Web Analytics Made Easy - Statcounter


عضو شورای راهبردی قوانین مجلس و بنیاد بین المللی عاشورا رمز و راز ماندگاری این واقعه را ناظر بر عشق توام با عقل دانست و گفت: فریادهای ماندگار عباس بن علی(ع) متعلق به زمانی خاص نیست.

به گزارش بی‌باک، حجت الاسلام علی اکبر ناصری در برنامه «شرح شیدایی» رادیو گفت وگو گفت: «هیچ حادثه ای همچون عاشورا در گذر تاریخ نمی درخشد و هرچه زمان می گذرد، این درخشش عظمت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سفیر سابق کشورمان در واتیکان ادامه داد: «رهبر فرزانه انقلاب فرمودند عاشورا حادثه ای گذرا نیست؛ عاشورا یک فرهنگ و نهضت خون بار و برآمده از آموزه های دینی، پیوند خورده با هویت آدمی و فضای پاک فطرت انسانی است.»

حجت الاسلام ناصری با بیان اینکه فریادهای ماندگار عباس بن علی(ع) به زمانی خاص متعلق نیست، افزود: «امروز اگر فرهنگ شهدای کربلا را برای هر فرهنگی تبیین کنیم، برای آنان قابل درک است. این تفکر محدود به عقل نبود و سراسر عشق و مهر و محبت است.»

این نماینده ادوار مجلس به نقش آفرینی عاشورائیان در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: «اگر امروز چراغ حسینی و عباسی فراروی نسل جوان و جامعه باشد، به درستی راه سعادت را طی خواهند کرد.»

همچنین کبری خان آبادی، کارشناس مذهبی دفتر بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه عاشورا فراتر از واقعه ای در یک قطعه تاریخی است، گفت: «محور این واقعه، ولی خدا هستند. حضرت با عصمتی که داشتند تشخیص دادند باید تمام هستی شان را در راه خداوند نثار کنند و در این راه از مسیرهای غیر طبیعی و [ماورایی] استفاده نکردند.»

وی ادامه داد: «این حادثه گویی همین امروز اتفاق افتاده است و بسیاری از مردم در کیش و آئین دیگر، در این ایام در هیئات و حسینیه ها ورود می کنند. این حادثه هر سال رویش می یابد و زنده می شود؛ [همانگونه که در حدیث نبوی آمده است] شهادت حسین-ع- شهادتی در قلوب مومنین است که هرگز سرد نخواهد شد.»

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان ساخت: «مسیر عاشورا این است که تمام حق بطور کامل در برابر باطل قرار گرفته است و این جریان تا روز قیامت به صورت مداوم رخ می دهد و لشکر کشی حق علیه باطل نمود داشته باشد که در روز عاشورا تماما نمایان می گردد.»

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی معینیان، کارشناس مذهبی در رابطه با رمز ماندگاری عزاداری برای سیدالشهدا(ع) نسبت به سایر ائمه معصومین(ع) گفت: «[واقعه عاشورا] مشابه نداشته است؛ قرآن مجید می فرماید حق را با باطل درنیامیزید و حق را کتمان نکنید؛ در حالی که می دانید حق چه کسی است و چه چیزی است!»

وی با بیان این مطلب افزود: «مردم آن زمان نمی توانستند میان حق و باطل را تمیز دهند و از طرفی افرادی نیز بودند که حق را می شناختند اما به دلیل منافع خود حق که وجود اباعبدالله-ع- بود را کتمان می کردند و تنها تعداد معدودی تا آخرین لحظه همراه امام-ع- ایستادگی کردند.»

حجت الاسلام معینیان اضافه کرد: «عده ای دیگر نیز به دلیل تفکرات سو و بدعت ها، حق مطلب را نمی دانستند و اهل بیت پیامبر-ص- را نمی شناختند. این افراد کم نبودند و بخشی از سپاه مقابل اباعبدالله-ع- را تشکیل می دادند.»

در بخشی دیگر از این برنامه رادیویی سعید حسنخانی، مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا-ع- برای خداوند سنگ تمام گذاشتند، گفت: «وقتی یک جوان و نوجوان در ذهن خود جستجو می کند که حضرت اینگونه به استقبال شهادت و مرگ رفته است، [این گفتمان حضرت را در می یابد] که مرگ در نظر قاسم بن حسن-ع- [شیرین تر از عسل است].»

در ادامه علی صادقی شهمیرزادی، پژوهشگر و آسیب شناس دینی لزوم به کار بستن آموزه های حضرت حسین بی علی(ع) در مراسمات عزاداری را متذکر شد و گفت: «سیدالشهدا-ع- و اصحاب شان ناگزیر نبودند و می توانستند [جنگ] را همراهی نکنند و این مسئله تبیین می کند که این واقعه و رخداد بسیار متفاوت است!»

این جانباز هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: «حسین بن علی-ع- متعلق به بشریت است؛ حسین-ع- معاینه ی انسان است در آئینه خداوند که داغ جهان را منعکس می کند و خداوند با نظر به حسین بن علی-ع- می بیند که انسان [فراغ دوری از خداوند را] چگونه فریاد می کند.»


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۱۹۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی روز شنبه در مراسم اجتماع صادقیون در حرم مطهر رضوی افزود: از وجود اقدس امام صادق (ع) نقل شده که فرمود «هرکس برای درک ظلمی که بر ما رفت، تلاش نکند و بر آن نکوشد، شریک همان ظالمی است که در مقابل ما عمل کرده است» این حدیث راوی اهمیت این شناخت است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: شهرت اصلی امام صادق (ع) در میان ائمه اطهار (ع) به علم، دانش و تربیت اصحاب و شاگردان است، اما آن‌چه باید در روز شهادت ایشان بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد، مظلومیت این امام همام و فلسفه مظلومیت ایشان است. باید بدانیم دلیل مظلومیت امام صادق (ع) چه بود و اساساً چرا حضرت تا این اندازه با برخورد قهری، سلبی و جنایتکارانه حاکمیت وقت رو به رو می‌شد.

علم الهدی افزود: اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد، اما آن‌ها می‌دانستند که اصل امامت تشکیل نظام رهبری و تشکیلات و حکومت است.

وی ادامه داد: نه تعلیم دین، نه تربیت شاگرد و نه آموزش علوم طبیعی هیچ کدام علت اصلی مظلومیت حضرت نیست. امام صادق (ع) فقط یک عالم نبود که عده‌ای دورشان را بگیرند و فقط علوم دین را فرا بگیرند. امام صادق (ع) در مقام حجت بالغه الهی ادعای امامت داشت و این ادعا از نظر دستگاه حاکم به عنوان یک آفت قطعی در برابر استمرار قدرت و حکومت آن‌ها به شمار می‌رفت و اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که تحقق امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است گفت: امام فقط شاگردپرور و عالم نیست و عمده وظیفه امام به این است که در پیشامد شرایط و موقعیت ها، یک نظام حاکمیتی تشکیل بدهد و به موازات امامت مرامی، امامت سیاسی جامعه را هم به دست بگیرد.

علم الهدی افزود: سرچشمه همه مظالمی که در حق اهل بیت (ع) روا داشته شد، همین اعتقاد به امامت سیاسی بود. به‌خاطر همین موضوع بود که علی‌ابن ابی‌طالب (ع) را در محراب، حسین ابن‌علی (ع) را در گودی قتلگاه و سایر امامان معصوم را هرکدام در یک مقام به شهادت رساندند و در طول حیات بابرکتشان نیز انواع و اقسام جنایت‌ها را درحق آن‌ها و پیروانشان روا داشتند.

وی ادامه داد: امامت سیاسی دشمن دارد. دشمنی که یک زمان حتی در مسجد شمشیر بر فرق، ولی خدا می‌زند، یک زمان با اسب بر پیکر امام شهید می‌تازد و یک زمان نیز همچون منصور دوانیقی ملعون، امام صادق (ع) را با دست بسته و لباس خانه در خیابان پشت اسب می‌کشاند و امروز هم دشمنان دین این‌چنین هستند.

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود
  • علم‌الهدی: وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
  • امام صادق(ع) در مناظرات آموزگار اخلاق و ادب بودند
  • زمان ورود موج‌ رگباری شدید به کشور اعلام شد
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب متعلق به فرهنگ ایران است
  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی