Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ضاحيه بيروت امسال نيز علي رغم افزايش تهديدات امنيتي و خطر حملات انتقام جويانه تروريسم داعشي، همچون سال هاي گذشته سياه پوش شد.
سرويس جهان مشرق - با فرا رسيدن ماه محرم، جنوب بيروت سراسر سياه پوش مي شود؛ اينجا «ضاحيه» است، جايي که به شيعيانش و حزب الله و مقاومت اش معروف است.
از بالکن ها و پشت بام هاي منازل پرچم هاي سياه با نوشته هاي «يا حسين» و «هيهات منا الذلة» آويزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم ضاحيه همه از کوچک و بزرگ در عزاي سيد جوانان اهل بيت سياه پوش شدند.
با آغاز مراسم عاشورايي، مردم ضاحيه سفره هاي نذري را به عشق امام حسين در منازل خود مي اندازند و در مسيرهاي عمومي بين عابران پخش مي کنند، به خصوص «حليم» که يک پاي ثابت اين نذري هاست.

مراسم عاشورا تنها به ضاحيه محدود نمي شود، نشانه هاي محرم را در جاي جاي «بيروت» نيز مي توان ديد، امسال نيز همچون سال هاي گذشته جنبش «امل» مراسمي را به اين مناسبت در تعدادي از حسينيه ها و تکايايي مناطق مختلف بيروت مانند برج البراجنة، محله هاي السلم، المريجة، الليلکي، معوض، بئر العبد، حارة حريک، الشياح، الغبيري، الاوزاعي، بئرحسن، الجناح، المصيطبة، زقاق البلاط، برج ابو حيدر برگزار مي کند.

حزب الله نيز به عادت سال هاي گذشته مراسم عاشورا را در مناطق متعددي از ضاحيه و بيروت از جمله «مجتمع سيد الشهدا» در محله «الرويس» برگزار مي کند و اين جداي از مراسم سوگواري است که در بسياري از منازل برگزار مي شود.

اتخاذ تدابير خاص امنيتي
امسال نيز هشدارهاي امنيتي مانع از اين نشد که مردم با عزت و کرامت لبنان شعائر حسيني را بر پا دارند و وفاداري خود را به امامشان ثابت کنند؛ امامي که به مردم نشان داد، چگونه در مقابل ظلم بايستند و نشان داد که خون بر شمشير پيروز است.
حتي تشديد خطرهاي امنيتي و دو چندان شدن تهديدات تروريستي امسال نيز نتوانست، مانع برپايي شعائر حسيني شود و اين حضور را کم رنگ کند. محرم امسال تنها به فاصله چند روز بعد از پيروزي هاي بزرگ رزمندگان مقاومت، جواناني برخاسته از دل همين مردم، بر تروريسم تکفيري داعش، بر ضاحيه نزول اجلال کرد و اين احتمال افزايش خطرهاي امنيتي و تهديدات تروريستي را دو چندان مي کرد.

مسئوليت برقراري امنيت بر دوش همين جوانان است که نشان مقاومت حسيني را بر سينه و سلاح حزب الله را در دست دارند. مثل سال هاي قبل اجراي تدابير امنيتي در ضاحيه با هماهنگي دو جنبش حزب الله و امل و هماهنگي با نيروهاي امنيتي و ارتش لبنان از روز اول محرم آغاز شده و در روز عاشورا به اوج خود مي رسد.

براي تامين بيش از پيش امنيت سوگواران، امسال مسيرها و خيابان ها و چهار راه هاي اصلي ضاحيه زير نظر دوربين هاي امنيتي حزب الله است. در يک جمله بايد گفت، همه چيز تحت کنترل است.
طبيعي است با نزديک شدن به روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني و به اوج رسيدن مراسم سوگواري و مشارکت هاي عزاداران حسيني در آنها از صبح روز پنج شنبه تدابير امنيتي بيش از پيش افزايش يابد و براي اينکه کوچکترين حرکت مشکوکي از نظر دور نماند، يگان هاي مهندسي و سگ هاي پليس لبنان به جمع نيروهاي تامين کننده امنيت مراسم در اين روزها افزوده مي شوند.

در ضاحيه کسي نيست که نداند، تهديدهاي امنيتي امسال بزرگتر و بيشتر از سال هاي قبل است، به خصوص که تروريست هاي تکفيري داعشي در ارتفاعات شرق لبنان متحمل شکست هاي بزرگي شده اند و اين انگيزه آنها براي دست زدن به عمليات هاي انتقام جويانه را دو چندان خواهد کرد. اما اينها موانعي نيست که عاشقان حسين را از حضور در سوگش بازدارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما خبرگزاری «آناتولی» ترکیه در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» تصویری را از راهپیمایی طرفداران فلسطین در لندن منتشر کرد که در آن تظاهرات «میشل اونیل»، وزیر اول ایرلند شمالی، شرکت داشت و خشونت‌ها در غزه را محکوم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

میشل اونیل گفت: «افتخار می‌کنم که برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین اینجا هستم. هزاران نفر در خیابان‌ها هستند تا خواستار خاتمه کشتار مردم فلسطین شوند و بگویند ما در کنار شما هستیم! ما جامعه بین المللی را برای نقش آن به چالش می‌کشیم. من در همبستگی با مردم فلسطین اینجا هستم. ما شاهد وحشت و ویرانی در غزه و کشتار مردم غزه هستیم. این یک نسل کشی است و باید متوقف شود. جامعه بین المللی باید به آن خاتمه دهد. جامعه بین المللی باید مسلح کردن اسرائیل را متوقف کند. این امر باید همین الان پایان یابد».

دیگر خبرها

  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • دینامو بدون محرمی صدرنشین کرواسی شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان