Web Analytics Made Easy - Statcounter

به اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، تعریف کانون‌های جدید بحران در منطقه که پس از پدیده تروریستی- تکفیری بتواند افکار عمومی جهان اسلام را به خود مشغول کند، در دستور کار رژیم صهیونیستی و حامیان آن قرار گرفته است.

«احمدرضا روح‌الله زاد»، کارشناس مسائل غرب آسیا و دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تحت­ الشعاع قرار دادن مسئله فلسطین به دنبال حمایت رژیم صهیونیستی از استقلال اقلیم کردستان عراق، با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال تعریف کانون‌های جدید بحران در منطقه است، بیان داشت: محور مقاومت در نبرد با گروه­‌های تروریستی و تکفیری نشان داده که ظرفیت بالایی دارد و می‌تواند برای حمایت از ملت فلسطین اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به اقدامات جدید رژیم صهیونیستی و آمریکا در جهان اسلام گفت: تعریف کانون‌های جدید بحران در منطقه که پس از پدیده تروریستی- تکفیری بتواند افکار عمومی جهان اسلام را به خود مشغول کند، در دستور کار رژیم صهیونیستی و حامیان آن قرار گرفته است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر نمونه­‌ای از برنامه­ غربی­‌ها در جهان اسلام اشاره داشت: توجه یکباره کشورهای غربی و سازمان‌های بین‌المللی نسبت به مسلمانان میانمار بعد از سکوت آن­ها در قبال جنایت علیه مسلمانان این کشور از جمله این موارد است.

وی با بیان سلسله تحولات اخیر در افغانستان نیز مطرح کرد: انتقال نیروهای جدید آمریکایی به افغانستان، فعال‌ سازی نیروهای داعش در این کشور و سلسله انفجارهای ماه اخیر در چارچوب برنامه­‌های آمریکا قابل ارزیابی است. اقلیم کردستان عراق یکی دیگر از این کانون‌ها است.

دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین با اشاره به پیامدهای استقلال اقلیم کردستان عراق تأکید داشت: اگر کردستان عراق جدا شود، هزینه‌های سنگینی بر کشورهای محور مقاومت تحمیل خواهد کرد. کشورهای ایران، سوریه و ترکیه از جامعه کردی برخوردارند.

وی با توجه به تأثیر استقلال اقلیم کردستان عراق بر مسئله فلسطین گفت: شکل‌گیری کشور کردستان به دنبال برگزاری همه­ پرسی در اقلیم کردستان عراق می‌تواند هزینه‌های امنیتی سه کشور مذکور را افزایش دهد و اولویت مسئله فلسطین را تحت‌الشعاع قرار دهد.

انتهای پیام/

R1396/P36439/S8,90,95/CT3

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۴۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی

به گزارش قدس آنلاین، «یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در پیامی توئیتری با انتشار تصویری از میزان افزایش قیمت کالاهای اساسی در سرزمین های اشغالی، به کابینه حاکم اعتراض کرد.

وی نوشت: قیمت ها در حال افزایش و طبقه متوسط در حال نابودی است، کابینه هزینه های زیادی را به ما تحمیل می کند و اگر نرود، افزایش قیمت ها ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ بحران اقتصادی رژیم صهیونیستی به مهاجرت معکوس صهیونیست ها از سرزمین های اشغالی دامن زده است. صهیونیست ها که با وعده زندگی بهتر، از کشورهای دیگر به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند، به دروغ بودن وعده های تل آویو پی بردند.

اگرچه آمریکا و بسیاری از پایتخت های غربی تلاش دارند تا با دادن وام و کمک های مالی بلاعوض جلوی فروپاشی اقتصاد رژیم صهیونیستی را بگیرند، اما از بین رفتن محصولات کشاورزی و تعطیلی صنایع، کاهش درآمدهای حوزه گردشگری و نبود نیروی کار که اغلب مهاجران فلسطینی یا مهاجرانی از دیگر کشورها بودند، به بحران اقتصادی این رژیم دامن زده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود