Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، برگزاری همه‌پرسی استقلال در کاتالونیا به خشونت کشیده شد و نیروهای پلیس اسپانیا برای جلوگیری از برگزاری این همه‌پرسی که دولت مادرید آن را غیرقانونی اعلام کرده است، به خشونت متوسل شدند.

ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا در یک سخنرانی تلویزیونی درباره این همه‌پرسی گفت: در حال حاضر می‌توانم به صراحت چیزی را که همگی می‌دانید و شاهد بوده‌اید، به شما بگویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز ما رفراندومی برای خودمختاری در کاتالونیا نداشتیم. آنچه رخ داد، تلاشی برای بر هم زدن نظم و آرامش کشور بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز همه اسپانیایی‌ها ملاحظه کردند که حکمرانی قانون در کشور ما به قوت خود باقی است و افرادی را که می‌خواهند از قانون بگریزند، محدود می‌کند.

نخست‌وزیر اسپانیا به تقدیر از نیروهای پلیس کشورش به خاطر واکنش مقتدرانه به برگزاری همه‌پرسی پرداخت.

براساس آخرین گزارش‌ها، در جریان درگیری‌ها میان رأی‌دهندگان کاتالونیایی و نیروهای امنیتی اسپانیایی بیش از ۸۴۰ تن زخمی شده‌اند.

نخست‌وزیر اسپانیا با بیان این که اکثر کاتالان‌ها ضمن پایبندی به قانون، در این همه‌پرسی شرکت نکردند، خاطرنشان کرد: ما شاهد رفتارها و عقایدی بوده‌ایم که هیچ ارتباطی به دموکراسی ندارد و نباید تکرار شود.

راخوی اظهار کرد: می‌خواهم تأکید کنم افرادی که مسئول رخدادهای امروز بودند، مسئول تعرض به قانون هستند.

وی تأکید کرد که باب مذاکره در چارچوب قانون باز است و دولت مادرید برای انجام گفت‌وگو آمادگی دارد.

نخست وزیر اسپانیا گفت که کاتالان‌ها برای شرکت در این رأی‌گیری غیرقانونی فریب خورده‌اند. او همچنین برگزاری این همه‌پرسی را «تمسخر دموکراسی» توصیف کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان ادعای مذکور گفت، سیاستش نشان می‌دهد که تشکیلات خودگردان فلسطین راه حل نوار غزه نیست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد، جنبش مقاومت فلسطین «حماس» باقی نخواهد ماند زیرا این رژیم آن را «نابود» خواهد کرد!

به نقل از سایت خبری النشره، ارتش رژیم صهیونیستی نیز در همین حال از کشته شدن دو تن از نظامیان خود خبر داد که یکی از آنها فرمانده تانک بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در شصت و سومین روز از حمله خود به نوار غزه، بمباران مناطق مسکونی را تشدید کرده و قتل عام جدیدی در رفح، خان‌یونس، شهر غزه و جبالیا مرتکب شده است.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است
  • طرح ملی سواد آبی در یزد سه ساله شد
  • معنی جالب جنگ زرگری + فیلم
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!
  • سجادیه بر سکوی نخست جوانان ایستاد
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه