزید نیز گفت. یزید هم وقتی سر امام حسین(ع) را جلوی وی قرار دادند به خود مغرور شد و اعلام رسمی کفر کرد. یزید گفت: بین هاشم با حکومت بازی کردند وگرنه وحی وجود نداشت پیغمبری هم نبود، به نظر می آید اگر این حرف او باور می شد می توانست یک حکومت در بلاد اسلامی تشکیل دهد. کارشناس مسائل مذهبی در ادامه افزود: خلفای بنی امیه نیز سعی در ساختارشکنی احکام اسلام داشتند و یکی از خلفا نیز می خواست به بالای خانه کعبه برود و شراب بنوشد. اگر قیام امام حسین نبود و خون امام حسین هزینه نمی شد آنها می توانستند اسلام را از بین ببرند. او افزود: وقتی مردم به تدریج به بدعت ها عادت می کردند و بدعت ها افزایش یافت؛ مردم زودتر تسلیم می شدند همچنانکه وقتی معاویه سعی در از بین بردن حضرت علی کرد، خیلی ها زودتر تسلیم امر معاویه شدند. میرباقری درباره قیام امام حسین (ع) گفت: بعد از قیام امام حسین (ع) قداست خلفا شکسته شد. حضرت به عنوان کار سیاسی- اجتماعی کار عظیمی انجام دادند و قیام امام حسین (ع) اسلام را حفظ کرد.

میرباقری در ادامه افزود: در روز قیامت پیغمبر از قوم خود شکایت خواهد کرد چون قوم ایشان از کسی تبعیت کرده اند که مورد پذیرش پیامبر نیست. هرگاه پیامبری آمده شیطانی در کنارش بوده است. در کنار هر امام نیز یک طاغوت وجود داشته است. او افزود: کسانی که در مسیر حق هستند باید دشمنی ها را شناسایی کنند و موضع مناسب بگیرند. گاهی زمینه مناسب است و قیام امام حسین(ع) شکل می گیرد. هرکدام از امامان ما در برابر وضعیت زمانی خود و خط شیطانی زمان خود موضع مناسب گرفته اند اما در زمان امام حسین (ع) نیاز به قیام بود. میرباقری افزود: بصیرت لازم است چون دشمنان و طاغوت همیشه به اسم اسلام کارهای خود را انجام می دهند پس درشناخت دشمنان بصیرت لازم است تا خط دشمن رسمی تشخیص داده شود. کارشناس مسائل مذهبی در ادامه درباره رمز و راز تازگی واقعه عاشورا گفت: قیام امام حسین (ع) سابقه معرفت الهی دارد و به عنوان قیام دینی به آن توجه می شود. دوم اینکه یک بار عاطفی دارد بنابراین عاطفه بدون معرفت و برعکس کامل نمی شود وقتی این دو با هم توام شد یک تداوم همیشگی پیدا می کند. ما باید فرزند رسول خدا را دوست داشته باشیم پس عطوفت دینی امر بزرگی است؛ بعد از واقعه عاشورا امام زین العابدین دو رسالت داشتند یکی اینکه ماجرای کربلا را زنده نگه دارند که سی و پنج سال بعد از این واقعه ایشان زنده ماندند و همیشه بر واقعه کربلا گریستند. مفاهیمی در دین داریم که سمبل بندگی و دینداری است و امتحان ما در زندگی در محوریت این ها انجام می شود. ما باید در اوامر الهی تسلیم خدا باشیم و مقدرات را بپذیریم. در مشکلات صابر باشیم. بالاتر از صبر باید راضی باشیم مثل رضایت خاطر فرد روزه دار به رنج گرسنگی و تشنگی و انجام یک کار بزرگ.

کارشناس مذهبی در ادامه گفت: امام حسین (ع) بندگی خدا را به نمایش گذاشت. نگاه به عاشورا یک نگاه معرفت دینی است؛ اینکه امام حسین (ع) بعد از همه امتحانات الهی خودش نیز شهادت را زمزمه می کرد تسلیم، صبر و رضایت را می توان درک کرد. برای امام حسین (ع) گرمی و حرارتی در قلب مسلمانان است که هیچ چیزی نمی تواند آن را سرد کند.

میرباقری افزود: امام در خطبه معروف خود فرمودند: قیام من مفسدانه نیست و از روی سرمستی قیام نکردم؛ قیام کردم به سه دلیل: 1- در امت جدم اصلاح کنم 2- امر به معروف کنم 3- نهی از منکر کنم. اصلاح نشان می دهد که در جامعه اتفاق هایی افتاده است و جامعه به خطر افتاده که نیاز به اصلاح دیده می شود. اگر در تفکر جامعه شرک با معروف آمیخته شود، منکر معروف و معروف منکر می شود.

او افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک امر فطری در جامعه بشری است. خدا در این امر به مومنان نسبت به همدیگر ولایت داده است. اگر خدا ولایت نمی داد کسی حق نداشت کسی را امر و نهی کند. تهییج و ترغیب و نشر معارف الهی و واجبات خدا باید به عنوان وظیفه در نظر باشد.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است

فرمانده سپاه عاشورا گفت: نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی در مسابقات کشوری و جهانی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌شرقی، مراسم تجلیل از قهرمانان، مربیان، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش بسیج استان آذربایجان‌شرقی با حضور جمعی از فعالان و قهرمانان ورزشی استان، عصر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ به‌همت معاونت تربیت بدنی سپاه عاشورا برگزار شد.

سردار سرتیپ‌دوم اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا حضور قهرمانان بسیجی در ورزش استان را مهم دانست و گفت: نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی در مسابقات کشوری و جهانی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است.

وی ناتوانی و شکست استکبار جهانی در برابر اراده ملت ایران را امری مسلم دانست و افزود: روحیه شکست‌ناپذیر ناشی از روحیه ورزش قهرمانی و پهلوانی این ملت است.

فرمانده سپاه عاشورا به غیرت و غرور ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: خودداری ورزشکاران ایرانی از مسابقه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی نماد غیرت ملی و مذهبی قهرمانان ملی ماست.

سردار عباسقلی‌زاده اهمیت ورزش را در سیره رهبری مورد تأکید دانست و افزود: شجاعت رزمندگان و روحیه ورزشکاری رزمندگان در جبهه‌های دفاع مقدس و فتنه داعش پیروزی‌هایی برای ما به ثمر آورد که ناشی از روحیه ورزشی رزمندگان دلاور ایران اسلامی بود.

وی با ابراز خرسندی از حضور تعداد کثیری از ورزشکاران شاخص بسیجی در مسابقات کشوری و جهانی که در این مراسم نیز حضور داشتند اظهار کرد: تعبیر رهبری از آذربایجان، سر ایران است و امروز با سربلندی و غرورآفرینی ورزشکاران و قهرمانان بسیجی معنا پیدا می‌کند.

در ادامه، سرهنگ علی حیدرپناه، معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا با اشاره به نقش‌افرینی هیئت‌های ورزشی مختلف در سپاه عاشورا اظهار کرد: ۳۲ هیئت ورزشی و منتخبی از قهرمانان و نخبگان ورزشی در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی افزود: ۸۰ نفر از خواهران و برادران قهرمان ورزشی، رؤسای هیئت‌ها و فعالان کمیته ورزش و جوانان کنگره ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا به نقش فعالان کمیته ورزش و جوانان کنگره ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی در جامعه ورزشی استان تأکید کرد و گفت: این کمیته نقش مهمی در انتقال فرهنگ جوانمردی در ورزش استان داشته است.

سرهنگ حیدرپناه گفت: نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی استان در مسابقات کشوری و به‌دست‌آوردن مقام‌های ورزشی امروز بیش از پیش مایه مباهات جامعه ورزشی و ولایی استان است.

کد خبر 749532

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی