Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استاندار سابق تهران گفت: معضل شهر تهران آلودگي هوا و کمبود آب است که بنده به دليل اينکه اين موضوع را زياد مطرح مي‌کردم از دولت تذکر گرفته بودم.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، در مراسم تکريم سيدحسين هاشمي استاندار سابق و معارفه محمدحسين مقيمي استاندار جديد تهران که با حضور وزير کشور و جمعي از مسئولان استان برگزار شد، سيدحسين هاشمي استاندار سابق تهران درباره محمدحسين مقيمي استاندار جديد تهران، گفت: وي شخصيتي معتدل، صديق، متدين و کاري است و به مردم بابت انتخاب مقيمي به عنوان استاندار تبريک مي‌گويم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: در 4 سال گذشته از تخلفات مالي و اخلاقي به هيچ وجه گذشت نکردم.
استاندار تهران ضمن خيرمقدم به رئيس و اعضاي شوراي شهر تهران، اظهار داشت: براي شوراي پنجم نيز آرزوي موفقيت مي‌کنم و اميدوارم در اين مسير بتوانند بخش عمده‌اي از مشکلات شهر تهران را حل کنند.
هاشمي افزود: در 4 سال اخير تمام تلاشم اين بود که با اعتدال با بخش‌هاي مختلف استان تعامل داشته باشيم و گرايش‌هاي سياسي تأثيري در توسعه تهران نداشته باشد.
وي بيان داشت: در اين مدت تمامي کنسرت‌ها بدون هيچگونه مشکلي برگزار شد و استانداري به داخل دانشگاه‌ها وارد نشد، چرا که دانشگاه‌ها داراي نماينده ولي‌فقيه، حراست و شوراي دانشگاه هستند.
استاندار تهران درباره برگزاري انتخابات رياست جمهوري، مجلس شوراي اسلامي و پنجمين شوراي شهر تهران، ري و تجريش نيز اشاره کرد و گفت:‌تمام تلاش صورت گرفت که انتخابات قانوني، بي‌طرف و کامل برگزار شود و مديران اجرايي از آراء صيانت بکنند.
هاشمي افزود: در سال 92 که مسئوليت استان تهران را بر عهده گرفتم، در شهرستان‌هاي ملارد، قدس، بهارستان، پيشوا و قرچک هيچ امکاناتي وجود نداشت، نهايتاً رياست‌ جمهوري سه سفر به استان تهران داشتند و موجب شد خيلي از مشکلات شهرستان‌هاي جديد برطرف شود.
وي افزود: در سفرهايي که رياست جمهوري به استان تهران داشتند اقدامات خوبي براي شهرستان‌ها صورت گرفت و در هر شهرستان يک درمانگاه در حال احداث است.
هاشمي گفت:‌با هماهنگي‌هاي صورت گرفته آيت‌الله آملي لاريجاني به تهران سفر داشتند و هزار ميليارد تومان براي 3 سال به استان تهران تخصيص دادند که اين اعتبار بخشي از کسري‌هاي شهر را برطرف مي‌کند.
استاندار تهران بيان داشت: در ابتداي مسئوليتم موضوع آلودگي هواي تهران را مطرح کردم و با توجه به افزايش آلايندگي‌ها تهران را تعطيل کردم که موجب توقيف و تذکر به بنده از سوي رئيس‌جمهور شد و گفتند استاندار چه کاره است که استان را تعطيل کرده است، ولي ما چنين اختياري را داشتيم و پس از آن قرار شد اگر آلاينده‌ها افزايش يافت براي تعطيلي تهران با معاون اول رئيس‌جمهور هماهنگي‌هاي لازم صورت بگيرد.
هاشمي افزود: نهايتاً با مطرح کردن موضوع آلودگي هوا موجب شد اين موضوع در هيأت دولت دو بار مطرح شود و کميسيون خاصي در اين خصوص تشکيل شود.
وي بيان داشت: موضوع ديگري که مورد توجه قرار گرفت، بحث کمبود آب و صرفه‌جويي بود.
استاندار تهران افزود: اگر در سال 92، موضوع کمبود آب به اين شدت مطرح نمي‌شد در تابستان 93، با مشکل کمبود آب شديد در استان تهران مواجه مي‌شديم.
هاشمي افزود: در مواردي نيز که درباره کمبود آب مطرح مي‌کردم سه تذکر از معاون اول رئيس‌جمهور دريافت کردم ولي معتقدم بايد مردم آگاه مي‌شدند تا در مصرف آب صرفه‌جويي شود.
وي بيان داشت: تأمين آب براي استاني که 13 ميليون نفر جمعيت دارد، کار دشواري است و مردم بايد در اين خصوص صرفه‌جويي کنند و در آن سال 50 ميليون مترمکعب کسري آب داشتيم.
استاندار تهران افزود: در شهرستان‌هاي پاکدشت، قيامدشت و ري نيز مشکل کاهش کيفيت آب را داشته‌ايم که اين موضوع نيز مورد بررسي قرار گرفت و نهايتاً در حال حاضر آب در استان تهران کيفيت لازم را دارد.
هاشمي افزود: در استان تهران يک ميليون و 14 هزار مترمکعب فاضلاب رها شده داشته‌ا م که تا کنون 10 تصفيه‌خانه فاضلاب در استان تهران به بهره‌برداري رسيده است.
وي بيان داشت: در حوزه کشاورزي نيز استان تهران داراي رتبه شده است که در اين خصوص آبياري تحت فشار 29 هکتار بوده که امروز صددرصد افزايش يافته است.
استاندار تهران با اشاره به اينکه استان تهران 50 درصد ماليات کشور را تأمين مي‌کند، گفت: امسال بيش از 44 هزار ميليارد تومان ماليات در استان تهران جمع‌آوري شده است و بيش از 2.5 برابر افزايش ماليات نسبت به سال گذشته داشته‌ايم.
هاشمي بيان داشت: ساماندهي صنايع و واحدهاي صنعتي و توليدي در استان تهران از ديگر اقدامات بود. در استان تهران 423 هزار واحد توليدي و صنعتي داريم که نصفي از آنها مجوز ندارند و احداث شهرک‌هاي صنعتي بايد ادامه يابد و در اين خصوص 8 تا 10 هزار هکتار زمين جانمايي شده است.
وي گفت: در سال 94، استان تهران در مبارزه با مواد مخدر رتبه اول را کسب کرد. در سال 92، که مسئوليت استانداري را پذيرفتم يک مرکز شفق با 400 نفر ظرفيت براي معتادين وجود داشت که به دليل عدم رعايت نکات ايمني تعطيل شد ولي امروز مراکز متعددي با ظرفيت 10 هزار نفر در استان تهران احداث شده است.
استاندار تهران افزود: هيچ موقع تحت فشار تصميم نگرفتم و به هيچکس باج ندادم و در اين خصوص خيلي هم هزينه دادم.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برای کنترل نوسانات ارزی بحث‌هایی در کمیسیون‌های مجلس مطرح شد که در این رابطه دولت مجموعه کارهای مدنظر را در اختیار خانه ملت قرار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید محمد حسینی امروز چهارشنبه - دوازدهم اردیبهشت- در حاشیه جلسه هیئت دولت و در مجمع خبرنگاران اظهار داشت: در برخی کمیسیون های تخصصی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی بحث‌هایی مطرح بود که با همکاری دو قوه نوسانات ارزی کنترل شود.

وی افزود: همچنین مطرح شد که اگر دولت در این خصوص اعلام نظر نکرده و برنامه خود را اعلام نکند مجلس اقداماتی انجام خواهد داد که بر همان مبنا هم پاسخی تهیه شد و مجموعه کارهایی که در حال انجام است و یا در آینده مدنظر است، تبیین شد و فکر می‌کنم در حال حاضر مساله خاصی وجود نداشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره چگونگی تعامل دولت و مجلس جدید با ابراز امیدواری از اینکه مجلس دوازدهم بهتر از مجلس فعلی خواهد بود، تصریح کرد: البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم.

حسینی یادآورشد: البته از مجلس آینده هم انتظار داریم همکاری بسیار خوبی با دولت داشته باشند و با اقداماتی که دولت طی نزدیک این سه سال انجام داده مشکلی پیش نخواهد آمد.

ادامه دارد..

کد خبر 749672

دیگر خبرها

  • با این خوراکی های خوشمزه خواب آلودگی و بی حالی بهاری را دور کنید
  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برگزاری ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳