Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@11:55:03 GMT

طنین یا زینب (س) در تجمع زینبیه اعظم زنجان

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۱۵۵۷۳

مدیر اجرایی مسجد زینبیه اعظم زنجان، از حرکت دست زینبیه اعظم زنجان در روز یازدهم محرم‌الحرام خبر داد و گفت: این تجمع حسینی با یاد قهرمان کربلا، زینب کبری (س) برگزار می‌شود.

«فرید احدیان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان در کنار دسته حسینیه اعظم، یکی از بزرگ‌ترین تجمع عزاداران حسینی محسوب می‌شود که در ظهر یازدهم محرم‌الحرام برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجمع بزرگ دسته زینبیه اعظم زنجان با سابقه چند ساله به یاد واقعه عاشورا و فداکاری حضرت زینب(س) با حضور شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) از سراسر کشور برگزار می‌شود.

احدیان تصریح کرد: در مراسم یازدهم محرم دسته زینبیه اعظم زنجان بیش از ۱۲۰۰ خادم در بخش‌هایی از جمله انتظامات، صوت، حمل پرچم، بخش احشام، کشتارگاه و ... حضور دارند.

احدیان در ادامه افزود: در بخش نذورات ۹۰ واحد مشغول خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی در مسیر دسته زینبیه مستقر خواهند بود که از این تعداد ۵۵ واحد سیار و ۳۰ واحد ثابت و ۵ واحد در بخش خواهران هستند.

وی یادآور شد: هر سال دسته حسینیه اعظم زنجان مهمانان و مسئولان کشوری را در جمع خود دارد که امسال از خانواده شهید مدافع حرم محسن حججی برای حضور در دسته زینبیه دعوت به عمل آمد که خانواده این شهید والامقام ضمن قدردانی از ابراز احساسات ملت شریف ایران و مهمان‌نوازی مردم استان زنجان،‌ به دلیل فشردگی برنامه‌هایشان قادر به حضور در این تجمع حسینی نشدند ولی وعده قطعی جهت حضور در استان زنجان را در اولین فرصت اعلام کردند.

مدیر اجرایی مسجد زینبیه اعظم زنجان تصریح کرد: عزاداران حسینی می‌تواند جهت ارسال نذورات خود به مسجد زینبیه اعظم زنجان از طریق شماره حساب ۶۹۲۷۵۵۹۳ بانک ملت و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۳۲۵۶۱۳۹۰ بانک ملی و سامانه #10*7*733* اقدام کنند.

احدیان خاطرنشان کرد: مسجد زینبیه اعظم زنجان از سال ۱۳۶۹ با ایجاد تحولی عظیم در برنامه‌های خود حرکت دسته عزاداری در روز یازدهم محرم‌الحرام را قرار داد و طی یک دهه گذشته این تجمع جهانی شده است.

وی یادآور شد: طبق سنوات گذشته حرکت دسته عزاداری از مقابل مسجد زینبیه اعظم زنجان تا آستانه امامزاده حضرت سید ابراهیم(ع) خواهد بود.

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان خاطرنشان کرد: امسال سربیت نوحه دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان توسط حاج غلامرضا عینی‌فرد سروده شده و در مراسم خوانده می‌شود که به شرح زیر است:

کاخ‌های ظلمی تتره‌تدی قیامین یا حسین

اهل اسلامه اولوب الگو مرامین یا حسین

ای وئره‌ن لب تشنه جان

سرور آزادگان

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۵۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «آواز آن پرنده آتشین» سمیه کاظمی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

کاظمی در این‌رمان اجتماعی، به جامعه جنگ‌زده دهه ۱۳۶۰ نگاه می‌کند؛ جامعه‌ای که با عشق، آرزو، امید، بهت و اندوه همراه بوده است. کتاب همچنین روایتگر داستان زنانی رنج کشیده و مردانی است که صدای بمب و خمپاره به کابوس شان تبدیل شده است.

«آواز آن پرنده آتشین» هم مناسب مخاطبینی است که طعم جنگ را چشیده‌اند و هم مناسب کسانی است که آن ایام را تجربه نکرده اند و فقط روایت هایی به گوش شان رسیده است.

داستان از عشق سودابه به یکی از پسران همسایه آغاز می شود اما این عشق با مخالف برادر سودابه مواجه می‌شود. برادر برای دوری سودابه از پسر، خواهرش را به اهواز می‌فرستد. سودابه بعد از حضور در اهواز با حال و هوای مناطق جنگ‌زده آشنا و در ادامه با ماجراها و واقعیت‌های جنگ روبرو می‌شود.

کد خبر 6098230 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب
  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران
  • مدیریت عجیب آمریکایی‌ها؛ بیرمنگام به دسته سوم انگلیس سقوط کرد
  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران