Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@11:04:05 GMT

مرثيه‌خواني بامداد فلاحتي در سرزمين پدري

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۱۲۳۵۷

مرثيه‌خواني بامداد فلاحتي در سرزمين پدري

خبرگزاري آريا - «بامداد فلاحتي» يکي از چهره‌هاي جوان و مطرح موسيقي ملي ايران است که در ايام محرم در زادگاه و سرزمين پدري‌اش مرثيه‌خواني و مداحي مي‌کند. او که فرزند «سيدحسين فلاحتي» يکي از مداحان باسابقه و بنام يزدي است، هر سال محرم در هيات تکيه شيخداد يزد -شهري که عمق و اصالت مراسم محرم آن زبانزد است- هنرنمايي مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بامداد فلاحتي در زمينه موسيقي اصيل ايراني هم خواننده‌اي نسبتاً پرکار است. فلاحتي با گروه ذوالفنون (به سرپرستي زنده‌ياد جلال ذوالفنون)، گروه دالاهو (به سرپرستي مسعود حبيبي)، گروه تيام (به سرپرستي ‌هادي منتظري)، گروه رباب (به سرپرستي بانو زرين‌پنجه)، گروه نفير (به سرپرستي شاهين شهبازي)، گروه رومي ‌(به سرپرستي پدرام درخشاني)، گروه سپيدار (به سرپرستي ابوسعيد مرضائي)، گروه دل‌انگيز (به سرپرستي فريبرز حميدي)، گروه عصار (به سرپرستي فواد حجازي)، گروه ميراث (آرش قاسمي) و گروه بامداد (گروه خودش) برنامه‌هاي متعددي اجرا کرده و تا به امروز بيش از يکصد و پنجاه اجراي زنده در داخل و خارج کشور از جمله در فستيوال‌هاي موسيقي عرفاني در قونيه ترکيه وهندوستان داشته و بالغ بر سيصد آهنگ (تصنيف، ترانه و آواز و...) اجرا و خلق کرده است.
از فلاحتي تا کنون آلبوم‌هاي باز باران، بي من مرو، هفت شهر عشق، زير باران شقايق، آبروي آب، دلامون گرفته يا علي، مجموعه آفرينش و عشق، بي‌صدف دردانه باش، در اين خانه بگرديم (دي وي دي تصويري خيريه محک)، سيم آخر و رومي‌3 منتشر شده است که يکي دو اثر هم در ژانر موسيقي مذهبي بوده است.
بامداد فلاحتي متولد تير ماه 1361، فارغ‌التحصيل رشته سراميک صنعتي از دانشکده امام علي(ع) ميبد يزد و کارشناس موسيقي از دانشکده هنر (جهاد دانشگاهي) است. او فراگيري آواز را در سن پنج سالگي نزد پدر خود سيد حسين فلاحتي آغاز کرد و براي اولين بار در سن هفت سالگي در يکي از هيات‌هاي بزرگ و بنام شهر جوپار استان کرمان در ايام محرم به نوحه‌خواني پرداخت.
بامداد ساز تنبک را در 9 سالگي از استاد مهدي مثنوي (يکي از شاگردان استاد اسماعيلي) به مدت سه سال فرا گرفت و در 12 سالگي در خدمت اصغر حسيني (يکي از اساتيد پيشکسوت و بزرگ شهر يزد) به فراگيري تئوري موسيقي و نوازندگي سه‌تار مشغول شد. در 17 سالگي دوره سلفژ و صداسازي را به مدت سه سال نزد زنده‌ياد استاد پرويز مشکاتيان گذرانيد و در 21 سالگي به مدت چهار سال به آموزش رديف آوازي استاد طاهرزاده پرداخته و در 22 سالگي همزمان با شرکت در کلاس‌هاي استاد محسن کرامتي، در محضر مبارک زنده‌ياد دکتر حسين عمومي‌ به فراگيري آواز مکتب اصفهان مشغول و از آنجا به طور حرفه‌اي خوانندگي در گروه‌هاي مختلف را آغاز کرد. او در 23 سالگي دوره عالي ساز تمبک را در محضر استاد اسماعيلي و دوره عالي ساز سه‌تار را به مدت يک سال در محضر زنده‌ياد استاد جلال ذوالفنون به پايان رساند و پس از آن به مدت پنج سال به خوانندگي گروه ذوالفنون پرداخت. فلاحتي در 25 سالگي به توصيه استاد دکتر عمومي‌ به مدت پنج سال نزد زنده‌ياد استاد احمد ابراهيمي ‌کسب فيض کرد و در ادامه در دوره‌هاي کوتاه آهنگسازي نزد فريدون شهبازيان و زنده‌ياد همايون خرم، و در زمينه موسيقي محلي نزد بانو سيما بينا شاگردي کرد.
فيلمي‌ که در ادامه مي‌بينيد، بخش‌هايي از نوحه‌خواني بامداد فلاحتي در خانه‌هاي سنتي مهر يزد است و مرد ميانسال با محاسن سفيد که در رديف جلو و در نزديکي بامداد ميکروفون به دست دارد، سيدحسين فلاحتي پدر و اولين استاد او است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۲۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند

به گزارش خبرنگار مهر، علی عباس فلاحتی مطلق ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: به همت هئیت کشتی پهلوانی و همکاری ستاد دیه استان، جشن گلریزان ویژه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در گود زورخانه یاسوج برگزار شد.

وی بیان داشت: پهلوانان و ورزشکاران زورخانه همیشه میراث دار و جلودار دستگیری نیازمندان بوده‌اند.

فلاحتی مطلق تصریح کرد: در این آئین ورزشکاران ورزش باستانی با اقتدا به مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) وارد گود زورخانه شدند و پس از اجرای حرکات باستانی و ادای احترام به منش مولای علی علیه السلام، برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مبالغی جمع آوری کردند.

وی افزود: این آئین با حضور مسئولان در نهادهای زندان‌های استان، ورزش و جوانان، هئیت های همگانی و رزمی، بسیج حقوقدانان و وکلای قوه قضائیه و خیرین و نیکوکاران ورزشی و خانواده‌های ورزشکاران برگزار شد.

کد خبر 6090968

دیگر خبرها

  • بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست
  • جدول پخش سریال‌های شبکه تماشا تغییر کرد
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • ببینید/ بدرقه حاجیان با نوای «چاوشی‌خوانی»