Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا؛ نبأ، هزاران نفر از تماشاچیان مشتاق حسینی بر روی تپه‌های حضرت صاحب‌الزمان (عج) در روستای شهید پرور صحرارود فسا حضور بعمل آوردند تا نظاره‌گر بزرگترین تعزیه میدانی کشور باشند. در تعزیه امسال ۲۵۰ نفر به هنر آفرینی داستان «از کوفه تا کوفه» پرداختند.

روایت تعزیه امسال با هدف آشکار کردن چهره نفاق، از ورود مسلم به کوفه تا ورود حضرت زینب(س) و دیگر اسرای عاشورا به شهر کوفه را به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعزیه «کوفه تا کوفه» به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا و به سرپرستی هیئت تعزیه عاشوراییان صحرارود (سیروس دستان و بهمن دستان) اجرا شد.

این آیین مذهبی تعزیه بزرگ صحرارود، سال 1390 ثبت ملی و مذهبی شده است و موضوعات این تعزیه هر سال متغیر و با تحقیق، مطالعه و پژوهش مطالب انتخاب می‌شود.

متن این نمایش مذهبی پس از تحقیق و پژوهش توسط اساتید دانشگاه شیراز و به قلم محمود سیمکانی و وحید بنده خدا نگارش شده است که در آن سعی شده وقایعی از ورود مسلم تا ورود حضرت زینب(س) و دیگر اسرای عاشورا به کوفه را روایت کند.

طراحی دکور المان‌های این تعزیه توسط انجمن‌ هنرهای تجسمی اداره ارشاد فسا و زیر نظر لیلا کسایی، لیلا دستان و حسن شیروانی انجام شد.

وحید رحمتی

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»

آئین معنوی جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی در محل برگزاری نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مسئولان برگزاری جشن تکلیف 2 هزار دختر افغانستانی در نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم بیان کردند که برگزاری این جشن یک خاطره شیرین تربیتی و معنوی است.

این برگزارکنندگان افزودند به همین خاطر در نمایشگاهی که با شعار تربیت قرآنی گشایش یافته است، این مراسم معنوی برگزار شده است.

این مسئولان همچنین ابراز امیدواری کردند که در سال‌های آینده نیز با تعداد بیشتری بتوانند در چنین فضاهای معنوی جشن تکلیف برگزار کنند.

 

.

 

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقامات کابل و برخی کشورهای اسلامی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» برای یک هفته در 25 غرفه درحال برگزاری است.

گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستانحضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • کارگاه اموزشی هنرمند ایرانی در قزاقستان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • یوروویژن ۲۰۲۴ زیر سایه تهدیدات تروریستی؛ همه آنچه باید درباره بزرگترین رویداد موسیقی زنده جهان دانست
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد