Web Analytics Made Easy - Statcounter

اینجا بازار هفتگی نیست، اینجا دارالرحمه شیراز است، جایی که باید مأمنی باشد برای طلب آرامش و مغفرت برای درگذشتگان و قرائت فاتحه اما تبدیل به بازار مکارهای شده که ازدحام زیادی را اطراف دستفروشان عرضه کننده این اقلام ایجاد کرده و زمینه ساز سد معبر خودروهای عبوری و سردرگمی مردم شده است. ایجاد مزاحمت و سرقت از دیگر مشکلاتی است که بساط دستفروشان دارالرحمه شیراز به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاهده فعالیت گسترده دستفروشان در دارالرحمه شیراز در نظر مردم به امری عادی تبدیل شده اما این سوال به ذهن خطور می کند که آیا مشاهده این صحنه ها آن هم در آرامستان شیراز در دیدگاه مسئولین شهر نیز به صورت امری عادی درآمده که هیچ واکنشی را از سوی آنان برای برخورد با این دستفروشان به دنبال نداشته است!
در همین رابطه، مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری شیراز در گفت و گو با خبرنگار «خبرجنوب» با بیان اینکه طبق بند 13 ماده 55 قانون شهرداری ها، وظیفه سازمان آرامستانهای شهرداری شیراز، حمل جنازه و تدفین اموات است، گفت: براساس تبصره یک ماده 55، کنترل تخلفات شهری به عهده واحد سد معبر شهرداری شیراز است و باید با فعالیت دستفروشان دارالرحمه شیراز برخورد جدی شود.
علیرضا چراغی بیان داشت: با هماهنگی مدیریت دارالرحمه و هیات امنای آن، برای واگذاری غرفههای عرضه و فروش گل و خوراکیهای ویژه مراسم عزاداری و ترحیم همچون رنگینک، خرما، حلوا و... در آرامستان دارالرحمه شیراز جلساتی با سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی داشتیم تا این غرفهها در قالب مزایده به متقاضیان واگذار شود و این اقدام مانع فعالیت غیرقانونی افراد سودجو و پاکسازی دارالرحمه از مشاغل غیرمرتبط شود.
مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری شیراز افزود: همچنین در این رابطه جلساتی با مدیرکل تخلفات شهری شهرداری شیراز داشتیم تا پنجشنبه و جمعه هر هفته با مشارکت شهرداری مناطق شیراز از آرامستانها به ویژه دارالرحمه شیراز بازدید شود و دستفروشان این نقطه از شهر جمعآوری گردند البته تا مدتی این برنامه نیز اجرا و ساماندهی شد اما هنوز این مشکل حل نشده و باز هم باید پیگیر این مسئله باشیم و مانع فعالیت غیرقانونی آنها شویم.
چراغی با تاکید بر اینکه همه آرامستانهای شیراز به صورت هیات امنایی اداره میشود و وظیفه ذاتی هیات امنای آرامستان های شیراز، نظارت بر امور مربوط به این اماکن است، گفت: در صورتی که هیات امنای این آرامستانها اعلام کنند که توان نظارت بر امور آرامستانها از قبیل فضای سبز، سد معبر، مسایل اجرایی و خدمات شهری آرامستانها را ندارند و از شهرداری شیراز تقاضای همکاری در این موارد داشته باشند، سازمان های مرتبط با شهرداری شیراز مجوز دخالت در این قبیل امور آرامستان ها را پیدا می کنند.
وی با بیان اینکه سازمان آرامستانهای شهرداری شیراز واحدی تحت عنوان «اجرایی» ندارد، اظهار داشت: وظیفه مدیریت کنترل و رفع تخلفات شهری است که با فعالیت دستفروشان دارالرحمه شیراز برخورد کند و در این خصوص وظیفه قانونی برای سازمان آرامستانهای شهرداری شیراز تعریف نشده است.
در همین رابطه مدیر آرامستان دارالرحمه شیراز با بیان اینکه مردم باید بدانند دارالرحمه شیراز محلی برای قرائت فاتحه و طلب مغفرت برای درگذشتگان است، نه مکانی برای خرید اقلام و لوازم خانگی، گفت: تا زمانی که تقاضا برای خرید وجود داشته باشد، دستفروشان دارالرحمه به کار خود ادامه میدهند و به عرضه این اقلام می پردازند که باید در این رابطه فرهنگ سازی شود.
علی انصاری افزود: اگر قرار است در دارالرحمه چیزی برای فروش عرضه شود باید بساط عرضه کتاب های مذهبی گسترده باشد نه لحاف و پتو و لوازم خانگی که در این رابطه مسئولان مرتبط باید در کنار هم در زمینه حل و فصل معضلات آرامستان دارالرحمه شیراز به ویژه مسئول فعالیت دستفروشان در این نقطه خاص ورود جدی کنند.
وی اضافه کرد: با این مسئله نمیتوان برخورد قهری کرد، باید با نرمش موضوع را پیگیری نمود چرا که برخی از این دستفروشان با مظلوم نمایی و گرفتن فیلم و عکس و حتی برخورد فیزیکی و استفاده از سلاح سرد، سعی دارند مسئله را طور دیگری نشان دهند که در محیط دارالرحمه باعث ایجاد تنش میشود و صورت بدی پیدا می کند. در حال حاضر نیز با وجود شبکه های مجازی و استفاده نادرست از این ابزار برای پیشبرد مقاصد شوم دشمنان، این مسئله می تواند به دستاویزی برای افراد سودجو تبدیل شود که ما به دنبال آنیم با حفظ آرامش منطقه، این موضوع با حمایت تمامی مسئولان شهر در چارچوب قانونی حل و فصل شود.
در ادامه رئیس اداره تخلفات شهری شهرداری شیراز نیز با اشاره به اینکه پدیده دستفروشی وابسته به متغیرهای اقتصادی همچون نبود اشتغال و بیکاری، خشکسالی و مهاجرت است، گفت: استان فارس طی سالهای گذشته به خاطر خشکسالی، آسیب های جدی دیده که از جمله آنها، مهاجرت و بیکاری و ایجاد اشتغال کاذب است و شاهد افزایش نرخ رشد بیکاری طی سال های اخیر بوده ایم.
شهرام سبزیان فرد افزود: روی آوردن جمعیت بیکار به مشاغل کاذب یکی از مشکلات جامعه امروزی است که دستفروشی در شب و روز در اماکن مختلف شهر و حتی اماکن خاص همچون آرامستان دارالرحمه شیراز، پیامد آن است.
وی با بیان اینکه شهرداری شیراز شناسایی این موارد تخلف را در دستور کار دارد، اظهار داشت: جمع آوری این دستفروشان و پاکسازی مناطق مختلف در دوره های مختلف مورد توجه شهرداری بوده است.
سبزیان فرد بیان داشت: طبق تبصره یک ماده 55 قانون شهرداری ها، وظیفه شهرداری شیراز، رفع سد معبر از معابر عمومی است و محدوده دارالرحمه به دلیل موقوفه بودن شامل این قانون نمی شود و تاکنون نیز درخواست مکتوبی از سوی موقوفه به ما برای ورود به موضوع و برخورد با دستفروشان داده نشده است! چرا که ورود به محدوده دارالرحمه که بخشی از آن موقوفه است از نظر ما نیاز به اجازه متولی موقوفه دارد.
در همین رابطه معاون اجرایی شهرداری منطقه 5 شیراز نیز با اشاره به اینکه آرامستان دارالرحمه شیراز به صورت هیات امنایی اداره میشود و این مکان دارای یگانهای انتظامی است، گفت: طبق قانون، ما اجازه دخالت در امور محدوده داخلی دارالرحمه را نداریم مگر اینکه درخواست هیات امنا، ورود شهرداری به این موضوع باشد.
نورالدین استوار با بیان اینکه بر خیابانهای اطراف آرامستان دارالرحمه شیراز کنترل میکنیم تا سد معبری برای مردم ایجاد نشود، افزود: تعداد پرسنل اجرایی شهرداری منطقه 5 شیراز محدود است به نحوی که تعداد نیروی انسانی ما به حدی نیست که بتواند منطقه اطراف دارالرحمه شیراز را به طور کامل پوشش دهد. در ادامه مسئول انتظامات دارالرحمه شیراز درخصوص فعالیت دستفروشان این آرامستان با اشاره به اینکه هویت و اطلاعات گلفروشان دارالرحمه شیراز در اختیار ماست، گفت: اگرچه امکان کنترل این تخلفات را داریم اما امکانات ما نسبت به وسعت منطقه محدود است و از توان ما خارج است.
علمدار سی سختی با اشاره به اینکه پرسنل ما در قالب سه شیفت کاری 4 نفره فعالند و این آرامستان با دارا بودن 4 درب، شرایط را برای برخورد با متخلفان سخت میکند، گفت: تخلفاتی همچون سرقت، اخاذی، موارد منکراتی و فعالیت دستفروشان در این آرامستان دیده میشود.

۴۶

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۳۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک زندگی اسلامی عاملی برای پیروزی بر جنگ ترکیبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز جمعه گفت: کشور ما مبدا حرکت دینی است و به همین دلیل دشمن از همان ابتدای انقلاب، جنگ ترکیبی را علیه ما ترتیب داد و این جنگ هنوز هم ادامه دارد.
آیت الله دژکام تصریح کرد: همانطور که در حوزه نظامی با نوآوری به جایگاه بالایی دست پیدا کرده ایم باید برای پیروزی در جنگ فرهنگی و اقتصادی هم به موازات جنگ نظامی حرکت کنیم و با تقویت سبک زندگی اسلامی بر جنگ ترکیبی دشمن غالب شویم.
امام جمعه شیراز به ۱۵ اردیبهشت روز شیراز هم اشاره کرد و گفت شیراز اولین شهری بود که یک روز را به نام خودش ثبت کرد و این نشان دهنده پیشگامی شهرداری و شورای اسلامی شیراز است.
امام جمعه شیراز از تلاش‌های شهرداری و شورای شهرشیراز برای محرومیت زدایی در نقاط مختلف قدردانی و ابراز امیدواری کرد همه محله‌های شیراز هم به لحاظ سلامت شهری و هم محیط زیستی ساماندهی شود تا همه شهروندان به امکانات دسترسی داشته باشند.
آیت الله دژکام همچنین از مسئولان شهرداری خواست خط مترو حرم مطهر را طراحی و اجرا کنند تا مسیر دسترسی زائران به حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام تسهیل شود
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه خداوند در قرآن درباره دوری از شراب و قمار تاکید زیادی کرده گفت: مبلغان دینی و مدیران رده‌های مختلف کشور وظیفه دارند با این مسائل رودررو شوند و برخورد کنند چرا که قانون مجازات اسلامی مصوبه سال ۱۳۹۲ تکلیف را در این زمینه روشن کرده است.

دیگر خبرها

  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • سبک زندگی اسلامی عاملی برای پیروزی بر جنگ ترکیبی
  • واگذاری سرویس مدارس شیراز به شهرداری