Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-امروز در کاتالونیا همه‌پرسی برای استقلال از اسپانیا برگزار می‌شود. باشگاه اف.ث. بارسلونا از این همه‌پرسی پشتیبانی می‌کند و باعث ناخشنودی دولت مرکزی شده است. سرنوشت این باشگاه در صورت جدایی کاتالونیا چه خواهد شد؟ لیگ برتر فوتبال اسپانیا یا «لالیگا» (پریمرا دیویزیون) بدون تیم فوتبال بارسلونا و بدون دیدارهای حساس این تیم با رقیب همیشگی‌اش رئال مادرید که به «ال‌کلاسیکو» معروف است، چه جایگاهی خواهد داشت؟ آیا ابرستاره‌ای چون لیونل مسی به حاشیه‌ی رویدادهای مهم ورزشی رانده خواهد شد؟

خاویر تباس، رئیس لیگ برتر اسپانیا، به روزنامه «ال‌پایس» گفته است: «اگر این همه‌پرسی موفقیت‌آمیز باشد، باشگاه‌های کاتالونیا دیگر اجازه‌ی بازی در لیگ اسپانیا را نخواهند داشت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تباس می‌گوید: دلیل این امر بسیار ساده است: طبق قوانین، تنها کشور مستقلی که اجازه‌ی شرکت در رقابت‌های ملی اسپانیا را دارد، کشور آندوراست. برای آنکه در صورت جدایی کاتالونیا از اسپانیا، تیم بارسلونا بتواند همچنان در «لالیگا» بماند، پارلمان اسپانیا در مادرید باید یک محمل قانونی فراهم سازد. اما از آنجا که دولت محلی کاتالونیا، همه‌پرسی در این منطقه را به ‌رغم ممنوعیت دادگستری اسپانیا برگزار می‌کند و باشگاه بارسلونا نیز صریحا از جنبش جدایی‌طلبانه پشتیبانی می‌کند، این امر نامحتمل به نظر می‌رسد.

جرارد فیگوراس، وزیر ورزش کاتالونیا اما اوضاع را به گونه‌ای دیگر ارزیابی می‌کند و افکار ماجراجویانه‌ای در سر دارد. به گفته‌ی او در صورت استقلال کاتالونیا، تیم‌های کاتالونیا باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند در لیگ برتر اسپانیا بازی کنند یا در لیگ کشورهای همسایه مانند ایتالیا، فرانسه یا حتی انگلستان.

بنابراین می‌توان گفت، امروز یکشنبه، برای بارسلونا هم روز خاصی است. این تیم که تا کنون ۲۴ بار قهرمان اسپانیا شده، همزمان با برگزاری همه‌پرسی تاریخی در کاتالونیا، باید در ورزشگاه غول‌آسای "نوکمپ" میزبان تیم «لاس‌پالماس» باشد. بارسلونا هم‌اکنون با نتایجی درخشان در صدر جدول «لالیگا» قرار دارد.

خوردی کاردونر، معاون باشگاه بارسلونا تصریح می‌کند: «کاملا آشکار است این یک روز عادی نیست، بلکه روز مهمی در تاریخ ماست؛ اما ما باید خودمان را روی بازی فوتبال متمرکز کنیم». با این همه این بازی می‌تواند یکی از آخرین بازی‌های باشگاه قدیمی بارسلونا در لالیگا باشد که از زمان تأسیس لیگ برتر اسپانیا در سال ۱۹۲۹ به آن تعلق دارد.

در صورت جدایی، باشگاه اف.ث. بارسلونا باید با دو باشگاه دیگر لیگ برتر "اسپانیول بارسلونا" و «اف.ث. ژیرونا» و دو باشگاه دسته دومی «تاراگونا» و «رویس» یک لیگ کاتالونیایی تشکیل دهند. چنین لیگی ارزش چندانی ندارد و فرستنده‌های تلویزیونی دیگر حاضر نخواهند نبودند برای خرید حق پخش، ارقامی را که الان می‌پردازند به باشگاه‌های کاتالونیا بپردازند.

موقعیت «بارسا» در رقابت‌های «چمپینزلیگ» اروپا نیز به خطر می‌افتد، زیرا اتحادیه‌ی فوتبال اروپا «یوفا» نیز به دلیل رویارویی‌هایی که کاتالونیا با دولت اسپانیا ایجاد کرده است، احتمالا کاتالونیا را به رسمیت نمی‌شناسد.

ستاره‌های بارسلونا و از جمله مانند لیونل مسی، که تا کنون پنج بار عنوان بهترین بازیکن جهان را به خود اختصاص داده است، درباره‌ی رفراندوم کاتالونیا چیزی نگفته‌اند؛ اما بزرگ‌ترین نگرانی کنونی متعلق به رقیب اصلی بارسلونا، یعنی رئال مادرید است. زین‌الدین زیدان، مربی این باشگاه می‌گوید: «برای من لیگ اسپانیا بدون بارسلونا اصلا قابل تصور نیست. ال‌کلاسیکو پس از ۲۳۶ دوئل هیجان‌انگیز دیگر به تاریخ می‌پیوندد. آرزو می‌کنم که چنین اتفاقی نیفتد».

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالما با درخشش ستاره‌های ایرانی، سلطنت خود در اروپا را تداوم بخشید

 تیم مایورکا پالما اسپانیا با پیروزی باورنکردنی برابر بارسلونا اسپانیا، برای دومین بار متوالی لیگ قهرمانان اروپا را چنگ زد و از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.

به گزارش ورزش سه، در شبی که مدافع عنوان قهرمانی از فوق ستاره ایرانی‌اش مسلم اولاد قباد بهره می‌برد و حسین طیبی دیگر ملی پوش ایرانی را در اختیار نداشت، در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف بارسلونا رفت و در پایان با نتیجه‌ای باورنکردنی از سد حریف قدرتمند خود گذشت و پس اینترموویستار اسپانیا، به دومین تیمی لقب گرفت که از عنوان قهرمانی خود در اروپا دفاع کرده است.

شاگردان وادیلو که اختلاف‌ را در دقایق پایانی چشمگیر کردند و با نتیجه پنج بر یک پیروز شده بودند، ابتدا با گل آدولفو از آبی اناری‌ها عقب افتادند، اما ثانیه‌های بعد توسط روملو به گل تساوی بخش دست یافتند و در ادامه برتری‌شان را بر صدرنشین لیگا اسپانیا دیکته کردند.

برتری بزرگ پالما برابر بارسلونا در حالی بدست آمد که آن‌ها در کوپادِاسپانیا و لالیگا (لیگا ناسیونال) از رقیب دیرینه شکست خورده بودند، اما در فینال چمپیونزلیگ نشان دادند که متخصص اروپا شده‌اند و بلوگرانا را در هم کوبیدند تا فوق ستاره‌های فوتسال دنیا در تیم بارسلونا شکست سنگینی را متحمل شوند.

مسلم اولاد قباد، مرد سال فوتسال آسیا که در مراحل قبلی تاثیر بسزایی در صعود پالما به فینال اروپا را داشت، در این نبرد به میدان رفت و در نیمه دوم کارت زرد گرفت. اولادقباد با این قهرمانی، برای دومین بار متوالی موفقیت بزرگی را به کلکسیون افتخاراتش اضافه کرد و پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، به توفیق بزرگ دیگری دست یافت تا روزهای رویایی را تجربه کند.

حسین طیبی که فصل گذشته از ستاره‌های لیگ قهرمانان به شمار رفت و در صف بهترین‌های مسابقات جای گرفت، در این فینال به علت مصدومیت قادر به همراهی پالما نبود.

در این دوئل جذاب، لوزانو کاپیتان بارسلونا در دقایق پایانی با کارت قرمز مستقیم داور از زمین مسابقه اخراج شد.

پالمایی‌ها در ۱۵ دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا شکست ناپذیر بوده‌اند تا رکورد بزرگی را از خود برجای بگذارند.

ولاسکو رهبر بارسلونا، اولین سرمربی‌ای است که در 80 بازی فوتسال باشگاهی یوفا حضور داشته. او در حال حاضر رکورد سه عنوان قهرمانی را در اختیار دارد که با اینتر در سال‌های 2017 و 2018 و بارسا در سال 2022 قهرمان شده است. اما در فینال امشب، شکست تلخی را در دوران مربیگری‌اش تجربه کرد.

وادیلو با دومین قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا، بهترین مربی حال حاضر دنیای فوتسال لقب گرفت. اگرچه او و تیمش همچنان از قهرمانی در لالیگا دور مانده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پلی به گذشته - تساوی 2-2 بارسلونا و رئال مادرید در نیوکمپ (لالیگا اسپانیا - 6 می 2018) / فیلم
  • پالما با درخشش ستاره‌های ایرانی، سلطنت خود در اروپا را تداوم بخشید
  • ستاره‌های ایرانی دوباره فاتح لیگ قهرمانان اروپا!
  • انتخاب عجیب برای جانشینی لواندوفسکی: داروین نونیز!
  • سرنوشت‌سازترین لحظه فصل رئال از دید آنچلوتی
  • پنجمین قهرمانی متوالی بارسلونا در لیگ زنان اسپانیا؛ شکست ناپذیران جور تیم مردان را می‌کشند
  • ناکامی بزرگ بلوگرانا؛ بارسلونا فصل را بدون جام به پایان می‌رساند!
  • خلاصه بازی بارسلونا و خیرونا + فیلم
  • بارسا ۴گل خورد و حکم قهرمانی رئال را امضا کرد
  • بارسلونا، حکم قهرمانی رئال را امضا کرد