Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی صدیقی با اشاره به وضعیت شوراهای صنفی در سال تحصیلی جدید گفت: شوراهای صنفی در سال جاری با توجه به شیوه نامه جدید فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: البته دانشگاه هایی هم بودند که شرکت کنندگان آنها در انتخابات شوراهای صنفی به حد نصاب نرسید، بر همین اساس به صورت رسمی شورای صنفی آن دانشگاه، تشکیل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: بر اساس آیین نامه در هر واحد و دانشکده، حداقل باید ۲۵ درصد دانشجویان آن واحد در انتخابات شرکت کنند و هر عضو باید بیش از ۵۰ درصد رای شرکت کنندگان را احراز کند.

وی ادامه داد: دلیل آن این است که شورای صنفی اگر کمتر از ۲۵ درصد رای دانشجویان را دارا باشد، پشتوانه جدی رای دانشجویان را نخواهد داشت. البته در صورتی که این حدنصاب تامین نشود در مرحله بعد یعنی دور دوم با هر حد نصابی می‌توانند انتخاب شوند.

صدیقی گفت: در خصوص حدنصاب مشارکت ۲۵ درصدی دانشجویان در انتخابات شوراهای صنفی، گزارشاتی از دانشگاه‌ها دریافت کرده‌ایم پس از تشکیل شورای مرکزی نظارت، این گزارشات در شورا مطرح خواهد شد و اگر نیاز به اصلاح داشته باشد، موضوع دنبال خواهد شد.

وی در خصوص تشکیل اتحادیه صنفی دانشجویی نیز گفت: اتحادیه تشکیل نمی شود ولی نمایندگان دانشجویان، در شورای مرکزی نظارت بر امور صنفی حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: این نمایندگان به شکل منطقه ای انتخاب شده و در شورای مرکزی نظارت بر امور صنفی حضور پیدا می کنند، تاکنون یک نماینده انتخاب شده و امیدواریم، ۳ نماینده دیگر هم به زودی انتخاب شده و در کنار سایر مسئولان مباحث مربوط به شورای صنفی را به صورت متمرکز در کل کشور پیگیری شود.

معاون وزیر علوم در گفتگو با مهر افزود: برخی از شوراهای صنفی در اوایل ترم جاری انتخابات خود را برگزار می کنند که این موضوع مشکلی ایجاد نمی کند، این انعطاف‌ها با هماهنگی دانشگاه ها وجود دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال جاری حضور بهتر و قانونمند تر شورای های صنفی را داشته باشیم.

مجتبی صدیقی سازمان امور دانشجویان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین با اشاره به آمادگی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور اظهار داشت: عوامل برگزاری انتخابات در کشور روی انتخاب اعضای شعب و هیات اجرایی دقت لازم را رعایت کنند که هیچ شائبه وجود نداشته باشد.

معاون وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: وعده صادق اتفاق بی نظیری بود و هنوز زوایای این عملیات مشخص نشده است و اخیرا برخی از تحلیلگران آنها به عظمت این عملیات اعتراف می‌کنند و این عملیات با قدرت ایمان انجام گرفت و جامعه استکباری با همه تمهیدات پیش بینی کرده شکست سختی خورد.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که عملیات وعده صادق را عملی کرد پشتیبانی مردم بود و با همین پشتیبانی همه مشکلات را حل می‌کنیم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

هفتم خرداد شروع به کار مجلس دوازدهم اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد