Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@09:13:43 GMT

۸۹۰ کُردستانی خون اهدا کردند+تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۱۸۱۱۲

۸۹۰ کُردستانی خون اهدا کردند+تصاویر

مُدیرکل انتقال خون کُردستان گفت: از آغاز ماه محرم تا پایان روز عاشورا، هزار و ۲۴۷ اهدا کننده خون در کُردستان به پایگاههای انتقال خون استان مراجعه و در مجموع ۸۹۰ واحد خون کامل اهدا کردند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کُردستــــان، محمّدسعید کریمیان اظهار داشت: امسال نیز همچون دو سال گذشته طرح "نذر خون" با هدف توزیع اهداکنندگان در بازه ۶۰ روزه آغاز محرم تا پایان صفر در انتقال خون کُردستان در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هدف اصلی طرح نذر خون مدیریت اهداکنندگان و حفظ ذخایر خونی است، گفت: نیاز بیماران به خون همیشگی است و این نیاز با مراجعه نظام‌مند و مدیریت شده اهداکنندگان برآورده خواهد شد و به همین منظور سامانه nobatdehi.ibto.ir طراحی و در دسترس اهداکنندگان گرامی است.کریمیان ضمن اشاره به اینکه عمر فرآورده‌های پلاکتی تن‌ها ۵ روز است، افزود: زمانی که مراجعه و جمع آوری خون به صورت یکباره اتفاق افتد، ممکن است خون اهدا شده، اتلاف شود یا تاریخ انقضای آن بگذرد.وی اهداکنندگان مستمر را افرادی تعریف کرد که در سال حداقل دو بار خون خود را اهدا می‌کنند و افزود: ۵۸۰ نفر از داوطلبین اهدای خون در دهه اوّل محرم، اهداکنندگان مستمر خون و ۳۹۶ نفر اهداکننده باسابقه و ۲۷۰ نفر نیز افرادی بوده اند که برای اولین بار اقدام به اهدای خون کرده اند.مُدیرکل انتقال خون کُردستان به استقبال اهداکنندگان خون شهر سریش آباد قروه نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای دومین سال پیاپی، ۲ روز را به سریش آباد اختصاص دادیم تا صفوف انتظار اهدای خون را کاهش دهیم و دریافت فرآورده‌های خونی را متناسب با درخواست مصرف آن‌ها تعدیل کنیم.کریمیان تعداد افراد مراجعه کننده به تیم سیار در شهر سریش آباد در تاسوعا و عاشورای حسینی را ۴۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۲۱ نفر موفق به اهدای خون شدند که ۲۱۵ نفر از آن‌ها اهداکننده مستمر و ۱۰۷ نفر اهداکننده با سابقه بودند که در هر سال حداکثر یکبار خون اهدا کرده اند.وی ادامه داد: در شهر سریش آباد ۳۸۱ اهداکننده مرد و ۴۴ اهداکننده زن بودند که از این تعداد ۸۲ نفر داوطلب اهدای خون بار اوّل بودند.کریمیان در خصوص وضعیت اهدای خون در بیجار و سقز خبر داد: در دهه اوّل ماه محرم ۱۵۳ اهداکننده سقزی و ۹۴ اهداکننده بیجاری جهت اهدای خون مراجعه کردند که به ترتیب ۱۱۰ و ۶۰ واحد خون کامل توسط ایشان اهدا شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبادان علیه رکورد حیرت انگیز محرم

به گزارش "ورزش سه" نویدکیا درحالی در نیم فصل هدایت نارنجی پوشان رفسنجان را پذیرفت که این تیم در نیم فصل اول متحمل ۸ شکست شده بود و از ۱۵ بازی فقط ۱۵ امتیاز به دست آورده بود. اما با ورود محرم به یکباره این تیم دگرگون شد و در ۱۲ بازی در لیگ و جام حذفی شکست نخورد. 

اسطوره محبوب سپاهان اما بالاخره امروز در برابر صنعت نفت آبادان شکست خورد تا رکورد شکست ناپذیری او همراه با مس رفسنجان با شوت ناگهانی علی یوسف قطع شود. 

با این حال مس رفسنجان که به جمع هشت تیم پایانی جام حذفی هم راه پیدا کرده، امیدوار است که همراه با محرم نویدکیا رتبه‌ای تک رقمی در لیگ برتر داشته باشد.

دیگر خبرها

  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • صنعت‌نفت اولین شکست محرم با مس را رقم زد
  • آبادان علیه رکورد حیرت انگیز محرم
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • برگزاری آیین بانوی اهداکننده حیات در استان یزد
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم