Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در پایان سال ۹۵ استان سیستان و بلوچستان دارای 72 شعبه شهری و 72 شعبه روستایی و جمعا دارای 144 شعبه بوده و میانگین پرونده وارده به شعب شهری استان 472 فقره بوده است. به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در سیستان و بلوچستان، احترام به بزرگان و ریش سفیدان طوایف از جایگاه والایی برخوردار است و فرهنگ ریش سفیدی و بزرگی در این استان فرهنگی بسیار غنی بوده که از گذشته تا کنون حفظ شده، بنابراین این فرهنگ باید بیش از پیش در سطح جامعه تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در استان سیسنتان و بلوچستان نیز اقدامات مهمی از سوی شوراهای حل اختلاف صورت گرفته و تا پایان سال ۹۵ با تلاش شورا‌های حل اختلاف این استان تعداد ۱۰۶۵۹۲ پرونده بایگانی شده است.

در پایان سال ۹۵ استان سیستان و بلوچستان دارای ۷۲ شعبه شهری و ۷۲ شعبه روستایی و جمعا دارای ۱۴۴ شعبه بوده و میانگین پرونده وارده به شعب شهری استان ۴۷۲ فقره و استان در رتبه ۲۹ کشوری است که نسبت به سال ۹۴ یک پایه صعود داشته است.

شورا‌های حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۹۵ مجموعا تعداد ۶۳۳۷ فقره از پرونده‌های وارده خود را از طریق صلح و سازش به سرانجام رسانده اند.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان و نقش آن در فرآیند قضا زدایی، مرکز امور شورا‌های حل اختلاف توجه خاصی به توسعه و بهینه سازی این شورا‌ها دارد. در استان سیستان و بلوچستان تعداد شعب ویژه زندان ۶ شعبه اعلام شده است.

میزان پرونده‌های وارده این شعب در پایان سال ۹۵ تعداد ۶۱۵ فقره و میزان پرونده‌های مختومه این شعب نیز در پایان سال ۹۵ تعداد ۲۶۸ فقره گزارش شده است؛ که از این میزان ۲۴۴ فقره معادل ۹۱ درصد با صلح و سازش مختومه شده است. همینطور در مدت مشابه تعداد ۴۵ زندانی آزاد شده اند.


انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود

معلم آنها آقای رضا صادقلو، وقتی متوجه قصد دانش آموزان می‌شود، به آنها درسی پسندیده می‌دهد.

آقا معلم، دانش آموزان را تشویق می‌کند به جای تهیه هدیه، هزینه آزادی یکی از زندانی‌های جرائم غیرعمد را جمع آوری کنند.

با مشارکت همه دانش آموزان و نیز معلمان و کادر مدرسه، این مبلغ تهیه و با حضور مسئولان جهت آزادی یکی از زندانی‌های جرائم غیرعمد تحویل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود