Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مرتضی میرکو روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به نیازمندی های روز جامعه، موضوع وقف به واقفان ارایه می شود تا وقف به عنوان امری دینی رفع کننده مشکلات و نیازهای اجتماعی باشد، تلاش اوقاف در حال حاضر، هدایت موقوفات جدید مردم این شهرستان به منظور رفع نیازهای روز جامعه و مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میرکو با اشاره به ثبت چهار موقوفه جدید در نیمه نخست سال 96، گفت: در نیمه نخست امسال چهار موقوفه جدید با نیت عزای سیدالشهدا و نیت قرآنی به ثبت رسیده در حالی که در سال گذشته تعداد موقوفات به ثبت رسیده این شهرستان 11 مورد بود.
وی با اشاره به ثبت یکهزار و ٨9 موقوفه در شهرستان دامغان، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) در روایات متعددی، مؤمنان را به گرایش به سمت انجام وقف توصیه کرده و تأکیدات زیادی در این راستا داشته‌اند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دامغان به ویژه برنامه های ماه محرم اشاره کرد و گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم، برنامه بصیرت عاشورایی با اعزام مبلغانی در امامزادگان جعفر و محمد و حسینیه اعظم حضرت ابوالفضل (ع) برگزار می شود که برنامه شاخص این مبلغان، برپایی خیمه های بصیرت افزایی در زمینه مشاوره وقف های جدید، مشاوره خانواده و محرم و عزای سیدالشهدا است.
وی تصریح کرد: بیش از 400 مسجد و حسینیه و 38 امامزاده و بقاع متبرکه در دامغان وجود دارد که برای میزبانی از عزاداران آماده شده‌است و تعداد 250 عضو هیئت امنای این اماکن برنامه عزاداری را مدیریت می کنند.
میرکو اضافه کرد: با آغاز ماه محرم در دامغان، برنامه هایی از جمله برافراشته شدن پرچم ابا عبدالله در روز سوم ماه محرم در جوار آستان مقدس امامزادگان جعفر و محمد دامغان، برگزاری همایش هیئت امناهای بقاع متبرکه و هیئت های مذهبی و برنامه بصیرت عاشورایی از جمله برنامه های این ماه است.
وی، موضوع وقف را از موضوعات مهم کشور دانست و گفت: وقف در شهرستان دامغان در زمینه روضه خوانی و برپایی مراسمات مذهبی ماه محرم و رمضان به حد کافی وجود دارد و مردم نیک‌اندیش و خیرخواه دامغان باید به سمت وقف برای رفع نیازهای روز جامعه حرکت کنند.
میرکو اضافه کرد: تشکیل محافل انس با قرآن باهدف تربیت حافظان قرآن کریم و تشویق نوجوانان به قرآن، تحصیل دانش آموزان بی سرپرست و بدسرپرست، آزادی زندانیان غیرعمد، تهیه دارو برای بیماران مستمند از جمله نیازهای امورز جامعه است که باید بیشتر مورد توجه واقفان باشد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دامغان تصریح کرد: در تابستان امسال 1٨0 خواهر و برادر در رده سنی نوجوانان و جوانان در برنامه نشاط معنوی شرکت کردند که مشاوره ازدواج، تحصیل، خانواده، وقف ، کلاس های حفظ و قرائت قرآن با حضور 2 روحانی از شهر قم در این شهرستان برگزار شد.
شهرستان دامغان دارای یک هزار و ٨9 موقوفه است، این شهرستان 3٨ امامزاده دارد که از این تعداد 6 امامزاده شهری و مابقی در روستاهای شهرستان است.
9856/6103 خبرنگار: میثم اسماعیلی ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد

مهدی اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به عملکرد‌های بسیار خوب در مستندسازی و صدور اسناد کاداستری موقوفات در یزد اظهار داشت: با تداوم همکاری‌های ادارات ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه، در حال گره‌گشایی از مشکلات ثبتی موقوفات استان یزد هستیم.

وی افزود: البته با توجه به اینکه موقوفات همواره مورد تجاوز زمین خواران قرار دارد، تلاش می‌کنیم ضمن حفظ و محافظت از این سنت حسنه، علاوه بر رضایت خداوند و واقفین، در افزایش ارزش افزوده این اراضی و املاک در نتیجه هویت بخشی و صدور اسناد آنها جدی‌تر عمل کنیم.

به گفته اقبال، در فروردین ماه و هفته اول اردیبهشت امسال بیش از ۳۰۰ فقره سند موقوفات در استان صادر شده است.

عضو شورای قضایی استان یزد با اشاره به وجود ۲۴ هزار و ۵۰۰ موقوفه بدون سند داریم، افزود: حل مشکل این موقوفات، نیازمند یک کار جهادی فارغ از وظایف تکلیفی سازمانی است که سعی می‌کنیم با تدوین برنامه‌های تکلیفی سالانه، از وظایف خود جلوتر حرکت کنیم.

اقبال تأکید کرد: باید تلاش کنیم با اقدامات جهادی و انقلابی در راستای صدور اسناد موقوفات به صورت ویژه گام برداریم که در این خصوص فعالیت‌های قابل تقدیری در واحد‌های ثبتی در خصوص مستندسازی و صدور برخی اماکن خاص و مهم مذهبی و موقوفات شاخص انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • فرمانده جدید سپاه دامغان معرفی شد
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند