Web Analytics Made Easy - Statcounter

همه پرسی استقلال کاتالونیا در همان دقایق نخست‌ برگزاری با یورش نیروهای امنیتی اسپانیا مواجه شد. پلیس تمام صندوق‌ها را مصادره و صدها نفر از جدایی‌طلبان را سرکوب و دستگیر کرد.

کاتالونیا یک منطقه ثروتمند با جمعیت 7/5 میلیون نفری است که در شمال شرقی اسپانیا واقع است. رهبران محلی این منطقه علیرغم مخالفت دولت مرکزی از مدت‌ها پیش اعلام کرده بودند یکشنبه (9 مهر دیروز) رفراندوم استقلال برگزار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما دیروز  رأس ساعت 9 صبح و همزمان با باز شدن حوزه‌های رای‌گیری در کاتالونیا، پلیس اسپانیا وارد مراکز رای‌گیری شد و روند رای‌گیری در همه‌پرسی استقلال این منطقه را مختل کرد. وزارت کشور اسپانیا اعلام کرده بود نیروهای پلیس و ضدشورش موظف به مصادره صندوق‌ها و برگه‌های رأی هستند.
تصاویر منتشر شده از حوزه‌های رای‌گیری نشان می‌دهد نیروهای ضد شورش و پلیس در مراکز رای‌گیری به شدت با جدایی طلبان درگیر شده‌اند و در مراکزی هم با زور وارد ساختمان‌های درنظر گرفته شده برای همه‌پرسی شده‌اند و صندوق‌های رای و دیگر تجهیزات را مصادره کرده‌اند.در برخی از مناطق بارسلون هم پلیس برای متفرق کردن جمعیت خشمگینی که به منظور شرکت در همه‌پرسی در مقابل مراکز اخذ رای تجمع کرده بودند، گلوله پلاستیکی شلیک کرده است.
۴۶۰ زخمی
مسئولان محلی در کاتالونیا می‌گویند در ناآرامی‌های دیروز ۴۶۰ تن زخمی شده‌اند که حال برخی از آنها مساعد نیست. تصاویری از تعدادی از شهروندان منتشر شده که سر و صورتشان خونی است.با این حال مدافعان جدایی منطقه کاتالونیا از اسپانیا در برخی مراکز که از شنبه شب در اطراف آن تجمع کرده بودند، توانستند آرای خود را به صندوق بیندازند. البته به دلیل تعداد کم مراکز باقی مانده برای اخذ رای و نیز ممانعت گسترده پلیس از روند رای‌گیری، پیش‌بینی می‌شود روند همه‌پرسی با آنچه که برگزار کنندگان آن انتظار داشتند بسیار فاصله داشته باشد.
پیش‌تر مقامات دولت منطقه‌ای کاتالونیا گفته بودند با وجود توقیف بیش از ۹ میلیون برگه رأی و بازداشت تعدادی از سازمان‌دهندگان همه‌پرسی، امیدوارند تعداد زیادی از رأی دهندگان بتوانند رأی خود را به صندوق بیندازند.نیروهای امنیتی و پلیس اسپانیا از شنبه شب در خیابان‌ها و مراکز حساس منطقه کاتالونیا مستقر شده بودند و در مقابل هزاران تن از طرفداران جدایی از اسپانیا شب را در خیابان‌ها ماندند. دولت اسپانیا تا شنبه از 2300 مرکزی که برای رای‌گیری در همه‌پرسی توسط دولت محلی کاتالونیا در نظر گرفته شده بود، 1300 مرکز را تعطیل کرده بود و از ساعت 9 دیروز نیز به برخی دیگر از مراکز به ویژه در بارسلون، مرکز این منطقه که هواداران جدایی در مقابل آنها تجمع کرده‌اند، یورش برد.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام

فرمانده انتظامی ایلام ، با اشاره به اینکه بیش از ۱۴هزار و ۷۴۷ پرونده قضائی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح استان ارجاع شده است،گفت:بیش از ۷۸ درصد از پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس ایلام منجر به مصالحه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سردار جمال سلمانی اظهار داشت:مراکز مشاوره پلیس در عرصه کاهش آسیب‌ها و جرائم اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های موثری برداشته و قطعا با پای کار آمدن سازمان های حمایتی و دخیل در حوزه آسیب های اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی می توان به صورت گسترده و علمی در حوزه شناسایی و مقابله با آسیب های اجتماعی ورود کرد.

وی اضافه کرد: با همت و پشتکار مشاوران ومددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تعداد11 هزار و 289 پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه 78 درصد از پرونده های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است،اظهار کرد: ایجاد مراکز مشاوره پلیس در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس راه اندازی شده اند.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد:هر قدر بتوان با رویکرد فرهنگی و آموزشی مسائل و معضلات اجتماعی راحل و فصل کرد به همان میزان بار انتظامی در جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش تسنیم، همشهریان عزیز می توانند با شماره گیری شماره 096580 ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره مند شوند.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • فیلم/ سرکوب تحصن حمایت از فلسطین در دانشگاه ورجینیا
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • به دانشجویان خیانت شد/ اعتراضات صلح‌آمیز را با باتوم سرکوب کردند
  • سرکوب گسترده حامیان فلسطین در فرانسه
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است