Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-20@01:12:14 GMT

شیلنگ‎های گوی شناور صادرات نفت در لاوان تعویض شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۱۷۴۹۴

شیلنگ‎های گوی شناور صادرات نفت در لاوان تعویض شد

شیلنگ‎های فرسوده گوی شناور (SBM) صادرات نفت در منطقه لاوان تعویض شد تا از بروز هرگونه مشکلی در صادرات نفت خام پیشگیری شود.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی منطقه لاوان شرکت نفت فلات قاره، عملیات تعویض شیلنگ‏‌های فرسوده این گوی شناور که در فاصله پنج کیلومتری از جزیره لاوان قرار دارد، با تلاش گروه تعمیرات زیر آب منطقه لاوان و همکاری واحدهای تعمیرات، گروه بازسازی دریایی سیری، عملیات دریایی، بهره‎برداری، تدارکات و تخلیه و بارگیری، بازرسی فنی، حفاظت فنی و ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) با موفقیت کامل و زودتر از زمان پیش‎بینی شده انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گوی شناور در فرآیند صادرات نفت خام برای انتقال نفت به نفتکش‌های غول‌پیکر استفاده می‌شود و نشت نفت خام به دریا و یا توقف صادرات به دلیل استفاده از شیلنگ‎های فرسوده، بدون شک می‎توانست عواقب جبران‎ناپذیری به دنبال داشته باشد.

این گوی شناور 2 رشته شیلنگ بارگیری دارد که از به هم پیوستن شیلنگ‎های 20 اینچی و 16 اینچی و شیرآلات مربوطه در انتها و در میان هر رشته تشکیل شده‎ است.

رشته شیلنگ‎های بیرونی متشکل از 27 قطعه شیلنگ و شیرآلات به طول 312 متر و مجموع وزن 115 تن و رشته شیلنگ‎های داخلی هم متشکل از 26 قطعه شیلنگ و شیرآلات به طول 300 متر و وزن 110 تن است.

به این ترتیب با در نظر گرفتن وزن شیلنگ‎های قدیمی و جدید، در مجموع 450 تن لوله و شیرآلات از جزیره به دریا و برعکس نقل و انتقال یافته که بیانگر حجم کار انجام شده است.

با توجه به محدودیت چارچوب زمانی بین دو بارگیری و تبعات سنگین و جبران ناپذیر هر گونه تاخیر در اجرا و تکمیل پروژه و همچنین نیاز عملیاتی مناطق لاوان، سیری و قشم به شناورهای مورد استفاده در این عملیات، برنامه‎ریزی و تمهیدات ویژه برای اجرای همزمان و هم‌پوشانی بخش‎های مختلف کار انجام و این عملیات طی 18 روز اجرایی شد.



منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناراحتی مهاجم پیکان از اقدام عنایتی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، دیدار تیم‌های پیکان و هوادار در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر از ساعت ۱۶:۳۰ آغاز شده و با نتیجه ۲ بر صفر به سود هوادار در حال پیگیری است.

دقیقه ۲۱ محسن سفید چقایی و دقیقه ۲۸ یونس شاکری زننده گل‌های هوادار بودند. سه دقیقه بعد از گل اول هوادار، رضا عنایتی در اقدامی عجیب حامد پاکدل مهاجم تیم پیکان را تعویض کرد و این بازیکن که از تعویض خود متعجب و ناراحت بود مستقیم به داخل رختکن رفت تا اعتراض خود را از تصمیم سرمربی پیکان نشان دهد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییات نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • ناراحتی مهاجم پیکان از اقدام عنایتی
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • نجات ۲۱ خدمه شناور خارجی در جاسک
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • وضعیت بزرگراه شیخ زائد دبی بعد از بارندگی! | از ترافیک سنگین تا خودروهای شناور در آب | ببینید