Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@19:03:12 GMT

بازهم تأخیر در پالایشگاه ستاره خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۱۳۴۲۷

شنیده ها حاکی است که شمارش معکوس برای تولید ۱۲ میلیون لیتری بنزین در فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس آغاز شده اما تحقق این امر پس از تأخیرهای بسیار، مشروط به تکمیل واحدهای آیزومریزاسیون و آیزوماکس است.

خبرگزاری تسنیم: شنیده ها حاکی است که شمارش معکوس برای تولید ۱۲ میلیون لیتری بنزین در فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس آغاز شده اما تحقق این امر پس از تأخیرهای بسیار، مشروط به تکمیل واحدهای آیزومریزاسیون و آیزوماکس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس پس از گذشت ۱۱ سال از زمان آغاز عملیات اجرایی، در حالی که هنوز کامل نبود با عنوان "آغاز تولید مستمر بنزین" در اردیبهشت ماه سال جاری توسط رئیس جمهوری و وزیر نفت افتتاح شد.

با گذشت بیش از ۵ ماه هنوز ظرفیت تولید بنزین در فاز نخست به ظرفیت کامل یعنی ۱۲ میلیون لیتر در روز نرسیده است، اما خبر‌هایی حاکی از رسیدن به این ظرفیت در آینده‌ای نزدیک از زبان مدیران و سهامداران این پالایشگاه اعلام شده است.

یکی از مهمترین بخش‌های فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس واحد آیزومریزاسیون است که به گفته «مرتضی امامی» مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس قرار بود این واحد تا پایان مردادماه به بهره برداری برسد که این مهم با وجود به پایان رسیدن شهریورماه و گذشت بیش از یک هفته از مهر، هنوز محقق نشده است.

امامی در خبری که اول شهریورماه سال جاری در وبسایت رسمی شرکت نفت ستاره خلیج فارس منتشر شده بود، در این خصوص گفت: "خروجی واحد سی سی آر (CCR) روزانه با فرض تولید، ریفرمیت و لایت نفتا ۶ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یور ۴ و ۵ است که با وارد مدار شدن واحد ۱۸ "آیزومریزاسیون" تا پایان مردادماه امسال و دریافت کامل میعانات گازی "۱۲۰ هزار بشکه" به ظرفیت تولید ۱۲ میلیون لیتر بنزین در روز دست خواهیم یافت. "

«عباس کاظمی» مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز در روز‌های اخیر در خصوص تولید بنزین یورو ۴ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس با بیان اینکه فرآیند‌های مکانیکی و مقدماتی این پالایشگاه نهایی شده، گفت: "واحد آیزوماکس پالایشگاه هنوز راه نیافتاده است و به محض راه اندازی این واحد بنزین یورو ۴ به بازار خواهد آمد و مشکلی در خصوص تزریق خوراک نداریم. "

پیش از این معاون وزیر نفت از افزایش تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس از ۷ میلیون لیتر در مردادماه به ۱۱ میلیون لیتر در شهریورماه خبر داده بود که این مهم نیز محقق نشد.

شنیده‌ها حاکی است که شمارش معکوس برای رسیدن تولید ۸ تا ۱۰ میلیون لیتری بنزین در شهریورماه به تولید ۱۲ میلیون لیتری بنزین در فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس آغاز شده، اما تحقق این امر پس از تأخیر‌های بسیار، مشروط به تکمیل واحد‌های آیزومریزاسیون و آیزوماکس است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) ظریف و مسجدجامعی در نشست ژئوپلیتیک خلیج فارس

(تصاویر) ظریف و مسجدجامعی در نشست ژئوپلیتیک خلیج فارس

دیگر خبرها

  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • داستان نامگذاری خلیج فارس + فیلم
  • فیلم| رونمایی از ۴۰۰هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • (تصاویر) ظریف و مسجدجامعی در نشست ژئوپلیتیک خلیج فارس
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • ورود بیش از ۵۰ درصد متانولی‌ها به حوزه بنزین