Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

مدتی است که اینستاگرام به‌عنوان یک بستر آنلاین محبوب برای پیدا کردن و دیدن تصاویر و ویدئوها از جاذبه‌ها در سراسر دنیا شناخته شده است.

اینستاگرام به‌صورت طبیعی بهترین بستر برای محتواهای مربوط به سفر و گردشگری است. اما در این میان استوری اینستاگرام یک فرصت و یک بستر مناسب برای فعالیت است که باید به دقت به محتوای ارائه‌شده در آن دقت کرد تا بتوان در آن موفق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به پنج نکته مهم در مورد استوری‌های اینستاگرام و محتوا و نحوه فعالیت در آن که در موفقیت در این فضا مهم هستند، اشاره می‌کنیم.

5 نکته درباره محتوای استوری اینستاگرام صفحات گردشگریکلیک و کشیدن برای جابجایی

واکنش‌پذیر باشید

استوری اینستاگرام در مورد «بودن در لحظه» است و این نکته‌ای است که آن را از بقیه سرویس‌ها به نوعی جدا می‌سازد. گاهی اوقات شما قادر هستید برنامه‌ریزی کنید که آن لحظه خاصی که در حال ارائه آن هستید، از چه چیزهایی ساخته شده است. آن لحظه خاص می‌تواند یک رویداد، یک فستیوال یا حتی یک مهمانی باشد. اما نکته مهم این است که بسیاری اوقات موضوعی که در پی به اشتراک گذاشتن آن هستید یک موضوع خود به خود است؛ به این معنا که شما در شکل گرفتن آن دستی ندارید، مانند یک صحنه دل‌انگیز غروب خورشید یا مشاهده یک دسته از حیوانات. برای چنین صحنه‌های ناگهانی آماده و مطمئن باشید که توانایی و آمادگی تصویربرداری از یک چنین صحنه‌ای را در خود ایجاد کرده‌اید. این آمادگی هم به لحاظ آماده بودن گوشی شما و هم از نظر دید مناسب شما نسبت به موضوع باید وجود داشته باشد.

دنبال‌کنندگان خود را در پشت صحنه قرار دهید

معمولا باید بیش از یک صحنه وجود داشته باشد که به دنبال نشان دادن آن در استوری اینستاگرام باشید؛ به این معنا که یک صحنه نیست که شما می‌خواهید آن را نمایش دهید، بلکه مجموعه‌ای از صحنه‌ها و تصاویر در کنار هم هستند. بنابراین به این نکته دقت زیادی داشته باشید که ارائه چندین تصویر پشت هم از رویداد یا صحنه‌ای که در حال مشاهده آن هستید، برای همراه کردن مخاطب بسیار مفید خواهد بود. هرگز یک رویداد یا صحنه را با یک تصویر نشان ندهید، بلکه روند آن را برای مخاطب خود به نمایش بگذارید.

یاد دهید و آگاه کنید

این نکته بیشتر در مورد مقاصد گردشگری کارآیی دارد. در جایی که مجموعه‌ای از برنامه‌های تنظیم‌شده، تورها، بناهای تاریخی و تصاویر و چهره‌های مشهور دارید، از استوری اینستاگرام استفاده کنید تا تمام دارایی‌های خود را به خوبی نشان دهید. شما می‌توانید بیش از یک تصویر یا ویدئو را در یک بار انتشار و در یک ردیف نمایش دهید تا بتوانید تاثیر عمیق‌تر و گسترده‌تری روی مخاطبان خود بگذارید. بنابراین از این پتانسیل استفاده کنید تا بتوانید پتانسیل‌های منحصربه‌فرد مقصد گردشگری مورد نظر خود را به بهترین وجه ممکن معرفی کنید، توضیح دهید و به نمایش بگذارید.

انگیزه بدهید

سفر در قلب بسیاری از مردم جایگاه ویژه‌ای دارد اما آنها تنها به مرور صفحات اجتماعی برای دیدن تصاویر زیبا و جذاب بسنده می‌کنند. به عنوان یک مقصد گردشگری این موضوع را بپذیرید و از آن برای مزایای خود استفاده کنید. در مورد تجربیات و بینش‌هایی که افراد از سراسر دنیا با سفر کردن به مقصد گردشگری شما به دست می‌آورند، آگاهی لازم را کسب کنید و آن را در استوری‌های اینستاگرام جلوه دهید و به مخاطبان خود به صورت یک تجربه منحصربه‌فرد منتقل کنید؛ در ساعت‌های متفاوت روز و شب و روزهای مختلف سال، در طول رویدادها و فستیوال‌های جذاب که از طرف مردم انجام می‌شود. نمادها و سمبل‌های معروفی را برای مقصد گردشگری خود بسازید تا بتوانید مردم را به آمدن و برگشتن دوباره به مقصد مورد نظر خود جذب کنید.

باهوش باشید

برای اینکه چشم‌های بیشتری استوری‌های اینستاگرام شما را مشاهده کنند، از توابع بازاریابی بیشتری استفاده کنید؛ چه این بازاریابی به شکل دریافت پیشنهادها و انتقادها روی استوری شما باشد، چه میزبانی از یک چهره مشهور در مقصد گردشگری مورد نظرتان باشد و چه نشان دادن کسب و کارها یا افراد و مردمی‌که مقصد گردشگری شما را جذاب‌تر می‌کنند. از تاکتیک‌های هوشمندانه استفاده کنید تا بتوانید توجه بیشتری را از افراد بیشتری به خود جلب کنید.

سخن آخر

از مزایای استوری اینستاگرام استفاده و ویژگی‌هایی را به استوری خود اضافه کنید؛ مانند دما و مکان. با اضافه کردن اطلاعات بیشتر سعی کنید محتوای منتقل‌شده به مخاطب را غنی‌تر کنید. استوری اینستاگرام را به عنوان قلب فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار دهید تا همیشه بالای نگاه مخاطب در صفحه اینستاگرام باشید. این گونه است که مخاطب در دور بعدی سفر هنگام تصمیم‌گیری در مورد مقصد سفرش، شما را به خاطر می‌آورد.

مهدی نوابی- عضو جامعه گردشگری الکترونیکی ایران

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۳۱ فروردین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محتوای تولید شده در رسانه ملی در فضای مجازی، یک و نیم میلیارد نفر بازدید داشت.

مدیرکل اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی رسانه ملی در نشستی گفت: با استفاده از ابزار داده‌کاوی، حدود ۵۰۰ هزار محتوای تقطیع شده در چهار پلتفرم جمع‌آوری کردیم و یک میلیارد و نیم بازدید از این محتوا‌ها ثبت شده است.

در میان محتوا‌های تولید شده، ویدئو تلاوتی از یک قاری نوجوان در برنامه محفل بیشترین بازدید را داشت.

برنامه «سر سفره خدا» که حالا نه ساله شده، از پر مخاطب‌های سحرگاهی رسانه ملی است.

 تولید و پخش مجموعه پویانمایی «شکرستان» ادامه دارد. این مجموعه تاکنون به زبان‌های عربی، انگلیسی و زبان برخی از کشور‌های آسیای جنوب شرقی هم دوبله شده است. محیط زیست، و صرفه جویی در مصرف آب موضوع قسمت‌های جدید «شکرستان» است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • دستگیری گردانندگان صفحات ضد امنیتی در قزوین
  • دستگیری گردانندگان دو صفحه ضد امنیتی در قزوین
  • گردانندگان صفحات ضد امنیتی در قزوین دستگیر شدند
  • خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۳۱ فروردین
  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری به مسئولان
  • این برنامه جدید، رقیب تازه برای اینستاگرام
  • این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
  • تاریخ ایران مشحون از صفحات زرین ایثار غیورمردان ارتش است
  • تاریخ پرشکوه انقلاب ایران، مشحون از صفحات زرین فداکاری غیور مردان ارتش است
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد